2026-01-15, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfsMustasch
Påminner om när någon (kommer inte ihåg vem) fick egen flygel på häktet, dvs hela avdelningen med kontor, gym, matrum och sovrum.

Sverige i ett nötskal.

Kan det vara Anders breivik? Dock i Norge. Kostar 17 000/dygn tydligen. 2-plan dessutom.
Han har husdjur också..
Citera
2026-01-15, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Jag funderar på hur en sån liten skit kan överfalla och kidnappa (kidnappade han henne?) Hon borde gjort motstånd och då blir det en jävla tumult som borde höras och märkas.

Svårt om hon blir slagen med hammare i huvudet och sedan strypt. Men jag antar också att hon åtminstone försökte göra motstånd på något sätt. Det sker helt reflexmässigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Mer än en lgh sitter tydligen i vanliga fall upp till 13 st på den avdelningen han är! Så en hel avdelning sitter han på helt själv!

Dom är nojig att nån av dom andra skulle skadan.

Dom är rädda om ”tjejen” än så länge.
Tjej som han vill vara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rangnickball
Var ju en kille som jobbade jour och troligtvis gjorde så att robin glömde kvar grejer - han som först var MGM2 men släpptes senare

Jobbade jour med vad?
Citera
2026-01-15, 21:24
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Hade han haft intelligens hade han inte varit så lugn.
Enligt Dr Rahm som forskar på pedofiler så är det vanligt att de har något lägre iq, autism och Adhd. Ska bli intressant att se vad den nya RPUn visar om man nu får veta något.
Citera
2026-01-15, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vet inte om jag hänger med riktigt i hur du menar, men om man tänker att man dör av våld mot huvudet t ex, så kommer andningen att upphöra eftersom den styrs av andningscentrum i hjärnan. Då kommer ju även hjärtat att sluta att slå.

Om man får ett knivhugg i hjärtat, då kommer hjärtat sluta slå och inom kort slutar hjärnan att fungera. Hjärtat kan stå still i flera minuter innan hjärnan dör, beroende på olika omständigheter.

Däremot vid dödligt våld mot kroppen, såsom stickskador, skottskador, grovt trubbigt våld, handlar det väl mer om förblödning (som ju även omfattar inre blödningar) om det nu ine är så att skadorna omfattar lungorna, hjärtat eller skallen.

Strypvåld lämnar vanligen skador i halsstrukturen såsom fraktur på tungben/struphuvud, och andra skador såsom petekier ögon osv.. Döden inträffar av syrebrist (både minskat flöde av inandningsluft, men också strypning av blodkärl) till hjärnan, vilket kan leda till snabb medvetslöshet, och sedan död (hjärtat slutar slå).

Drunkning är ju inte aktuellt i det här fallet (skule jag tro), men om offret lever när kroppen sänks i vatten, fylls lungorna med vatten, till skillnad mot om man är död när man hamnat i vattnet.

Vi menar samma sak. Tack för förtydligandet.
Citera
2026-01-15, 21:25
Medlem
Sopphjonets avatar
Citat:
Hade han haft intelligens hade han inte varit så lugn.

Jo, det tror jag dessvärre. Han räknade med detta och var inställd på det - därav den avslappnade inställningen nu.
Precis som strategin att försöka inpränta i hela omgivningen att han numera är kvinna, så att han vid ett eventuellt fängelsestraff ska kunna få hamna på Hinseberg där det luktar kvinna i duschutrymmena.
Jag får intryck av en person som "tänkt på det mesta" på förhand.

Det mönstret går igen i hela hans bakgrund.
Citera
2026-01-15, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dieseldoris111
Hur skulle det fungera, nu förstår jag att vanligt porrberoende är tiotusentals gånger mildare och lättare att ”behandla” än pedofili och nekrofili, men undrar lite om när han är inlåst kanske han ändå efter ett tag inte stimulerat den delen av honom, likt porrberoende personer som slutar kolla porr så småningom blir ”normala” igen?

