2026-01-14, 20:06
  #2761
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seabeer
Vita huset har delat ett foto från sin officiella X-profil, där de skriver "Vilken väg, grönländare?" och visar en bild där två hundspann kör på en delad väg, den ena leder till Vita huset och den andra mot Kinesiska muren och Kreml i Ryssland.
Inlägget är ett delat inlägg från tidigare, där Vita huset skrev att USA behöver Grönland av nationella säkerhetsskäl.

Danska medier.
Trump riktar nu sina hot mot Grönländer
PGA det här statement innan mötet
"hvis Grønland skal vælge her og nu, så vælger man Kongeriget, Eu og Nato".
Vance taktik motades i grinden av Grönland
Citera
2026-01-14, 20:07
  #2762
Medlem
Trump 2017: Danmark måste bygga upp ett starkare försvar av Grönland.
Danmark 2016: Gör inget.

Trump 2018: Danmark måste bygga upp ett starkare försvar av Grönland.
Danmark 2016: Gör inget.

Trump 2019: Danmark måste bygga upp ett starkare försvar av Grönland.
Danmark 2016: Gör inget.

Trump 2020: Danmark måste bygga upp ett starkare försvar av Grönland.
Danmark 2016: Gör inget.

Trump 2021: Danmark måste bygga upp ett starkare försvar av Grönland.
Danmark 2016: Gör inget.

Trump 2022: Danmark måste bygga upp ett starkare försvar av Grönland.
Danmark 2016: Gör inget.

Trump 2023: Danmark måste bygga upp ett starkare försvar av Grönland.
Danmark 2016: Gör inget

Trump 2024: Danmark måste bygga upp ett starkare försvar av Grönland.
Danmark 2016: Gör inget.

Trump 2025: Danmark måste bygga upp ett starkare försvar av Grönland.
Danmark 2016: Gör inget.

Trump 2026: Skyll er själva!
Danmark 2016: Vi skickar dit drönare och mer militär. Vi måste göra mer.
Citera
2026-01-14, 20:16
  #2763
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Trump 2017: Danmark måste bygga upp ett starkare försvar av Grönland.
Danmark 2016: Gör inget.

Trump 2018: Danmark måste bygga upp ett starkare försvar av Grönland.
Danmark 2016: Gör inget.

Trump 2019: Danmark måste bygga upp ett starkare försvar av Grönland.
Danmark 2016: Gör inget.

Trump 2020: Danmark måste bygga upp ett starkare försvar av Grönland.
Danmark 2016: Gör inget.

Trump 2021: Danmark måste bygga upp ett starkare försvar av Grönland.
Danmark 2016: Gör inget.

Trump 2022: Danmark måste bygga upp ett starkare försvar av Grönland.
Danmark 2016: Gör inget.

Trump 2023: Danmark måste bygga upp ett starkare försvar av Grönland.
Danmark 2016: Gör inget

Trump 2024: Danmark måste bygga upp ett starkare försvar av Grönland.
Danmark 2016: Gör inget.

Trump 2025: Danmark måste bygga upp ett starkare försvar av Grönland.
Danmark 2016: Gör inget.

Trump 2026: Skyll er själva!
Danmark 2016: Vi skickar dit drönare och mer militär. Vi måste göra mer.


Danmark/Grönland: Skit ni i hur vi försvarar vårt territorium.

Är ni bekymrade över försvaret av ERT territorium är ni välkomna att skala upp era baser ni har på Grönland till 10 000 man igen. Eller fler. Det var NI som drog er tillbaka, ingen - varken Grönland eller Danmark tvingade er.
Citera
2026-01-14, 20:17
  #2764
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Trump 2017: Danmark måste bygga upp ett starkare försvar av Grönland.
Danmark 2016: Gör inget.

Trump 2018: Danmark måste bygga upp ett starkare försvar av Grönland.
Danmark 2016: Gör inget.

Trump 2019: Danmark måste bygga upp ett starkare försvar av Grönland.
Danmark 2016: Gör inget.

Trump 2020: Danmark måste bygga upp ett starkare försvar av Grönland.
Danmark 2016: Gör inget.

Trump 2021: Danmark måste bygga upp ett starkare försvar av Grönland.
Danmark 2016: Gör inget.

Trump 2022: Danmark måste bygga upp ett starkare försvar av Grönland.
Danmark 2016: Gör inget.

Trump 2023: Danmark måste bygga upp ett starkare försvar av Grönland.
Danmark 2016: Gör inget

Trump 2024: Danmark måste bygga upp ett starkare försvar av Grönland.
Danmark 2016: Gör inget.

Trump 2025: Danmark måste bygga upp ett starkare försvar av Grönland.
Danmark 2016: Gör inget.

Trump 2026: Skyll er själva!
Danmark 2016: Vi skickar dit drönare och mer militär. Vi måste göra mer.

