2026-01-15, 05:31
Medlem
Alba007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k9ptrl1

Men lilla vän, tror du fortfarande på "inspelat material"

Märkligt då att inte LS fått ens någon information om sådant material, och än mindre fått ta del av det.

Det enda inspelade materialet som finns, det har vi redan sett, och det kommer från familjen och visar en frisk och glad Essie som leker med sin brukare på tomten.

HH ljuger om både det ena och det andra, för såväl LS som för familjen och allmänheten.

HH har sedermera också tagit bort all sin kommunikation om Essie och familjen. Som så ofta sker när någon sprider lögner och förtal på internet.

Alla människor med minsta lilla sunt förnuft förstår att HH insåg att en dom emot dem för förtal av en av deras egna funktionsnedsatta kunder inte bara skulle vara negativt för dem, utan förödande för hela deras verksamhet. De förstod till sist att de begått brott, och att det bästa de kunde göra var att undvika att bli dömda för det. På så vis blir inget av deras tilltag, erkännande och "straff" officiellt. Det som syns officiellt är just deras raderande av allting de skrivit i ärendet.

När till och med massmedia, i form av Enköpingsposten, blev fällda för vad de skrev i ärendet, då förstod alla andra inblandade, som hade sämre rättsligt skydd och i de flesta fall skrivit värre saker än EP, att de satt än värre till än EP, som, fällts.

Poff, så försvann alla lögner och förtal HH skrivit. Go figure.

Men vi är i alla fall överens om att HH är oprofessionella, alltid något.
När assistenterna vände sej till HH så sades det att det kunde behövas bevis, därav film och foton. Polisen nämnde om filmen vid en intervju.
Att EP fick anmärkning berodde på brukaren då denne ansågs inte vara myndig till att skriva om med tanke på dennes diagnoser som pappan berättat om.
Det mesta av allt som skrivits i fallet Essie har sparats av engagerade människor som följt hela historien ända från början. Och även det HH skrev och andra som uttalat sej. Nu lades anmälan om förtal ner av åklagaren. Det finns offentliga handlingar som man tagit del av och sparat. Om man har ngt man vill anmäla till polisen så är inget för ringa säjer dom även skärmdumpar gills. Familjen nämnde också tänkbara till stölden i pressen. Det finns också att läsa hur polisen undersökte med dessa tips. Nu önskar jag att vi får veta själva händelsen om vad som hände Essie.
Senast redigerad av Alba007 2026-01-15 kl. 05:46.
Citera
2026-01-15, 06:58
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:

Men lilla vän, tror du fortfarande på "inspelat material"

Märkligt då att inte LS fått ens någon information om sådant material, och än mindre fått ta del av det.

Det enda inspelade materialet som finns, det har vi redan sett, och det kommer från familjen och visar en frisk och glad Essie som leker med sin brukare på tomten.

HH ljuger om både det ena och det andra, för såväl LS som för familjen och allmänheten.

HH har sedermera också tagit bort all sin kommunikation om Essie och familjen. Som så ofta sker när någon sprider lögner och förtal på internet.

Alla människor med minsta lilla sunt förnuft förstår att HH insåg att en dom emot dem för förtal av en av deras egna funktionsnedsatta kunder inte bara skulle vara negativt för dem, utan förödande för hela deras verksamhet. De förstod till sist att de begått brott, och att det bästa de kunde göra var att undvika att bli dömda för det. På så vis blir inget av deras tilltag, erkännande och "straff" officiellt. Det som syns officiellt är just deras raderande av allting de skrivit i ärendet.

När till och med massmedia, i form av Enköpingsposten, blev fällda för vad de skrev i ärendet, då förstod alla andra inblandade, som hade sämre rättsligt skydd och i de flesta fall skrivit värre saker än EP, att de satt än värre till än EP, som, fällts.

Poff, så försvann alla lögner och förtal HH skrivit. Go figure.

