2026-01-16, 19:28
Medlem
2 hundspann nu på grönland och det snackas om att danmark ska fördubbla styrkan till 4 detta året.
Alla andra militärer använder snöskoter men danmark är så seriösa på grönland att dom kör hundar i stället 😂

Och så sitter idioter här ba ööö holland har skickat soldater för att försvara grönland ja 1st😂 och Sverige 3st.

Alltså skärp er ingen kommer försvara en jävla meter av grönland och usa kan bara ta ön om trump vill.

Läs mellan raderna grönland är redan amerikanskt det ska bara gapas lite först och länder ska få hjälpa Danmark först innan dom släpper ön så alla blev hjältar och hjälpte till.
Citera
2026-01-16, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lumen99
EU trappar upp mot USA på Grönland.

Sverige: 3 soldater
Norge: 2 soldater
Frankrike: 15 soldater
Storbritannien: 1 soldat
Tyskland: 13 soldater
Nederländerna: 1 soldat
Finland: 2 soldater

USA bör snart frukta något värre än kylan på Grönland Europas fasta närvaro.
Varför besvarar ni det här Trumptrollets alla oändliga inlägg?
Självklart är det bra med olika synpunkter men Lumen99 är som en bot med samma tröttsamma inlägg hela tiden
Vi är ju alla smärtsamt medvetna att det nog är ett Trumptroll eller i bästa fall någon som bara vill jävlas.
Jag lutar åt det sista, min tro på mänskligheten förbjuder mig att tro att någon kan vara så jävla dum och indoktrinerad som Lumen99.
Det är inte normalt att göra typ 25 tusen inlägg om att Trump är gud själv och att Lumen99 blir hård bara att tänka på på den oranga naturkatastrofen.
Senast redigerad av BambuBengt 2026-01-16 kl. 19:52.
Citera
2026-01-16, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Även om Kina är en enpartistat verkar Xi betydligt mer stabil än Trump. Så, ja, även om Kina kör 100 års planering, så känns Eu mer stabilt än Vlads rike.

Sedan lever ju Kina på exporten, utan EU står de utan viktiga affäre. Vlad lär inte svälja elbilar som eu.
Just nu fördrar jag Kina, även om det blir sämre för EU.
Att ge efter för hot är inte min stil.
Citera
2026-01-16, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BambuBengt

Ryssland å kina kommer förhoppningsvis hjälpa oss.. de vill inte att USA kommer för nära dom heller..
Citera
2026-01-16, 19:43
Avstängd
Precis. Danmark tror de försvarar Grönland med fyra hundspann medan USA styr hela ön via Pituffik Space Base och all övervakning. EU skickar några enstaka soldater och kallar det gemensamt försvar vilken hjälteinsats. Grönland är i praktiken amerikanskt sen länge. Danmark får bara låtsas att de bestämmer något. I Arktis kör Pentagon inte Köpenhamn.

Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
2 hundspann nu på grönland och det snackas om att danmark ska fördubbla styrkan till 4 detta året.
Alla andra militärer använder snöskoter men danmark är så seriösa på grönland att dom kör hundar i stället 😂

Och så sitter idioter här ba ööö holland har skickat soldater för att försvara grönland ja 1st😂 och Sverige 3st.

Alltså skärp er ingen kommer försvara en jävla meter av grönland och usa kan bara ta ön om trump vill.

Läs mellan raderna grönland är redan amerikanskt det ska bara gapas lite först och länder ska få hjälpa Danmark först innan dom släpper ön så alla blev hjältar och hjälpte till.
Senast redigerad av lumen99 2026-01-16 kl. 19:46.
Citera
2026-01-16, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ryssland å kina kommer förhoppningsvis hjälpa oss.. de vill inte att USA kommer för nära dom heller..
Min fiendes fiende är min vän.
Kina kommer satsa stort på att att bygga upp ett nytt handelsavtal/förbindelser med EU när den oranga naturkatastrofen nu löper amok och gör alla tidigare vänner till fiender.
Senast redigerad av BambuBengt 2026-01-16 kl. 19:53.
Citera
2026-01-16, 19:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BambuBengt
SVT text skriver att den där Hårsprayade orangea Dånald Trump hotar alla ländersom går emot hans projekt att annektera Grönland kommer att bestraffas med tullar.
Att apan Trump har tappat förståndet förvånar ingen tänkande människa.
Citera
2026-01-16, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Inte helt omöjligt .. de har ju hänt förut… Vietnam och Tonkinbuktsincidenten…
Kuba Operation Northwoods men de misslyckades dock ..

Ingen av motsvarande länder var en allierad.
Citera
2026-01-16, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
SVT text skriver att den där Hårsprayade orangea Dånald Trump hotar alla ländersom går emot hans projekt att annektera Grönland kommer att bestraffas med tullar.
Att apan Trump har tappat förståndet förvånar ingen tänkande människa.
Tyvärr så är Trump ingen idiot, han är en ytterst kapabel man som lyckats genomföra nästan allt det som han utlovat.
Han är effektiv och duktig det erkänner jag.
Han kunde har uträttat storverk för världen och blivit inskriven i i historieböckerna som en god människa om han hade haft ett gott hjärta.
Men han är samtidigt komplett bindgalen och styr enbart av sina egna nycker.
Nu kommer hans arv i historieböckerna sammanfattas i sämsta fall beskrivas med mannen som startade Ww3.
Citera
2026-01-16, 20:02
Avslutad
SVT text rapporterar att Kremls talesman Dmitrij Peskov (håll i er) säger att Kreml ger sitt stöd till dansk suvereränitet över Grönland.
Nu kommer det brinna i Trumps mikrohjärna.
Vilka baktankar kan Kreml vilja ha med detta? Det kan väl inte vara välvilja från Kreml?
Citera
2026-01-16, 20:07
Medlem
Citat:
SVT text rapporterar att Kremls talesman Dmitrij Peskov (håll i er) säger att Kreml ger sitt stöd till dansk suvereränitet över Grönland.
Vilka baktankar kan Kreml vilja ha med detta? Det kan väl inte vara välvilja från Kreml?
Inte ens Kreml om dom haft total obegränsade ekonomiska resurser eller med spioner på insidan kunnat åsamkat samma skada på NATO och USA som den nu oranga naturkatastrofen själv gör.
Kreml/Putin måste ha en enorm baksmälla nu efter all festande över lättvunna segrar.
Senast redigerad av BambuBengt 2026-01-16 kl. 20:12.
Citera
2026-01-16, 20:07
Medlem
Citat:
Nej det är det inte dom ser så klart hellre att danmark försvarar grönland med 2 hundspann än att usa bygger sitt nya robot försvar på ön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in