2026-01-15, 07:18
Medlem
På riktigt vem övningskör i det vädret som va?
Citera
2026-01-15, 07:19
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Frågan är om den eleven någonsin kommer vilja köra bil igen ändå?
Frontar med en lastbil under uppkörning och kontrollanten dör, snacka om dålig start på livet med körkort.
Somliga vinner på lotto, andra drar livets nitlotter. Inte fan är det rättvist inte.

Citat:
Ursprungligen postat av KR12345
Måste väl bli underkänt om kontrollanten inte överlever körningen?
Ja, man får tillåta sig att skratta lite mitt i detta elände.

Jag var själv fantastiskt nära på att krocka under uppkörningen, där jag ändå blev godkänd.

Fy vilken situation. Förarprövaren dör under uppkörningen. Undrar om den drabbade föraren kommer att kunna skratta åt dessa skämt någon gång i framtiden.
Citera
2026-01-15, 07:26
Medlem
sunny5s avatar
Det var körskolläraren som omkom
Citera
2026-01-15, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hitler-gg
Tragiskt

Kan man avbryta uppkörningar vid synnerligen svårt trafikläge? Ishalka?

Nej, man måste fortsätta även om vägen trafikeras av zombier eller att ett vulkanutbrott råder o lava strömmar överallt.
Speciellt i det här fallet så fortsatte uppkörningen, med samma bil och inspektör dessutom...

Tråkig utgång på olyckan.
Citera
2026-01-15, 08:29
Medlem
Lovables avatar
Troligt att det varit dubbelpedal och körläraren tryckte på bromsen och eleven fick panik.

Hände mig att körläraren tvärbromsade i en rondell, helt i onödan. Jag hade koll.. livsfarligt fifan.

Sista lektionen jag hade, körde sedan upp utan anmärkning privat.
Citera
2026-01-15, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
På riktigt vem övningskör i det vädret som va?

Mitt 18-åriga jag hade antagligen inte haft varken vilja eller stake att komma till uppkörningen (eller någon annan körlektion heller för den delen) och vara den som konstaterar inför övriga att ”nej, är inte vädret lite för jävligt - jag tycker vi ställer in idag”.

Tragiskt oavsett vilket.
Citera
2026-01-15, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daninho
Mitt 18-åriga jag hade antagligen inte haft varken vilja eller stake att komma till uppkörningen (eller någon annan körlektion heller för den delen) och vara den som konstaterar inför övriga att ”nej, är inte vädret lite för jävligt - jag tycker vi ställer in idag”.

Tragiskt oavsett vilket.

Var det inte en stripad körskolebil? Då är det ju ingen uppkörning.

Man kan ju också tycka läraren i sig kanske ska ställa in. Vill den personen sitta, som det nu tyvärr blev, i en dödsmaskin. Pissväder, halt och någon som aldrig kört i det vädret.
Citera
2026-01-15, 08:58
Medlem
chran508s avatar
Citat:

Man kan ju också tycka läraren i sig kanske ska ställa in. Vill den personen sitta, som det nu tyvärr blev, i en dödsmaskin. Pissväder, halt och någon som aldrig kört i det vädret.
Vad menar du? Man kan köra upp i körskolans bil om man vill.
Citera
2026-01-15, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Vad menar du? Man kan köra upp i körskolans bil om man vill.

Dåså, då kanske det va så. Jag tycker mig se väldigt ofta ostripade bilar med "körprov" som skylt bak.
Citera
2026-01-15, 09:04
Medlem
Citat:

Ingen aning angående bilen. Gissar att det är körskolläraren som gör bedömningen huruvida en körlektion skall genomföras eller inte. Nu är denne avliden och en är fortfarande misstänkt för brott så det borde väl innebära att lastbilsföraren är den som är vållande?
Citera
2026-01-15, 09:05
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Dåså, då kanske det va så. Jag tycker mig se väldigt ofta ostripade bilar med "körprov" som skylt bak.
Man kan välja att antingen köra med körskolans bil eller låna trafikverkets.
Citera
2026-01-15, 09:25
Medlem
sunny5s avatar
Lastbilen frontade bilen :/
Citat:
Ursprungligen postat av Daninho
Ingen aning angående bilen. Gissar att det är körskolläraren som gör bedömningen huruvida en körlektion skall genomföras eller inte. Nu är denne avliden och en är fortfarande misstänkt för brott så det borde väl innebära att lastbilsföraren är den som är vållande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in