Men vi är i alla fall överens om att HH är oprofessionella, alltid något.

Trams. Du sätter likamedtecken mellan att HH tagit bort vad de sagt om brukaren med att material inte finns. Jag är ledsen men det blir ingen kvantfysiker av dig.

Mot bakgrund av alla hot om förtal så förstår jag att vissa personer inte vågat uttala sig mer. En del individer går över lik för att slippa granskas.

Det material vi alla kunnat ta del av är dock mammans uttalanden till personliga assistenter om hur E behandlats och blivit betraktad. Likaså de dokument som styrker brukarens problembeteenden i form av aggressioner. Lägg till muntliga vittnesmål om övergrepp mot hunden och ja...Den här "lilla vännen" tror mer på det och de som tar hundens perspektiv än de som sett henne som en leksak.
Citera
2026-01-15, 09:05
Medlem
Citat:

Jo, jag förstår att du inte vet vilka dokument det är du påstår finns ...

Eftersom jag är insatt i ärendena så vet jag att du ljuger, så enkelt är det.
Numera vet också alla som följt tråden och vad som skrivs i massmedia att du ljuger. Alla vet att det finns minst ett ärende som retts ut utanför domstol. Tillhör man sedan inte begåvningsreserven så förstår man mycket väl vad det i sin tur lett till, även om dokumenten i ärendet aldrig kommer få se det offentligas ljus, just eftersom det inte var ett ärendet för domstol.

Crosstrails? Du vet ju inte ens vad kenneln heter, än mindre vet du hur de är inblandade.
Hur kan någon klara sig från så mycket kan jag inte förstå, heller inte att fall löses utanför domstol. Och ditt skrivande om Essie som misshandlad och död vill jag att du förklarar, men det förklarar du inte. Bara massa annat skit skriver du. Fram med vad du vet nu
Citera
2026-01-16, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alba007
alla vet att LS skulle göra ett oanmält besök för så har det sagts och skrivits hela tiden. Men P ringde och berättade för dom att hunden blivit stulen. Och med det sagt så visste han om besöket, är min teori. Frågan är om det var ett besök de kanske hade bokat. Därför P ringde och meddelade att hunden var borta. Var försvinnandet ett led i att LS skulle komma. Ärendet lades ner och den anmälan som fanns gick aldrig vidare till polis då man såg att inget kryss i den rutan fanns. Alltså stannade det kvar hos LS. Veterinär sa att vid sådana besök är det sällan man kan utröna ngt. Det måste till flera besök och anvisningar om förändringar först. Vid akuta fall är det polisen man kontaktar.

Jösses vad du är illa påläst. Du vet ju inte ens varför han ringde LS eller hur han fick reda på det, och vägrar visst ta till dig information vare sig från tidigare i tråden eller oss som vet.

Det fanns inget besök bokat. Det visar dokumentationen från LS. Deras kommentar om ett besök var en efterhandskonstruktion. Du får väl begära ut dokumenten själv från LS, så ska du se att det inte finns några sådana gällande något besök till familjen. LS hade inte vidtagit några åtgärder innan han ringde dem, och därefter skickade de bara sitt rutinmässiga brev och därefter stängde de ärendet. Allt annat är rena påhitt, lögner och konspirationsteorier.

Kryss i vilken ruta? Du är ju helt hopplös, nu blandar du ihop dokumenten också.

Men som du själv kan konstatera oavsett dina sammanblandingar. LS kontaktade inte Polisen. För det var inte akut. De gjorde ingenting alls. Inte förrän pappan ringde. Och det är precis som man kan förvänta sig. Deras handläggningstider var längre än så, särskilt under semesterperioden.
Du kan inbilla dig vad du vill och sitta och hitta på dina egna teorier. Faktum kvarstår. LS hade inte vidtagit några åtgärder i ärendet innan han ringde, inget besök var planerat och inget brev var skrivet. Det är ing teorier, som du sitter och ägnar dig åt. Det är fakta.
Citera
2026-01-16, 01:37
Medlem
Alba007s avatar
Citat:
Jösses vad du är illa påläst. Du vet ju inte ens varför han ringde LS eller hur han fick reda på det, och vägrar visst ta till dig information vare sig från tidigare i tråden eller oss som vet.