Alltså att han inte kan vara inne och ladda ner hemskt material/göra verklighet av sina fantasier eller triggas igång mer kanske ändå kan hjälpa honom att inte bli galen?
Och om han får ett långt straff behöver han ju lära sig hantera jobbiga situationer/tankar utan att ta ut dom känslorna på att kolla på material/mörda/kidnappa.

Eller blir det bara värre och värre för honom ju längre han är inlåst just med begäret att skada någon/kidnappa/döda när han inte får möjlighet att leva ut sina sjuka fantasier?

Jag säger inte att han ser till att vara inlåst för att bli hjälpt mot sina besvär(om det nu inte skulle vara för att han verkligen skäms över den sidan av sig och vet att han bara är trygg inlåst från allmänheten och att han inte kan skada ytterligare personer då, men det känns väldigt otänkbart) utan jag var bara nyfiken på om han mår sämre för varje dag trots att han lär sig hantera ångest osv, vilket jag hoppas(att han mår sämre).

Kändes skitluddigt att skriva men får inte ihop det bättre, har jobbat i för många timmar denna vecka…

Hans drift kommer inte att kunna behandlas bort genom fängelse. Även om han inte kommer att kunna läsa material om pedofili och sexualsadism så har han nu sina egna minnen att frodas i. Detta har han med sig hela livet.
Citera
2026-01-15, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Jag kan ge dig ett exempel.

Den påstådde brodern A säger att RA började bete sig som en tjej efter pappans begravning.

I en artikel i Expressen säger en "dåvarande kollega på ett transportbolag" att han hetta Hampus och att han började bete sig märkligt och prata som en tjej helt plötsligt.
I samma artikel ser man en bild på RA som tjej i hytten på en byggarbetsplats.
RA jobbade som chaufför på ett åkeri som kör grus och avfall från just byggen, så det är lätt att klura ut vilket av åkerierna det gäller.
Där jobbade RA 2 månader, samtidigt som farsan gick bort. Så den informationen finns att tillgå bland nyhetsinläggen för den som är lite vaken.

Ja, det är ju garanterat den lättaste delen av det inlägget att hitta information om som jag också skulle kunnat räkna ut faktiskt och också läst den artikeln. Men man får väl tacka för att du iaf gav ett exempel, men hade varit mer intressant med dom andra delarna som t.ex. pappans hår från bårhuset, hot med kniv, att han inte ville träffa sin pappa mer efter att han kom ut, samlade på nazistgrejer.
Citera
2026-01-15, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
Har en gammal polare som varit på rättpsyk i huddinge i något år. Men inte hört ifrån honom på flera månader verkar inte få ha mobil.

Kommer han att träffa detta monster ´´Vilma´´ där?
Eller umgås han inte alls med andra där?

Vimla har fått egen lägenhet. Som annars skulle haft plats för runt 10 intagna.
Så dom är rädda om äcklet.

Han kommer givetvis att åka ditt på detta bevisningen är överväldigande.

Livstid och bortkastad nyckel är det enda utfallet jag kan se av kommande rättegång.
Citera
2026-01-15, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomosexuellSkurk
Han befinner sig trots allt på en vårdinstitution där personalen är omhändertagande och professionella.
Han är skyddad.

Ja men jag menar lugn i sig själv, en slags invärtes känsla. Han har kunna leva ut sin dröm, äntligen.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-01-15 kl. 21:39.
Citera
2026-01-15, 21:34
Medlem
Citat:
Hans drift kommer inte att kunna behandlas bort genom fängelse. Även om han inte kommer att kunna läsa material om pedofili och sexualsadism så har han nu sina egna minnen att frodas i. Detta har han med sig hela livet.

Ja alltså jag förstår att han inte kommer botas eller bli helt normal!
Utan snarare mer om han lär sig ”hantera det bättre” eller om lusten gör att varje dag blir värre och värre typ.
Tänker lite som med alla beroenden, att suget kanske finns kvar men det blir faktiskt lättare efter en period..

Jag tror definitivt inte han kommer vara en ny person när/om han kommer ut i det fria..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in