2026-01-15, 16:34
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1000fjodor
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-val-2026?inlagg=988133e640b42ae9f993bdbaace9aab0

SD begär att Katja Nyberg entledigas

Då har de färdiga provsvaren läckt till SD åtminstone.
Citera
2026-01-15, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen

Eller så har man tagit ett snack med Nyberg och förstå vad provsvaren kommer att visa. Det är anmärkningsvärt att Vänsterpartiets ledamot är den som håller tillbaka och förespråkar att vänta till utredningen är klar. SD kan mycket väl veta något vi andra inte vet.

Än.
Citera
2026-01-15, 16:40
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Goda nyheter. Borde ha skett för flera dagar sedan.

De inom SD som har knarkat tillsammans med Katja har väl varit smidiga nog att inte berätta om det?

Även om jag inte gillar SD så värst mycket tycker jag faktiskt att det inte går att agera direkt på allt som står i tidningen.

Nu verkar provsvaren vara klara och då måste Katja bort så klart.

Edit: Det är så klart inte att Kajsa använder kokain som är hennes brott. Kajsas "brott" består i att hon åkte dit. Därför måste SD agera. Ett spel för galleriet som vanligt och inget partispecifikt dessvärre.
Senast redigerad av ursprungligen 2026-01-15 kl. 16:52.
Citera
2026-01-15, 16:43
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Eller så har man tagit ett snack med Nyberg och förstå vad provsvaren kommer att visa. Det är anmärkningsvärt att Vänsterpartiets ledamot är den som håller tillbaka och förespråkar att vänta till utredningen är klar. SD kan mycket väl veta något vi andra inte vet.

Än.

Katja kan säkert veta mycket om kollegor inom SD också? SDare verkar besatta av att samla på "kompromat" mot varandra.

Därför kommer nog Katja att kunna kvittera ut en del "hush money" om hon inte går ut med sitt kompromat.

Att Katja var en kolatorsk visade väl redan snabbtesten där ute i Nacka, så den delen var så klart ingen nyhet för SD.

Edit: Nu kan SD dessutom "städa bort" historien om kokain på toaletten på deras partihögkvarter. Det var så klart Ipren-Kajsa som varit där och besudlat. Inget ont som inte har något gott med sig.
Senast redigerad av ursprungligen 2026-01-15 kl. 16:47.
Citera
2026-01-15, 16:53
Medlem
orrtupps avatar
Fy bubblan!

Hur kunde SD göra en så dålig rekrytering, missbrukare är det värsta avskum jag vet oavsett om det är spel, alkohol eller knark!
Citera
2026-01-15, 16:55
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Fy bubblan!

Hur kunde SD göra en så dålig rekrytering, missbrukare är det värsta avskum jag vet oavsett om det är spel, alkohol eller knark!
Nu är väl Flashback en något skakig källa men:

https://www.flashback.org/t2996251
Katja kom in i Riksdagen efter att ha legat med Linus Bylund. Vad finns det mer att säga om "toppvärvningen" från Noa som även råkar vara extremt otrevlig?
Citera
2026-01-15, 16:57
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Goda nyheter. Borde ha skett för flera dagar sedan.

Ja faktiskt.
Det är klart jag förstår också att de vill vänta på testresultaten men det finns ju så mycket annat man kan hitta hos den här kvinnan.
Det var därför jag tyckte också det var jättekonstigt med all denna tystnad från regeringen och Sverigedemokraterna och herr Åkesson.

Nu är jag inte heller någon jätte vän av Sverigedemokraterna men att denna kvinnan även suttit med och haft insyn i SÄPO s grejer ( enligt TV4 artikeln) så börjar jag bli mörkrädd för hur fruktansvärt sårbara Sverige verkligen är när vi befinner oss i en rikgt konstig tid fylld av konflikter och krig samt hot mot landet och ändå har inte Säpo bättre koll än de släpper in Katja med sin detektivbyrå och låter henne vara med på Säpo s hemlis grejer.

Det här är ju för tusan hårresande och jag tycker bara hela den här historien med denna Katja blir värre dag för dag. Helt befängt ingen kollat upp denna kvinnans bristande vandel. Hur kunde hon till exempel klara säkerhetsklassningen med sitt register och förflutna med körkortsinddragningar med mera?

