2025-10-20, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigekvinnan85
Intressant ämne men tyvärr viftas bort lite, t ex varför inte ställa någon fråga om Islam och dess politiska ideologis inställning i samhället? Efter han den USA snubben pratat kunde man vidgat lite. Jämlikhet, homosexuellas rättigheter t ex...
Inte bara hänga upp sig på konservativ kristendom.
Ensidigt. Blev en elefant i rummet tyckte jag.
Skulle uppskatta lite mer riktiga samtal, men jaja det är iaf något åt det hållet.
Håller med. Den somaliska muslimska tjejen fick inga kritiska frågor om islam men när den kristna högerpastorn kom in slängde sig alla över honom för att visa sig progressiva och goda. Varför fick muslimer inga frågor om islams syn på evolutionsteorin, homosexuella etc. Som toppen över i fick hon avsluta hela programmet med att säga att allt den kristne högerpastorn sagt var "helt sjukt" utan några som helst kritiska följdfrågor. Sturmark (ateisten) var också otroligt frg; satt och radade upp kristen, buddhistisk och hinduisk religiös intolerans men "glömde" den religion som i dagens läge står för mest intolerans och våld.
Citera
2025-10-21, 06:47
Medlem
Jag tycker senaste avsnittet var bra, men blir lite konstigt bara när Faysa babblar på och applåderas gång på gång. Hon behandlas annorlunda. Och inte så trevligt när hon på slutet slänger ur sig mot Josef att ”allt du säger är sjukt”. Men han bemöter det med en leende och säger: ”Det är okej, du får tycka så”.

Men, men, jag tyckte ändå det blev ett bra avsnitt, och även Faysa var lite intressant stundtals.
Men konstigt att prästen Birgitta inte ville vara med när Josef var med. Ja, förstår att hon inte vill vara med i en politisk debatt (då hon är gift med Ulf), men ändå. Hon är ju ändå politisk i många av de värderingar hon visar. Hon borde kunna samtala med en högervriden pingstpastor. Det måste en präst kunna hantera kan jag tycka.
Citera
2025-10-21, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison1
Någon som såg programmet om religion? Tycker det var ganska underhållande med Christer Sturmark och pastorn Josef Barkenbom som ej tror på evolutionsteorin.
Undrar varför skavlan inte frågade vad muslimen trodde om evolutionsteorin..
Citera
2025-10-21, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Jag har nyss sett det. En större idiot och skitstövel än Josef Barkenbom får man leta efter. Men vad kan man begära av en person med en frisyr som en nynazist.

"Många vetenskapsmän som tvivlar på evolutionsteorin" Hur man kan få 1 % att vara många är ofattbart...
Fråga muslimen.. hycklande skavlan, vilket drägg.
Citera
2025-10-24, 04:26
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorren-Kukegaard
Jag tycker senaste avsnittet var bra, men blir lite konstigt bara när Faysa babblar på och applåderas gång på gång. Hon behandlas annorlunda. Och inte så trevligt när hon på slutet slänger ur sig mot Josef att ”allt du säger är sjukt”. Men han bemöter det med en leende och säger: ”Det är okej, du får tycka så”.

Men, men, jag tyckte ändå det blev ett bra avsnitt, och även Faysa var lite intressant stundtals.
Men konstigt att prästen Birgitta inte ville vara med när Josef var med. Ja, förstår att hon inte vill vara med i en politisk debatt (då hon är gift med Ulf), men ändå. Hon är ju ändå politisk i många av de värderingar hon visar. Hon borde kunna samtala med en högervriden pingstpastor. Det måste en präst kunna hantera kan jag tycka.
Håller med angående Faysa, men igen islam är särbehandlat i vänsterkretsar såsom SVT. Världens farligaste och våldsammaste ideologi är den absolut vackraste och mest rättvisa medan den mest utbredda och fredliga (idag i alla fall) kristendomen framställs som Djävulen själv skrivit Bibeln. Tänk reaktionerna om någon hade sagt "allt du säger är sjukt" efter vad en muslim hade sagt...

I torsdagens nya avsnitt om försvarsviljan i Sverige tyckte jag ändå att de andra panelisterna satte fyllekommunisten Schyman och den vänsterindoktrinerade foliehatten till skådespelaren Alexander Karim på plats. Sällan jag håller med Aschberg men här var han i sitt esse; typ "jag är internationalist men om någon attackerar landet jag bor blir jag den störste nationalisten". Hätsk debatt mellan honom och Schyman. Fyllekärringens "fredsargument" hade inte uppdaterats sen ett haschdimmigt 70-tal och foliehatten Karim började babbla om proxykrig - tydligen är det USA och Ryssland som ÄJENTLIGEN är i krig - och att vi måste verka för fred och inte tro på all krigspropaganda; absolut kör det när Putins pansarvagnar peppar dig. Herre min Gud vad vänsterblivna är korkade och själva totalt marinerade i röd propaganda.
Citera
2025-11-06, 00:04
Medlem
TjockMenSchyssts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison1
Någon som såg programmet om religion? Tycker det var ganska underhållande med Christer Sturmark och pastorn Josef Barkenbom som ej tror på evolutionsteorin.

Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Jag har nyss sett det. En större idiot och skitstövel än Josef Barkenbom får man leta efter. Men vad kan man begära av en person med en frisyr som en nynazist.

"Många vetenskapsmän som tvivlar på evolutionsteorin" Hur man kan få 1 % att vara många är ofattbart...

Jag tolkar det inte som att han förnekar evolutionsteorins korrekthet utan snarare som att han anser den vara ofullständig på så sätt att den inte ensamt kan förklara livets utveckling. Som kristen tror han förmodligen på en andlig dimension utöver den biologiska.
Citera
2025-11-06, 00:08
Medlem
TjockMenSchyssts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heddabritt
Håller med. Den somaliska muslimska tjejen fick inga kritiska frågor om islam men när den kristna högerpastorn kom in slängde sig alla över honom för att visa sig progressiva och goda. Varför fick muslimer inga frågor om islams syn på evolutionsteorin, homosexuella etc. Som toppen över i fick hon avsluta hela programmet med att säga att allt den kristne högerpastorn sagt var "helt sjukt" utan några som helst kritiska följdfrågor. Sturmark (ateisten) var också otroligt frg; satt och radade upp kristen, buddhistisk och hinduisk religiös intolerans men "glömde" den religion som i dagens läge står för mest intolerans och våld.

Tycker också det är mycket anmärkningsvärt. Skavlan verkar vilja upprätthålla det politiskt korrekta narrativet, enligt vilket islam aldrig kan vara klandervärt eller ifrågasättas. För övrigt tycker jag Sturmark gjorde ett extremt oempatiskt och förmätet intryck.
Citera
2026-01-08, 07:05
Medlem
Säsongsstart idag.

"Jag jämför inte dig med Satan. Är det fult att bara vilja tjäna pengar. Bör vi också ha en ambition att göra världen bättre med våra jobb. Diskussion med Petter Stordalen, hotellkung, Charlotta Björck, skådespelare, Klara Elvgren, influencer, Nooshi Dadgostar (V), partiledare och Allra-grundaren Alexander Ernstberger. Dessutom gästas vi av bästsäljande författaren och historikern Rutger Bregman som nu är aktuell med sin bok Moralisk ambition.".

En smula märkligt att Alexander Ernstberger är bjuden in i värmen?
Citera
2026-01-08, 21:00
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Säsongsstart idag.

"Jag jämför inte dig med Satan. Är det fult att bara vilja tjäna pengar. Bör vi också ha en ambition att göra världen bättre med våra jobb. Diskussion med Petter Stordalen, hotellkung, Charlotta Björck, skådespelare, Klara Elvgren, influencer, Nooshi Dadgostar (V), partiledare och Allra-grundaren Alexander Ernstberger. Dessutom gästas vi av bästsäljande författaren och historikern Rutger Bregman som nu är aktuell med sin bok Moralisk ambition.".

En smula märkligt att Alexander Ernstberger är bjuden in i värmen?

Ernstberger verkar inte speciellt trevlig. Han kunde inte ens titta på killen som pratade om moraliskt förfall.
Citera
2026-01-10, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Ernstberger verkar inte speciellt trevlig. Han kunde inte ens titta på killen som pratade om moraliskt förfall.

Det var en otroligt smärtsam ”debatt” att följa. Varför kändes det som att alla var lobotomerade förutom Rutger Bregman? Alla satt som tomma holkar innan han kom in med lite krut och fakta.

Och Alexender alltså herregud, gå och köp en lambo, några påsar pulver och håll bara käften. HUR KAN SVT GE HONOM TV TID.
Citera
2026-01-15, 20:27
Medlem
Tratten52s avatar
Skräp-tv. Släpp in ett gäng muppar i en studio som sitter och snackar skit i en timme på bästa sändningstid 🕶️ inte mycket valuta för tv-straffskatten som man betalar.
Citera
2026-01-16, 05:05
Medlem
Bandydrakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten52
Skräp-tv. Släpp in ett gäng muppar i en studio som sitter och snackar skit i en timme på bästa sändningstid 🕶️ inte mycket valuta för tv-straffskatten som man betalar.

Programmet funkar om man ser ett steg utifrån. De bjuder in personer som är helt socialt misslyckade, och frågar om deras åsikter hur man dejtar folk. Det är en freak show. Meningen är att vi ska skratta åt dem, och sedan göra raka motsatsen mot deras "tips."

Sedan får man en inblick i dagens bortskämda snorungar och piskade män. Det är inte konstigt att det ser ut som det gör. Det finns en anledning att Danmark är världens lyckligaste land. 35% VS 85%
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in