2026-01-14, 16:53
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
En mamma borde ha bättre prioriteringar än att lägga sig i polisingripanden. Vad hade du sagt om hon blivit skjuten av en illegal invandrare som försökte undkomma ICE? För risken fanns, i och med att hon valde att placera sig i det sammanhanget.
Det är till alla i tråden som tycker det är OK att ICE skjuter ihjäl kvinnan, och applåderar det, som du ska ställa den frågan. Själv är jag emot alla dödsfall så du vet vad jag hade svarat.

Ditt tänkta exempel finns f.ö. bara i din hjärna och Minneapolis myndigheter och politiker ville inte ens att ICE skulle komma. Trots att det finns massor med Somalier där.
Citera
2026-01-14, 16:53
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Fallet kommer troligen inte ens gå till rättegång, det är riktigt. Minnesota får ju inte ens utreda det, utan det sköter federala polisen själva

Vissa är mer jämlika än andra, kamrat!

....och guvernören är politiskt vinklad åt vilket håll?
Citera
2026-01-14, 16:55
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
En guvernör har en vinkling mot sina väljare, dvs de som bor i Minneapolis, ungefär som en landshövding fast med makt.
Citera
2026-01-14, 16:56
Medlem
Citat:
Vad har Walz med något att göra? Är du efterbliven eller hade du någon poäng?

Man kan ifrågasätta friheten när en federation kör över sina staters egna beslutsrätt, skickar dit beväpnade maktutövare staten inte har bett om, har ihjäl invånare i staten och sen förvägrar staten att delta i utredningen, utan man utreder sig själv.

Frihet är förstås något som ni vänsterblivna hatar.
Citera
2026-01-14, 16:58
Medlem
Citat:
Jag har inte tid att analysera dig politiskt. Om du efter att ha sett filmerna menar att hon inte utgör någon fara så antog jag att du har samma uppfattningsförmåga som en medlem i "Defund the police" eller liknande psykopater.
Du har redan analyserat mig politiskt.

Alla som inte är fullständigt efterblivna ser att hon inte utgör någon som helst fara.

Men jag antar att du alltid stannar bilen helt varje gång du ska vrida på ratten. Eller saknar körkort.
Citera
2026-01-14, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Hehe var inte så säker på det du
Väldigt säker.

Ingen svensk polis hade ställt sig framför bilen och hade hon då trampat gasen i botten hade de inte börjat skjuta i ett bostadsområde som ICE-agenten gjorde.
Citera
2026-01-14, 17:04
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1437944

Det demonstreras redan mor skjutningen. Vad kan vi vänta oss härnäst?
ICE använder övervåld mot amerikanska medborgare. Florerar videos på sociala medier. Maga-sekten borde vara mindre nöjd.
Citera
2026-01-14, 17:07
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Väldigt säker.

Ingen svensk polis hade ställt sig framför bilen och hade hon då trampat gasen i botten hade de inte börjat skjuta i ett bostadsområde som ICE-agenten gjorde.
Med den helt ogrundade övertygelsen bör du försöka behålla din sysselsättning på Samhall.
Citera
2026-01-14, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Man kan självklart inte utgå från att alla är galna. Det kommer att leda till onödiga skjutningar från polisens sida.

Man gör en riskbedömning i varje enskild situation. Hon såg inte ut som ett hot. Agenten blir överraskad och skriker "Whoa!" när hon faktiskt kör.
Är det därför amerikansk polis så ofta närmar sig misstänkta med dragna vapen?

Det är klart att varje situation bedöms individuellt men det finns ändå vissa do and don’t do. Som är ämnade att minimera just onödiga skjutningar.

Du kan jämföra med en så enkel sak som var polisen sätter en misstänkt i en bil. Denna placeras alltid i baksätet och aldrig bakom föraren. Oavsett om den misstänkte är en bindgalen jävel som fått bojor och spottluva eller om det är en nittioårig tant.

Hade idioten inte gått framför bilen hade kanske kvinnan levt idag. Och han hade ju kunnat råka illa ut själv.

Han klantade sig.
Citera
2026-01-14, 17:08
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Sverige har ett av världens lägsta mordantal/homicide rate. Glad att jag kan utbilda dig.

Är du god vän med Morgan Johansson(S)?

Tankarna leder direkt till honom när man läser vad du skriver.

"Nej nej...det finns inget skjutvåld i Sverige...allt är lungt å skönt...."
Citera
2026-01-14, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jaså? I Sverige skjuter poliser 25 skott i ryggen mot personer med Downs syndrom som går runt med leksakspistoler.
Jo och de som svensk polis skjuter är i princip alltid folk som är beväpnade eller som man tror är beväpnade.

Hitta gärna ett fall där man skjutit någon i en bil.
Citera
2026-01-14, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Med den helt ogrundade övertygelsen bör du försöka behålla din sysselsättning på Samhall.
Den är mindre ogrundad än jag kan berätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in