2026-01-06, 18:13
Medlem
Vet någon något mer om detta?
https://omni.se/utredning-grabbkultur-pa-lu-kvinnliga-studenter-trakasseras-av-anstallda/a/9pvwjw
Citera
2026-01-06, 23:21
Medlem
Apologs avatar
Citat:
vid Filosofiska institutionen på Lunds universitet
Citat:
En manlig forskare vill följa efter en kvinnlig student till toaletterna, en annan dansar närgånget med eleverna efter att ha tagit kokain och en tredje anställd kysser en kvinnlig student på munnen.
Namn på forskare och deras huvuden kommer nog att rulla framöver.
Citera
2026-01-06, 23:58
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apolog
Namn på forskare och deras huvuden kommer nog att rulla framöver.
Känns inte så filosofiskt att gå på kolan. Svampar, hasch eller LSD kan jag förstå, men kola? Lika dumt som affe om man vill bli filosofisk. Att filosoferna är dyngkåta på de få tjejer som till äventyrs är där, är väl däremot inte chockerande.
Citera
2026-01-07, 00:09
Medlem
mikaelss avatar
Harrison som brakar loss igen? https://www.sydsvenskan.se/lund/arkiv-2005-harrison-anmald-for-fler-trakasserier/
Citera
2026-01-07, 11:23
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Jag begriper mig inte på universitetsvärlden ibland. Nu är det trettio år sedan jag pluggade, men då var det alltid några föreläsare i övre medelåldern, som tyckte att det var helt naturligt att supa sig full med studenter runt tjugo. Å andra sidan upplever jag gubbarna på den tiden förstod att de var gubbar, och inte försökte stöta på småtjejerna.
Citera
2026-01-07, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Jag begriper mig inte på universitetsvärlden ibland. Nu är det trettio år sedan jag pluggade, men då var det alltid några föreläsare i övre medelåldern, som tyckte att det var helt naturligt att supa sig full med studenter runt tjugo. Å andra sidan upplever jag gubbarna på den tiden förstod att de var gubbar, och inte försökte stöta på småtjejerna.

I vilka sammanhang sker detta ens. Privatfester?
Citera
2026-01-07, 13:43
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallon32
I vilka sammanhang sker detta ens. Privatfester?

Vad jag minns så var det typ barhäng på kårhus, ett fenomen som jag antar ligger någonstans mellan offentlig tillställning och privatfest.
Citera
2026-01-07, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Vad jag minns så var det typ barhäng på kårhus, ett fenomen som jag antar ligger någonstans mellan offentlig tillställning och privatfest.

Skumt att bjuda med unga tjejer på gubbhäng. Det trodde jag inte om filosofitöntar
Citera
2026-01-07, 14:38
Medlem
Citat:
Vet någon något mer om detta?
https://omni.se/utredning-grabbkultur-pa-lu-kvinnliga-studenter-trakasseras-av-anstallda/a/9pvwjw

Hehehe...ger mig fan på att det är postmodernister som är i farten. Ni vet, det finns inga sanningar gör vad du vill.
Citera
2026-01-07, 14:51
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Skumt att bjuda med unga tjejer på gubbhäng. Det trodde jag inte om filosofitöntar

Det var snarare tjejerna som bjöd med gubbarna på tjejhäng, men man bör ha bättre omdöme än att tacka jag och supa sig full.
Citera
2026-01-15, 17:04
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Det är väl ändå universitetsstudier och inte högstadiet vi pratar om?

Alla är vuxna. Men det är ju iofs olämpligt ändå men man behöver ju inte få det att låta som ett dumpenärende.

Men man ska inte skita där man äter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in