Citat:
Ursprungligen postat av
T-80U
Fast vi måste skilja på äpplen och päron här.
Ingen, allra minst jag, har påstått att man inte får protestera.
Jag har inte påstått det heller.
Du ifrågasatte uppgiften att protesterna mot ICE växte. Detta på grund av att protesterna inte var ideologiska och genomtänkta, utan att det mest handlade om känslor hos kvinnor.
Jag var nyfiken på tanken bakom detta resonemang. Finns det någon naturlag som hindrar att protester växer om de är ologiska, byggd på känslor och framförs av kvinnor.
Citat:
Ursprungligen postat av
T-80U
Man får protestera mot precis vad man vill. ICE, FBI, Trump, den där somaliska senatorn, Biden, you name it. Vad man däremot inte får göra är att ställa till problem för ordningsmakten eller tredje man genom sitt agerande
Alltså:
Anordna laga demonstration för att protestera mot ICE= Ok
Störa tjänstemän från ICE i myndighetsutövande och därmed sätta tredje man, omhändertagna, ICE-anställda och sig själv i fara= Inte ok
Den som protesterar får blåsa i visselpipa, slamra med kastruller, ropa, hålla upp skyltar och skapa telefonkedjor, posta information om pågående räder på sociala medier eller skicka sms etc.
Om den nu skjutna kvinnan gjorde något brottsligt, borde hon blivit arresterad av den erfarne federale agenten Jonathan Ross. Det gjorde han inte. Han gick runt hennes bil och filmade, kanske för att rapportera in det till den riktiga polisen som ett trafikbrott.
Brottet som kvinnan eventuellt gjorde sig skyldig till inträffade när hon försökte lämna platsen och därmed skrämde Jonathan Ross.