Citat:
Ursprungligen postat av
Grantoppen2
Har jag sagt att jag tycker det? Nej, men man får ju tänka på att Trump inte är dansk eller grönlänning. Trump är Trump, USA är USA. De kanske skulle fundera på vilka de har att göra med då danskarna? För det verkar ju uppenbarligen som de har lite olika syn och uppfattning om saker och ting.
Trump är Trump och boys will be boys - den eran är över efter att han hotat Danmark och Grönland.
Blanda inte in USA i allmänna termer.
Amerikanare i USA avskyr uppenbart det han hotar med ang Grönland och sätter Nato i gungning - till Putins fördel.
Det har polls visat under 2025 och siffrorna har stärkts 2026.
Citat:
Jag hade inte förhållit mig likadant mot Trump som mot en nordisk statsminister t ex. I detta fallet borde de varit tydligare.
Vad du tänkt dig bryr mig inte i ryggen.
Jag återger däremot vad danskar och grönlöndare säger - när Trump och vita huset ljuger om arbetsgruppen.
Citat:
Hur som helst är USA den starkare parten i detta så de lär få sin vilja igenom. Jag vet inte vad folk tror men det finns liksom ingen gud som sitter och eftersträvar ett rättvist samhälle och ser till att ett stort land inte får för mycket makt som de kan utnyttja gentemot mindre länder.
.Håll nån gud utanför, jag är inte troende.
Koloniseringens era är över sen länge sen och ditt neodarwinistiska skitsnack a la "survival of the fittest" kan du köra upp där solen inte skiner.
Citat:
Sådant har byggt på ömsesidig respekt och överenskommelse länder emellan, på FN (som ingen längre bryr sig om) osv. VI skapar tillsammans den värld vi vill leva i. Lagar och mänskliga rättigheter finns när de efterföljs. Om man bryter dessa överenskommelser släpper man lös väldigt farliga krafter. Skyddet byggs upp av oss människor emellan genom gemensam respekt för mänskliga rättigheter. Inte någon naturkraft.
Har du rökt på iom din utsvävning?
Trump är DEN som totalt brister ang länders suveränitet, skiter i nationell rätt.
Som är en patologisk lögnare.
Det betyder för den skull inte att varken Grönland eller Danmark kompromissar.
Att Trump hotar betyder inte att lägga sig platt.
Du kanske är van att ta en underdånig position och bli överkörd. Grönländare är det uppenbart inte.
Sanna patrioter vill säga.
Om Trump attackerar Grönland är han körd.
Riksrätt nästa.
Tror inte ens republikanerna kommer hämta sig efter hans regim, förtoendet är snart lika kallt som på Grönland.
Resten om Gaza finns det säkert nån lämplig tråd du kan ventilera din åsikt om.