Det fanns inget besök bokat. Det visar dokumentationen från LS. Deras kommentar om ett besök var en efterhandskonstruktion. Du får väl begära ut dokumenten själv från LS, så ska du se att det inte finns några sådana gällande något besök till familjen. LS hade inte vidtagit några åtgärder innan han ringde dem, och därefter skickade de bara sitt rutinmässiga brev och därefter stängde de ärendet. Allt annat är rena påhitt, lögner och konspirationsteorier.

Kryss i vilken ruta? Du är ju helt hopplös, nu blandar du ihop dokumenten också.

Men som du själv kan konstatera oavsett dina sammanblandingar. LS kontaktade inte Polisen. För det var inte akut. De gjorde ingenting alls. Inte förrän pappan ringde. Och det är precis som man kan förvänta sig. Deras handläggningstider var längre än så, särskilt under semesterperioden.
Du kan inbilla dig vad du vill och sitta och hitta på dina egna teorier. Faktum kvarstår. LS hade inte vidtagit några åtgärder i ärendet innan han ringde, inget besök var planerat och inget brev var skrivet. Det är ing teorier, som du sitter och ägnar dig åt. Det är fakta.
Ja, det har man hört från flera olika håll att LS inte sköter sitt jobb som dom ska. Och det som sagts från flera håll var att ett oanmält besök skulle ske. Men varför ringde pappan till LS...???
Och de handlingar jag sett och tagit del av som lagts ut är det som jag har gått på, inga egna hopdiktade som du påstår. Kan LS inblandning och agerande vara relevant i dagsläget för att få fram om vem som fört bort Essie. Det är vem som gjort det jag är intresserad av, och varför.
Citera
2026-01-16, 03:31
Medlem
Alba007s avatar
Det finns offentliga handlingar som engagerade fått fram i ärendet Essie. Inte bara från LS. De kan ses som mer relevanta om man vill hitta helheten. De anmälningar som kom in till polisen rörde säkert mer än bara försvinnandet och stöld. Det var nog anmälningar som även rörde annat. Min teori är att det är därför handlingarna har sekretess belagts, för det fanns för mycket som skulle komma fram. Att de kan leda till att ngn skadas som dom sa.
Citera
2026-01-16, 09:51
Medlem
Citat:

EN MÅNAD innan Essie var spårlöst borta, hade länsstyrelsen i Uppsala fått in anmälningar om Essie. Att det sen var semestertider är tyvärr så som händer flera fall. Länsstyrelsen är sega i mycket tyvärr. Det vet alla som försöker hjälpa djur som far illa. Och när dom väl skulle dit, fanns ju ingen hund att besöka.
Citera
2026-01-16, 09:59
Medlem
Citat:
Ja, det har man hört från flera olika håll att LS inte sköter sitt jobb som dom ska. Och det som sagts från flera håll var att ett oanmält besök skulle ske. Men varför ringde pappan till LS...???

Det påstår du "sagts från flera olika håll". Och vilka "olika håll" skulle det vara, menar du? Utöver LS själva?

Saken är solklar. Det fanns inget beslut om hembesök. LS hade inte vidtagit några som helst åtgärder i ärendet innan pappan ringde. Dokumentationen som finns, och inte finns, från LS visar det tydligt.

Återigen tragiskt att du fortfarande inte förstår varför pappan ringde LS. Det finns väl förklarat i tråden. Läs på!

Citat:
Och de handlingar jag sett och tagit del av som lagts ut är det som jag har gått på, inga egna hopdiktade som du påstår. Kan LS inblandning och agerande vara relevant i dagsläget för att få fram om vem som fört bort Essie. Det är vem som gjort det jag är intresserad av, och varför.

