Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Jo, men du har de facto icke ännu erhållit ditt körkort... Kul att som körlärare sätta sig bredvid en kolsvart somalier i vinterväglag... Eller, en hetsig arab...
Men, jag ser din poäng.
Ja, fast det skulle väl falla under "systemfel" när man genom de låga förväntningarnas rasism/korruption/klaninfiltration/godhetsutmattning släpper fram en massa olämpliga körskoleelever att göra uppkörning när de inte är redo att släppas ut i trafiken eller ens göra uppkörningen. Verkligheten är den stora utjämnaren och väglaget skiter i om det är en SD:are från "Livets hårda skola" eller Salman al-Bilbombistan som kör.
Om körläraren eller inspektören inte upplever det som säkert att åka med eleven på grund av hens dåliga trafikmognad får det bli fler körlektioner på schemat. Eller tycker du inte att hudingar ska få köra i vinterväglag/dimma/halka?
Jag håller med dig i sak då jag upplevt babbar ha klart sämre trafikmognad, och ibland skyllt på fatalism som "Allahs vilja" som en ursäkt för att de kört jävligt illa. Jag tror även på att pressen från stat och kommun att göra invandrare till "tillgångar" för arbetsmarknaden gör att för många halvdana eller dåliga bilförare släpps igenom på körskolorna. Vi har haft ett antal trafikolyckor med hemtjänstens babbar i kommunen - personer som inte sett sig för eller ignorerat väjningsplikt och stopplikt.
Nåväl. I det här fallet kan det lika gärna vara lastbilsföraren som gjort missen eller är oduglig i trafiken. Det finns fortfarande alldeles för mycket värdelösa bulgarer och rumäner i skitlastbilar som inte borde fåt köra av färjan i Trelleborg.