2026-01-14, 20:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Det tycker ja är lite dumt. Det blir ju moment 22 här. Hur ska han då kunna betala sina skulder?
Men någon form av jobb/anställning kan han väl få? Kommunen el likn?
Nej, kommunerna anställer som en väntjänst längre - utan de kan många gånger har hårdare krav än privata företag. Vilket är förklarligt - kommunerna har ju ansvar för sina anställdas beteende på ett sätt som privata företag inte har.

Det som åklagaren kallar näringsförbud är just att han har provisions lön och inte fast lön. Därför frågade jag.
Det är många restriktioner kring näringsförbud - och om man dessutom begränsar genom lönesättningen så kan det bli svårt att "göra rätt för sig".

Citat:
Klart han kommer överklaga.
Jag tror också det - och följdfrågan skulle vara om du tror han kommer gå loss då.
Jag tror inte det.

Citat:
Svar JA! Dom ska låsas in dom också!
Ok

Citat:
Julia har inte kunnat sagt ifrån som dom andra 2 kunnat. Julia har haft en sämre position: underläge.
Hur har hon haft det?
Hennes brottslighet fortsätter drygt ett år efter att det är slut mellan dem och han är med Linnea... Så hur har hon haft underläge?
Hon har fortsatt brottsligheten med Jocke och Anjo på sin sida .. så hur?
Citera
2026-01-14, 20:30
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Det har du rätt i. Han kommer nog sitta sin tid sedan flyttar dom utomlands *tror* Ja bryr mig inte. Han får mer än gärna dra härifrån.

Han får gärna flytta och kommer inte vara salnad. Och sålänge han flyttar någonstans där normalt folk inte åker för att semestra. Tänk att försöka få lugn och ro så kommer den där jäveln gapande 😭
Citera
2026-01-14, 20:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddar
Här har du en av bilderna. Den där klitorisen måste väl i alla fall väga uppåt 500 gram? Kanske närmare kilot?
https://de.fapeza.com/linnealundstroms/5/#media
Du lurade mig att titta...
Jag måste undra - har du ens varit med en kvinna någon gång?
Syftar dina inlägg till att kvinnor ska känna skam över hur de ser ut - att de ens har något som kan skönjas som klitoris?
Det du ser där är övre delen på inreblygdläpparna, klitoriskappan och en liten ärtdel som kan vara klitoris, eller en del av kappan. (inte helt lätt att avgöra från en bild med sopig upplösning)

Du kommer förstå bättre när sett en kvinna i verkligheten .. Din jävla tönt.
Citera
2026-01-14, 20:38
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, kommunerna anställer som en väntjänst längre - utan de kan många gånger har hårdare krav än privata företag. Vilket är förklarligt - kommunerna har ju ansvar för sina anställdas beteende på ett sätt som privata företag inte har.

Det som åklagaren kallar näringsförbud är just att han har provisions lön och inte fast lön. Därför frågade jag.
Det är många restriktioner kring näringsförbud - och om man dessutom begränsar genom lönesättningen så kan det bli svårt att "göra rätt för sig".

Jag tror också det - och följdfrågan skulle vara om du tror han kommer gå loss då.
Jag tror inte det.

Ok

Hur har hon haft det?
Hennes brottslighet fortsätter drygt ett år efter att det är slut mellan dem och han är med Linnea... Så hur har hon haft underläge?

1. Han och Linnea har väl pengar undanstoppade så dom klarar sig? Ingen av dom kommer ta ett vanligt jobb. Kanske Linnea nu när hon är ensam. Lägenhetshyran ska ju in. Eller så har hon så hon klarar sig 1- 2 år. Som sagt.. Dom kommer dra utomlands. Dom kommer inte stanna.

2. Han kommer inte gå loss. Han kommer sitta häktad tills det tas upp igen.

3. Du har också sett videon när han gapar på henne i bilen. Ursh.. jag får ont i magen.
Citera
2026-01-14, 20:42
Medlem
Citat:

Jag tror inte det.

Ok

Hur har hon haft det?

Problemet med provisionen och näringsförbudet är att idioten säljer en produkt med sig själv . Video hälsningar från sig själv.. dvs han är produkten och får betalt för allt han drar in.
Det är samma sak som han skulle driva eget företag. Så idioten gjorde bort sig
Citera
2026-01-14, 20:43
Medlem
Citat:
Hur kom du till den slutsatsen?
De har väl inte ens fått möjlighet att göra det "på egen hand" - eftersom Jocke hoppade in tidigt i deras förhållande ...

Jag kan se det, för Jocke har hjälpt Chrippa in på den banan .. och jag börjar tro att det var fullt medvetet han gjorde det för att sedan kunna styra alternativt sänka Chrippa.

Det är många med distans till samtliga inblandade som inte kan förstå vilken makt ni tillskriver Jocke. På vilket sätt skulle inte en vuxen person på 36 år klara av att på egen hand med sin fru välja att leva ett liv utan att begå ekonomisk brottslighet menar du. Det har samma möjligheter som alla andra att välja att ta ett arbete, betala sin skatt, leva sitt liv efter sin alldeles egna plånbok oavsett inkomst. Jocke eller någon annan för den delen kan ju inte ta på sig skulden för att två vuxna inte vill agera som två vuxna.
Citera
2026-01-14, 20:45
Medlem
Riddars avatar
Citat:
Du lurade mig att titta...
Jag måste undra - har du ens varit med en kvinna någon gång?
Syftar dina inlägg till att kvinnor ska känna skam över hur de ser ut - att de ens har något som kan skönjas som klitoris?
Det du ser där är övre delen på inreblygdläpparna, klitoriskappan och en liten ärtdel som kan vara klitoris, eller en del av kappan. (inte helt lätt att avgöra från en bild med sopig upplösning)

Du kommer förstå bättre när sett en kvinna i verkligheten .. Din jävla tönt.