Om man nu tvunget ska säga något positivt om Sverigedemokraterna så är det i varje fall att de vågar göra sig av med det här drägget Katja.
Själv kommer hon säkert med sin advokat sitta kvar så länge det går.

Får hoppas det finns tillräckliga skäl för att kunna kasta ut henne helt och hållet från partiet och även avsked från polisen ser jag som en självklarhet vid detta laget.
Citera
2026-01-15, 16:58
Medlem
Citat:
Fy bubblan!

Det ironiska är att hennes karriär inom partiet troligen har berott på att hon, till skillnad från de flesta andra framstående Sverigedemokrater, haft en "ordentligt" eller rentav stark bakgrund. Kometkarriär inom polisen (de flesta är inte insatta nog att ha hört att hon inte har någon större respekt inom kåren), och troligen inga besvärande rasistiska eller antisemitiska uttalanden eller samröre med extremistgrupper. Ledningen har troligen slickat sig om munnen när det stod klart att hon sökte en större roll - "här har vi en riktig mönstermedborgare som kan bryta av vårt vanliga mönster av öppet främlingsfientliga yrkespolitruker!"

Det är inte alls helt otroligt roligt att det gick som det gick.
Citera
2026-01-15, 17:00
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Fy bubblan!

Haha 🙂‍↔️.Ja min vän vi är två som undrar precis samma sak.

Det verkar överhuvudtaget inte som att Sverigedemokraterna gör någon vidare kontroll överhuvudtaget på sina medlemmar eller de som får känsliga politiska uppdrag.

Knarkare är alltid svekfulla falska och även kriminella. Vilken koll och kontroll har inte hennes kola langare över henne?

Till vilket pris Katja betala för sitt kokain? Är det i rena pengar eller det är via information från polisen rakt i händerna på gängen och andra kriminella?

Eller är det kanske som i de andra partierna att huvudsaken är att man är kvinna så får man fördelar som andra inte får?
Citera
2026-01-15, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen

Pga hur tidningarna levererat är hon en belastning för partiet även om provsvaren nu skulle vara negativa, så jag förstår att hon önskas bort. Ingen rök utan eld, går tänket - grundläggande psykologi. Så är det vanligtvis på alla nivåer, från lägsta knegare till högsta politiker.
Citera
2026-01-15, 17:07
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Det uppenbara är ju vad som hände den kvällen som ledde till att hon togs till stationen och fick ta blodprover, och dessutom fick sitt körkort omhändertaget. Vad fanns egentligen i påsen, och vad trodde Nyberg att den innehöll? Vad var det som fick polisen att testa henne? Brukar hon kokain?

Som sagt, ett frikännande betyder ju inte att hon är oskyldig. Det skiljer såklart från fall till fall, och det händer ju rentav att oskyldiga blir felaktigt döma, men överlag så är en frikänd person mer troligen skyldig än oskyldig. Den oskyldige behöver så att säga inte frikännas överhuvudtaget.

Och om (och jag har tidigare i tråden lagt fram gått om stöd för att så inte är fallet) hon är oskyldig, har hon medvetet och avsiktligt agerat för att undergräva förtroendet för svensk media? Den anklagelsen får nog ses som ännu värre än den att vara rattfull kokainist, då den rattfulle kokainisten kan hävda någon form av missbruk eller personliga problem.
Nu svävar du iväg lite här. Alkohol är väl redan uteslutet och om det sen visar sig att hon inte har droger varken i kroppen eller i sin besittning, då har hon ju inte begått nåt brott och är således oskyldig och frikänd från anklagelserna.

Sen dina hypoteser att en frikänd kan vara skyldig och vice versa lämnar jag därhän.

Om hon agerat för att undergräva förtroendet för media. En stor eloge från mig , då jag anser att media har en stor skuld i hur samhället ser ut idag.
Citera
2026-01-15, 17:13
Bannlyst
Det hele är illa skött av SD och pundaren.
Hon skulle tagits ut tjänst direkt när hon blev misstänkt och media fick nys om det.

Att hon förnekar och själv inte avgår för inte skada partiet tyder på allvarlig psykisk störning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in