2026-01-16, 13:37
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystiskstiligman
Det är som sagt självklart för varje normalbegåvad människa att har man en riskabel kredithistorik så måste man betala en högre ränta men det är kanske en för avancerad tankevurpa för sådana som dig?
För övrigt jobbar du inte med bolån, sluta ljug din tomte, det här är flashback, vem tror du att du lurar?
Va? När har jag ifrågasatt eller kritiserat Bluestep? Och jo jag jobbar med bolån, av vilken anledning skulle jag inte kunna göra det menar du? Om du pallar leta i min inläggshistorik så finns det fler inlägg där jag svarat i egenskap av kredithandläggare.
Citera
2026-01-16, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Vad fan snackar du om? Detta är ekonomiskt och mänskligt vansinne. Samhället ska inte alls statuera exempel. Du kan väl tala om för mig vad varje placering kostar per år och så gör du en kalkyl mot vad det skulle kosta att hjälpa familjen med en bostad? Vad blir skillnaden? 6 barn ska placeras. vad kostar det? Hur mår barnen av att tvingas lämna sina syskon? Varför straffa barnen för föräldrarnas misstag? Det är inte barnens bästa. Det är komplett vansinne som Sverige behöver lägga av med nu.
Det du föreslår är fullständigt vansinnigt. Samhället ska naturligtvis inte hjälpa vuxna människor med pengar när vuxna människor försatt sig i denna situation. Man undrar hur dom uppfostrat sina barn med tanke på att dom verkar fullständigt efterblivna. Visst blir det en kostnad för samhället men jag tar hellre kostnad för omhändertagande av barnen än att ge idioter till föräldrar bistånd för att klara av situationen. Föräldrarna är uppenbarligen inte kapabla att ta hand om sig själv då lär dom definitivt inte vara kapabla att uppfostra barn. Tvångssterilisering är nog en bra att införa igen. Förståndshandikappade ska inte fortplanta sig
Citera
2026-01-16, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Om paret varit Hamid, hans fru Aisha och deras åtta barn från Syrien och blivit placerade
i Norrtälje kommun enligt den så kallade Bostättningslagen ( 2016 ) så hade kommunen varit
tvingade att hitta bostad åt dom.

Men nu är dom ju bara vanliga korkade, ansvarslösa svenskar !
Å andra sidan så blir jämförelsen orättvis. Dessa människor är antagligen födda i Sverige och har haft hela livet på sig att skaffa förutsättningar för att klara sig när dom är vuxna. Uppenbarligen har dessa skitit i detta. Kommer du som nyanländ startar du på noll i vuxen ålder. Du ser inte en viss skillnad här?
Citera
2026-01-16, 13:58
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Å andra sidan så blir jämförelsen orättvis. Dessa människor är antagligen födda i Sverige och har haft hela livet på sig att skaffa förutsättningar för att klara sig när dom är vuxna. Uppenbarligen har dessa skitit i detta. Kommer du som nyanländ startar du på noll i vuxen ålder. Du ser inte en viss skillnad här?

Jo visst är det skilnad. Men jag tycker att man skall likabehandlas ändå.
Citera
2026-01-16, 14:02
Medlem
Vilka jävla sopor. Men det är inte olagligt att vara korkad och vi bör ta hand om den här familjen, barnen ska inte straffas för att föräldrarna är korkade och oansvariga.
Om vi nu kan ge boende och uppehälle åt afrikanska familjer med en jävla massa barn bör vi även kunne hjälpa den här familjen.
Citera
2026-01-16, 14:03
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Det var inte min poäng.

Min poäng var att i sverige skall alla behandlas lika. Vi skall ha lika villkor och rättigheter samt
skyldigheter.

Så är det ju inte för det här paret. Hade dom varit flyktingar hade dom fått hjälp.

Har man inget eget ansvar för vad man ställer till med? Även om man inte är flykting?
Citera
2026-01-16, 14:08
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Vilka jävla sopor. Men det är inte olagligt att vara korkad och vi bör ta hand om den här familjen, barnen ska inte straffas för att föräldrarna är korkade och oansvariga.
Om vi nu kan ge boende och uppehälle åt afrikanska familjer med en jävla massa barn bör vi även kunne hjälpa den här familjen.

Tänk om alla skulle bete sig som den här familjen? Allt är samhällets fel och det är så synd om mig. Varför ska man hålla sån skit under armarna? Dom kommer aldrig att lära sig av sina misstag. Det är väl ganska uppenbart?
Citera
2026-01-16, 14:09
Medlem
Som man bäddar får man ligga. Det är min enda kommentar!
Citera
2026-01-16, 14:11
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Har man inget eget ansvar för vad man ställer till med? Även om man inte är flykting?

Självklart, så är det för alla.
Det var inte min poäng.
Citera
2026-01-16, 14:12
Medlem
SoulOfSophias avatar
Mår fan illa av att läsa tråden.

Folk skriver att det är för barnens bästa som dom ska bli familjehemsplacerade. Det är för barnens sämsta att skiljas från sin mamma och pappa. Fy fan vilket trauma.

Och att som förälder förlora sina barn, kan man göra något mer inhumant mot en annan människa?

Genom detta förstör man alla barnens liv och föräldrarnas likaså.

Med allra största sannolikhet så lider dessa människor av kraftig psykisk ohälsa vilket är orsaken till att dom inte kan sköta sig. Och då ska dom tydligen bestraffas istället för att bli hjälpta.
Citera
2026-01-16, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Mår fan illa av att läsa tråden.

Folk skriver att det är för barnens bästa som dom ska bli familjehemsplacerade. Det är för barnens sämsta att skiljas från sin mamma och pappa. Fy fan vilket trauma.

Och att som förälder förlora sina barn, kan man göra något mer inhumant mot en annan människa?

Genom detta förstör man alla barnens liv och föräldrarnas likaså.

Med allra största sannolikhet så lider dessa människor av kraftig psykisk ohälsa vilket är orsaken till att dom inte kan sköta sig. Och då ska dom tydligen bestraffas istället för att bli hjälpta.

Föräldrar med psykisk ohälsa är inte bra för barn. De för dessutom vidare sin inkompetens till barnen så att de själva hamnar i samma situationer när de växer upp.
Citera
2026-01-16, 14:20
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Det du föreslår är fullständigt vansinnigt. Samhället ska naturligtvis inte hjälpa vuxna människor med pengar när vuxna människor försatt sig i denna situation. Man undrar hur dom uppfostrat sina barn med tanke på att dom verkar fullständigt efterblivna. Visst blir det en kostnad för samhället men jag tar hellre kostnad för omhändertagande av barnen än att ge idioter till föräldrar bistånd för att klara av situationen. Föräldrarna är uppenbarligen inte kapabla att ta hand om sig själv då lär dom definitivt inte vara kapabla att uppfostra barn. Tvångssterilisering är nog en bra att införa igen. Förståndshandikappade ska inte fortplanta sig

Du har ju lika moderna åsikter som socialsekreterarnas chefer. Berätta nu hur du gör din kalkyl. Placera sex barn och separera dem från varandra = enormt trauma ca 6 millar i årliga kostnader bara för placeringen, eller hjälpa hela familjen med en bostad och ekonomiskt bistånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in