Det är ju du som drar upp och frågar om LS.
Men jo då, LS inblandning är högs relevant.
Vadå, du tror inte att det finns djuraktivister som jobbar på LS?

Citat:
Det finns offentliga handlingar som engagerade fått fram i ärendet Essie. Inte bara från LS. De kan ses som mer relevanta om man vill hitta helheten. De anmälningar som kom in till polisen rörde säkert mer än bara försvinnandet och stöld. Det var nog anmälningar som även rörde annat. Min teori är att det är därför handlingarna har sekretess belagts, för det fanns för mycket som skulle komma fram. Att de kan leda till att ngn skadas som dom sa.

Det har gjorts ett flertal anmälningar till polisen som rör annat än försvinnandet och stöld, det är känt sedan länge och har bekräftats av rättsvårdande myndigheter. Inget konstigt med det. Vi vet också att det finns ett anonymt samtal till Polisen som inte togs upp som en anmälan, även om många här inte fattat det. Inget konstigt med det heller.
Citera
2026-01-16, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MormorPutte
EN MÅNAD innan Essie var spårlöst borta, hade länsstyrelsen i Uppsala fått in anmälningar om Essie. Att det sen var semestertider är tyvärr så som händer flera fall. Länsstyrelsen är sega i mycket tyvärr. Det vet alla som försöker hjälpa djur som far illa. Och när dom väl skulle dit, fanns ju ingen hund att besöka.

"När dom väl skulle dit..."

Varför ljuger du om sådana saker?
Eller har du helt plötsligt "hittat" några bevis från LS om ett sådant beslut?
Nej, det fanns ju inget sådant beslut. Det vet vi.
Citera
2026-01-16, 10:30
Medlem
Citat:

Länsstyrelsen har ju uttalat sig om det.Nej dom fick ju reda på att hunden var borta, då kunde dom inte gå vidare. Men anmälningar fanns. Och hur gick det med försäkringen då ? Nu när du hela tiden skriver att Essie är död, då borde väl den betalas ut? Och det tror jag inte har hänt. Men varken du lr jag sitter med något facit i hela den här historien. Du vet inget mer än någon annan här.
Citera
2026-01-16, 16:45
Medlem
Alba007s avatar
Citat:

Eftersom det är LS själva som uttalat sej via pressen att ett besök var inplanerat men när detta skulle ske var hunden borta. LS har en viss handläggningstid och sedan inträdde semester. Så den första anmälan blev liggande. Den veterinär som är med på besöket sa också att det är svårt att se ngt under ett enda hembesök. Och sedan dess är Essie försvunnen. Min teori är att pappan fått reda på detta att LS skulle komma. Att han fått reda på att en anmälning hade gjorts till LS. Och min teori är då att det ligger ngt i detta som gjorde att Essie försvann.
Citera
2026-01-16, 17:23
Medlem
Nottelitens avatar
PPP fick ett meddelande från HH om att LS hade blivit underrättad och att det snart skulle bli ett hembesök och direkt efter det försvann Essie vid perfekt tidpunkt utan att något faktiskt tyder på något annat än att Ö-familjen var ansvarig, videobeviset som PPP försökte använda är inte bevis eftersom det inte dokumenterar någon tid, datum eller händelseförlopp, hjulspåren kom inte den natten baserat på PPP:s förklaringar, asistenten PPP hävdar var på jobbet hade ledigt, alla som har misstänkts av PPP är bara personer/föreningar/grupper som PPP antingen är arg på eller tror att han själv är mer pålitlig än och i slutändan är det tydligt att anledningen till att PPP ringde LS var för att berätta för dem att Essie var "stulen" så att de skulle slippa göra ett hembesök...
Om någon inte håller med kan de dokumentera sin synpunkt eftersom alla som har följt fallet från början har sett dokumentationen bakom det jag skriver här...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in