Citat:
Ursprungligen postat av
Patch1
Jag tror att vi är så djupt nere i skiten nu, att USA faktiskt kommer att ta Grönland, och då hoppas jag verkligen att större delen av Europa åtminstone som absoluta minimum väljer att gå ur NATO, och eventuellt skapar en ny europeisk militärallians. Helst tycker jag ju att Norden ska stå helt på egna ben oberoende av även Tyskland, Frankrike och UK, men tror vi behöver kärnvapen för det för att kunna avskräcka stormakterna inklusive USA. Vi bör alla vid det här laget förstå att avtalsöverenskommelser och dylikt är helt värdelöst och det enda medlet mindre länder har som faktiskt funkar på riktigt, är just moderna kärnvapen. Avtal är inget annat än en bit papper med lite bläck på.
Om Sveriges politiker mäktat med att ge korrekta instruktioner till sina diplomater samt klarat av att läsa beskrivningar av historiska händelser och dess utgång så hade politikerna kommit till slutsatsen att vi klarat oss alldeles utmärkt själva, eller tillsammans med övriga nordiska länder.
Frankrike har ju lämnat delar av NATO tidigare, och sen kommit tillbaka, eftersom de ansåg att NATO var på fel väg. Det är ju inte hela världen att gå ur, framförallt inte när allt är en illusion och lite papper. Obegripligt att Sverige tillät sig förnedras så pass mycket i samband med ansökan. Var det verkligen Sveriges egen vilja som fick råda?
Om NATO löses upp är det en snabb vinst för Sverige.
Slå ett öga på dokumentären "Fredens hav", visst hade Sverige kunnat klara sig bra själv?
https://www.youtube.com/watch?v=Z_EnkvE6LZA
Vilken härlig tid som skildras, dessutom ser det ut som att personerna som blir intervjuade är experter på sin sak, starkt kontrast till hur det ser ut idag. Tänk så mycket som förändrats på så kort tid.