USA har ju lagt ner flera baser på Grönland samtidigt. försvaret av GL har diskuterats i Nato innan och man har gjort helt andra bedömningar helt enkelt.
Bara det att fascister vaknat till liv nu och ska occupera mera. Idioti
Citera
2026-01-14, 20:20
  #2765
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Trump 2017: Danmark måste bygga upp ett starkare försvar av Grönland.
Danmark 2016: Gör inget.

Trump 2018: Danmark måste bygga upp ett starkare försvar av Grönland.
Danmark 2016: Gör inget.

Trump 2019: Danmark måste bygga upp ett starkare försvar av Grönland.
Danmark 2016: Gör inget.

Trump 2020: Danmark måste bygga upp ett starkare försvar av Grönland.
Danmark 2016: Gör inget.

Trump 2021: Danmark måste bygga upp ett starkare försvar av Grönland.
Danmark 2016: Gör inget.

Trump 2022: Danmark måste bygga upp ett starkare försvar av Grönland.
Danmark 2016: Gör inget.

Trump 2023: Danmark måste bygga upp ett starkare försvar av Grönland.
Danmark 2016: Gör inget

Trump 2024: Danmark måste bygga upp ett starkare försvar av Grönland.
Danmark 2016: Gör inget.

Trump 2025: Danmark måste bygga upp ett starkare försvar av Grönland.
Danmark 2016: Gör inget.

Trump 2026: Skyll er själva!
Danmark 2016: Vi skickar dit drönare och mer militär. Vi måste göra mer.

Jag hittar inga belagda uppgifter om att Trump redan 2017 skulle ha sagt att Danmark måste satsa mer på försvaret av Grönland. Inte heller 2018 eller åren efter det.

Den tidigaste seriösa nyhetsrapportering jag kan hitta om detta är från slutet av 2025.
Citera
2026-01-14, 20:20
  #2766
Medlem
vonVettvillings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Har miffot Eyeliner-Vance uttalat sig ännu om mötet med Danmark?
Väntar med spänning vad Trumps lilla mops ska gläfsa ur sig denna gången.

J D Vance's morsa söp ju rätt ordentligt.
Av sonen att dömma, verkar graviditeten inte hindrat henne från att supa.
__________________
Senast redigerad av vonVettvilling 2026-01-14 kl. 20:24.
Citera
2026-01-14, 20:22
  #2767
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Danmark/Grönland: Skit ni i hur vi försvarar vårt territorium.

Är ni bekymrade över försvaret av ERT territorium är ni välkomna att skala upp era baser ni har på Grönland till 10 000 man igen. Eller fler. Det var NI som drog er tillbaka, ingen - varken Grönland eller Danmark tvingade er.




Citat:
Danmark/Grönland: Skit ni i hur vi försvarar vårt territorium.


Felaktig tolkning – Danmark investerar enorma miljarder i ett förstärkt försvar av Grönland.
Citera
2026-01-14, 20:24
  #2768
Medlem
analkings avatar
försäljningen har börjat bekräftas ju av Vivian Motzfeldt som ju säger att grönland är usa vän men saker och ting maste redas ut. nu flyger hon hem till grönland och fragar om usas bud är tillräcligt bra eller ej
__________________
Senast redigerad av analking 2026-01-14 kl. 20:26.
Citera
2026-01-14, 20:28
  #2769
Medlem
Är det ingen som fattat ännu att USA troligen kommer att pressa Danmark och Europa att sälja Grönland genom att om det inte sker ta sin hand från Ukraina helt och hållet… det blir ekonomiskt mycket svårt för Europa att ensamma fortsätta pumpa in pengar i Ukraina för att de ska kunna fortsätta försvara sig mot Ryssland. Då blir kanske plötsligt tanken på att sälja Grönland inte så fjärran längre…

Det är vad jag tror kommer ske.
Citera
2026-01-14, 20:29
  #2770
Medlem
gratrunkarns avatar
haha woke eu komma vakna öpp när ståtliga usa nukar hela jävla grön land så dem enklare kan hämta i metall ock få i bort rysk ock kina patrask som åka i båtar i tusen tals runt tönt eu haha
Citera
2026-01-14, 20:31
  #2771
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gratrunkarn
haha woke eu komma vakna öpp när ståtliga usa nukar hela jävla grön land så dem enklare kan hämta i metall ock få i bort rysk ock kina patrask som åka i båtar i tusen tals runt tönt eu haha
Vilket intelligent uttalande.
Citera
2026-01-14, 20:34
  #2772
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analking
försäljningen har börjat bekräftas ju av Vivian Motzfeldt som ju säger att grönland är usa vän men saker och ting maste redas ut. nu flyger hon hem till grönland och fragar om usas bud är tillräcligt bra eller ej





En arbetsgrupp mellan USA, Grönland och Danmark håller på att inrättas, och USA vet att Grönlands och Danmarks röda gräns är försäljning av Grönland, så försäljning är utesluten, oavsett vad som händer – Danmark handlar inte med människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in