Citat:
Ursprungligen postat av
Dieseldoris111
Fast förmodligen hade han fortsatt med liknande/värre saker, så det är väl ett misslyckande att han blir inlåst x antal år iallafall.
Jag tror han säkert hunnit fota och filma, men jag tvekar på att han hunnit ladda upp. Inte ens säkert han förgrep sig på henne heller. Han kanske behövde närma sig successivt(pga hans
Fascination för lukter och hans beteenden) och visst , det är många timmar han hade innan jobb, men samtidigt ska han hinna stycka, städa, duscha, ev läsa nyheter osv, transportera delar, sminka sig osv.
Känns som han kanske ändå borde väntat en stund med att ladda upp iallafall allt material tills det ”lugnat sig” med BO och utredningen(alternativet är ju att han visste att han var körd och slängde upp allt material direkt iofs) men hoppas han var här inne och läste så han inte hann ladda upp.
Så jag tror absolut gripandet kan vara ett stort misslyckande trots att han hunnit döda och stycka och ev mer än så. Men fattar vad du menar!
Kan man sända live från darkweb? Det känns dock som om det är extra risky, det är ju om han själv är maskerad åtminstone.
Men jag tror inte han filmat när han förgriper sig på kroppen, hur många oskulder vågar filma sin första gång..? Men kan ju vara när han styckar, men det känns också lite konstigt första gången iaf. Är man live så försvinner ju en stor del av ”makten” att inte själv kunna välja vad som ska synas och inte.
Det enligt mitt tycke oförklarliga glappet mellan frigivningen i feb 2021 till gärningen dec 2025 - är störande. Robin/Vilmas väl utvecklade åtrå efter lik och stinkande hål är inte något som stängs av som av en knapp några år - det fortgår. Min tes, såtillvida det inte dyker upp ytterligare fall som tillskrivs R/V, är att han förkovrat sina färdigheter på Darkweb vilket även förklarar hur han i flera år överlevt mentalt i som det verkar levt i total avsaknad av nära vänner vilka troligtvis täcktes upp av dom - in crime - på Darkweb.
R/V,s "utveckling" till en fullfjädrad styckmördare kan kokas ner till en stege där alla steg fattas utom det första och det sista- vilket väl kommer framgå i Fup.