2026-01-14, 15:46
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Hade det varit en räv eller grävling så hade man nog relativt lätt kunna se detta på olycksplatsen. Det lär väl visa sig om det var något större djur inblandat i olyckan, är det något mindre djur såsom mus, råtta, ekorre etc. blir det svårare slå fast att något djur var inblandat. Att hon sen kolliderat med en stolpe och inte med något djur tror jag nog bidrar till att man inte ser på det som en ren viltolycka.

Javisst hade man kunnat se spår efter räv eller grävling på olycksplatsen. Men det finns väl inga uppgifter betr. vad polisen såg eller inte såg på olycksplatsen? - utöver att polisen avskriver, att Nyberg väjt för något anmälningspliktigt vilt.
Citera
2026-01-14, 15:50
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MemphisPhonk
Jag har pratat med min källa och fått mer information.

H*n sa att en påse mycket riktigt märkt "silica gel" hittades i vad h*n beskrev som en "pennficka" i handväskan. Påsen vägde cirka 2 gram. I påsen var det relativt finkorning granulat/pulver i den här stilen.

H*n sa att det inte är riktat mot SD som parti, men att de kände att de var tvungna att testa påsens innehåll eftersom det är "okänt" och att det är en riksdagsledamot. Min källa var inte med i beslutet, men det är så snacket går mellan kollegorna. H*n sa också att ingen av kollegorna på allvar tror att det kommer ge utslag vid analysen.

"Inte riktat mot SD som parti"

Kände sig polisen/åklagaren även tvungen att kontakta media?
Citera
2026-01-14, 15:50
Bannlyst
Påverkas bilkörningen av kokain på samma sätt som alkohol?
Citera
2026-01-14, 15:53
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:

H*n sa att en påse mycket riktigt märkt "silica gel" hittades i vad h*n beskrev som en "pennficka" i handväskan. Påsen vägde cirka 2 gram. I påsen var det relativt finkorning granulat/pulver i den här stilen.

H*n sa att det inte är riktat mot SD som parti, men att de kände att de var tvungna att testa påsens innehåll eftersom det är "okänt" och att det är en riksdagsledamot. Min källa var inte med i beslutet, men det är så snacket går mellan kollegorna. H*n sa också att ingen av kollegorna på allvar tror att det kommer ge utslag vid analysen.

Sure baby..
Men du? Kan du inte snacka med din källa och fråga vad det var som gjorde de uppfattade henne som påverkad?
Vidare kan du inte fråga din källa om hur det kom sig hon kissade positivt på testet?

Var de tvungna kanske göra testet på henne pga de enbart tyckte hon verkade påverkad och att de inte köpte hennes historia med råttan?

Konstigt sedan dina kollegor eller din väns kollegor inte tror det kommer ge utslag om det redan gjort det i SNABBTESTET va?

Du får Ursäkta om jag tillskriver dig epitetet troll just nu. För jag känner att du nog är ute och slirar lite på sanningen. Du kör en "Kola-kajsa" så att säga
Citera
2026-01-14, 15:53
Medlem
Citat:

OM, detta stämmer så är det förståeligt att man behöver fler dagar på sig för ett uttalande.
Citera
2026-01-14, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jadegren082

Rent subjektivt så kör man mycket bättre på kola. Man känner att man lätt kan köra om Verstappen
om det behövs.
Citera
2026-01-14, 15:55
Medlem
Och nu har hon begärt att få en offentlig försvarare.
En person som jobbar med juridik i riksdagen är misstänkt för rattonykterhet och ringa narkotikabrott. Här finns ingen gråzon utan antingen visar provsvaren att hon haft substanser i kroppen eller inte. Med andra ord pratar vi om en bevisning som odiskutabelt kommer fria eller fälla oavsett hur många advokater man har. Fälls hon lär det bli böter eller kanske en fotboja.
Detta lägger en förtroendevald politiker på statens kostnad.
Fyfan vad jag avskyr dessa hycklare.
Citera
2026-01-14, 15:56
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Sure baby..
Men du? Kan du inte snacka med din källa och fråga vad det var som gjorde de uppfattade henne som påverkad?
Vidare kan du inte fråga din källa om hur det kom sig hon kissade positivt på testet?

Var de tvungna kanske göra testet på henne pga de enbart tyckte hon verkade påverkad och att de inte köpte hennes historia med råttan?

Konstigt sedan dina kollegor eller din väns kollegor inte tror det kommer ge utslag om det redan gjort det i SNABBTESTET va?

Du får Ursäkta om jag tillskriver dig epitetet troll just nu. För jag känner att du nog är ute och slirar lite på sanningen. Du kör en "Kola-kajsa" så att säga

"Min källa" sure, absolut eller hur? Givetvis skulle en källa gå med på att nån kontaktar dem igen efter att nån utanför utredningen fått nys om att det finns en läcka, det är ju bara så det fungerar.
Citera
2026-01-14, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jadegren082

Inte på samma sätt då kokain är centralstimulerande men det kan ha mycket stor negativ påverkan genom kraftigt ökat självförtroende och överskattning av den egna förmågan, impulsivitet och riskbeteende, försämrad uppmärksamhet trots känslan av skärpa, aggressivitet och irritation.
Citera
2026-01-14, 15:57
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Hon kan också kört på tok för fort när hon fick sladd? Katja försöker kanske mörka att hon bröt mot gällande hastighetsgräns?

Katja har kört för fort förut och ränderna går aldrig ur.

Vad som fanns i den lilla påsen får labbet avgöra.

Finns det uppgifter på hur skadad bilen blev?

Vi djurvänner glädjer oss åt att "ickeviltet" kom undan oskadd!

Det är ju så sant som du säger. Hon har ju vanan inne med fortkörning så att det kan vara lite till grund för hennes avkörning skulle jag med tro. Den där grejen med råttan tror jag lika mycket på som åklagaren.

Har inte sett någon uppgift hur skadad bilen blev. Verkar ju dock inte som något allvarligare då hon tydligen verkar ha klarat sig oskadd utan minsta skråma.

Det som är mest sårat nu på Kola-kajsa är nog mest hennes sårade och sargade ego.

Lite den där vanliga åkomman med SD -de tycker att lagarna skall gälla alla andra men inte dem. När de sedan åker dit på eget kast så är det genast offerkoftan fram. Lite som när Åkesson satt och ljög efter sitt bröllop och hans okunskap om mc snubben Hedarv.
Trots de fanns bevis för de varit vänner sedan minst 16 år bak i tiden.
Citera
2026-01-14, 15:58
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Tre inlägg med samma brösttoner från dig.

Vad hade de för uppfattning när pulvret reagerade för snabbtestet?

Välkommen till Flashback!
Citera
2026-01-14, 15:58
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Javisst hade man kunnat se spår efter räv eller grävling på olycksplatsen. Men det finns väl inga uppgifter betr. vad polisen såg eller inte såg på olycksplatsen? - utöver att polisen avskriver, att Nyberg väjt för något anmälningspliktigt vilt.

Uppgifterna som finns är att det ska röra sig om ett mindre djur (enligt åklagaren), jag tolkar hans uppgifter som om att det är något betydligt mindre än en räv/grävling. Snarare att det rör sig om en mus/råtta eller något i den storleken. Om polisen dokumenterat eller tittat runt på olycksplatsen återstår väl att se, och om det är relevant i sammanhanget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in