Tack för ditt svar Micro.
Nja detta handlar snarare om att hinken bör överväga att fettsuga både klitoris och kappa och därefter applicera fettet i blygdläpparna (som i dag inte existerar).
Väljer man att sälja bilder på sitt anal (med tillhörande badboll till klitoris) så bör man också rimligen få hantera kommentarer om detta.

Ps. Jag beundrar dina tappra försök att vara riddare här i tråden. Lycka till ds.
Citera
2026-01-14, 20:49
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Han får gärna flytta och kommer inte vara salnad. Och sålänge han flyttar någonstans där normalt folk inte åker för att semestra. Tänk att försöka få lugn och ro så kommer den där jäveln gapande 😭

Jag hoppas han inte delar cell med någon nu. - Stackars jävel
Näh... visst det är hemskt att sitta häktad men man behöver vara ensam med sig själv.
Det är rätt nyttigt.
Oavsett om man är skyldig eller inte. Man lär sig uppskatta sin frihet på ett annat sätt.
Därför finner ja det märkligt att han låter sig låsas in gång, på gång. Lärde han sig inte något första
gången?
Efter min lilla tid i häktet tänkte jag.. - Aldrig mer. Detta önskar jag ingen.
Uppskattar han inte sin frihet? Att bara kunna öppna fönstret. Att öppna dörren och bara gå ut.
Du blir knäpp inlåst.
Citera
2026-01-14, 20:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
1. Han och Linnea har väl pengar undanstoppade så dom klarar sig? Ingen av dom kommer ta ett vanligt jobb. Kanske Linnea nu när hon är ensam. Lägenhetshyran ska ju in. Eller så har hon så hon klarar sig 1- 2 år. Som sagt.. Dom kommer dra utomlands. Dom kommer inte stanna.

Citat:
2. Han kommer inte gå loss. Han kommer sitta häktad tills det tas upp igen.
Jag tror du har rätt där.

Citat:
3. Du har också sett videon när han gapar på henne i bilen. Ursh.. jag får ont i magen.
Ja, men jag har också tagit del av när hon inte vill jobba, när hon inte kan gå handla utan bil eller vagn för att barnet inte kan gå enligt henne - trots att Chrippa brukade gå med barnet gående till butiken och stanna till vid lekplatsen, när hon vägrar ta barnet till lekplatsen för att barnet ca 2 år inte vill gå dit minsann .. då blev Chrippa sur, för han anser att barnet ska ut varje dag .. När Julia får utbrott för att hon inte får som hon vill, och när Julia får utbrott och ger sig på honom fysiskt när han kommer hem från Kroatien - han svarade inte upp, han värjde hennes attacker.... och mycket mer

Julia har inte varit förtryckt .. är min slutsats av allt jag tagit del av.
Julia går dit pengarna och sympatierna finns och därför hoppade hon på Jockes tåg.

Edit
Min bild av Julia börjar ta form långt innan Linnea ens finns i bilden.
Citera
2026-01-14, 20:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocSpot12
Det är många med distans till samtliga inblandade som inte kan förstå vilken makt ni tillskriver Jocke. På vilket sätt skulle inte en vuxen person på 36 år klara av att på egen hand med sin fru välja att leva ett liv utan att begå ekonomisk brottslighet menar du. Det har samma möjligheter som alla andra att välja att ta ett arbete, betala sin skatt, leva sitt liv efter sin alldeles egna plånbok oavsett inkomst. Jocke eller någon annan för den delen kan ju inte ta på sig skulden för att två vuxna inte vill agera som två vuxna.
Ändå tycker folk att Chrippa ska ta på sig skulden för Julias brott ..
Citera
2026-01-14, 21:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nizy
Problemet med provisionen och näringsförbudet är att idioten säljer en produkt med sig själv . Video hälsningar från sig själv.. dvs han är produkten och får betalt för allt han drar in.
Det är samma sak som han skulle driva eget företag. Så idioten gjorde bort sig
Det är en invändning men om det är ett helt annat företag som tar pengarna så borde det inte spela någon roll.
Såvitt jag vet finns inget förbud mot att sälja dina tjänster och att vara en produkt inom ramen för näringsförbud.
Citera
2026-01-14, 21:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddar
Tack för ditt svar Micro.
Nja detta handlar snarare om att hinken bör överväga att fettsuga både klitoris och kappa och därefter applicera fettet i blygdläpparna (som i dag inte existerar).
Väljer man att sälja bilder på sitt anal (med tillhörande badboll till klitoris) så bör man också rimligen få hantera kommentarer om detta.

Ps. Jag beundrar dina tappra försök att vara riddare här i tråden. Lycka till ds.
Jag leker inte riddare. Jag är kvinna och det du gör är att skambelägga kvinnor för hur deras intima delar ser ut ... dessutom genom att peka på något du själv tydligen inte kan tolka.

Vad vinner du på att skambelägga kvinnors underliv - i synnerhet som du inte ens själv tycks veta hur de ser ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in