2026-01-14, 13:26
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xaiphod
Då missförstod du mig. Jag ifrågasatte inte dig eller din erfarenhet.

Det jag reagerade på var personen som påstod sig arbeta inom Kriminalvården och samtidigt inte verkade kunna skilja på galonöverdrag och annat.

Vad skulle vara annat? mer än skummadrass, lite tyg och galon? Får man Fjädermadrass Delux
Citera
2026-01-14, 13:50
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Lite av det jag försökte förklara igår hur mycket som faktiskt händer bakom kulisserna och jag hade inte sagt det om jag inte fått se vissa saker själv, detta är allvarliga saker och nu har det upphört lite märkliga kan man tycka.

Jag tror helt ärligt att Kräftan och de runt han är farliga på riktigt. Det känns som det inte finns någon hejd på vad dom kan hitta på.
Citera
2026-01-14, 13:59
Medlem
Citat:
Lite av det jag försökte förklara igår hur mycket som faktiskt händer bakom kulisserna och jag hade inte sagt det om jag inte fått se vissa saker själv, detta är allvarliga saker och nu har det upphört lite märkliga kan man tycka.

Sjukaste jag hört, lyssnade idag.
Kanske nåt för en del att ”reactlorda” på?
Men det har de väl inget intresse i, gynnar inte precis deras agenda av att sprida hat.
Citera
2026-01-14, 14:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Taebban
Nej, enligt dom själva har Jocke, eller "sekten" gjort att dom inte längre kan anställas. Enligt Linnea så fick hon ett jobb som säljare (?). Men hennes version där var att sekten eller sektens följare, enligt henne, gjorde att det inte blev någon anställning. Att ta ansvar och ta av sig offerkofta verkar inte vara hennes grej.

De får inga jobb pga sina egna beteenden.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DocHabilis
Samma Chrippa-lakejer tjatar samtidigt om att "Jocke har vetat om skattefusket men aldrig sagt nåt!"
Så har han, eller har han inte sagt nåt?

Jocke kände till från början att Chrippa struntade i skatt och bokföring. Han var helt fine med detta.

Fine fram tills december 2023 då han började använda EBM som påtryckning för att få Chrippa att fly till Dubai tillsammans med Julia.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimligsnowflake
Sjukaste jag hört, lyssnade idag.
Kanske nåt för en del att ”reactlorda” på?
Men det har de väl inget intresse i, gynnar inte precis deras agenda av att sprida hat.

För oss som inte orkar lyssna, kan nån sammanfatta vad som framkommer...?
Citera
2026-01-14, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Jag tror helt ärligt att Kräftan och de runt han är farliga på riktigt. Det känns som det inte finns någon hejd på vad dom kan hitta på.

Jag också. Jag tror att det finns människor som kommer att gå över gränsen. Vissa gör det ju redan genom att hota. Var är nästa gräns?
Det gäller även mot Linnéas familj.
Stämmer det som de säger och det har sitt ursprung pga av Chrippa och Linnéa har folk redan gått över gränsen där.
Hur långt flyttar de ribban?
Citera
2026-01-14, 14:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Han lär ju sig aldrig ändå..

Senaste gången han vart häktad var på grund av honom själv då med, han bröt mot sitt reseförbud och drog ner till Spanien.

Han är sjuk på nåt sånt, och behöver medicieras samt en god man. Inte en Linnea som hela tiden uppmuntrar hans sjukliga beteende.

Kan se hans förklaring i HR:

"Jocke tvingade mig att sälja kepsar och videohälsningar."

😆😆😆
Citera
2026-01-14, 14:08
Medlem
Citat:

Jätteallvarligt! Jag hoppas att ansvarig/ansvariga får stå till svars.

Om Chrippa hade mobilen med sig lär det hittas en hel del i den.
Citera
2026-01-14, 14:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Jocke kände till från början att Chrippa struntade i skatt och bokföring. Han var helt fine med detta.

Fine fram tills december 2023 då han började använda EBM som påtryckning för att få Chrippa att fly till Dubai tillsammans med Julia.

Så det är alltså värre att veta om att nån sysslar med grova ekobrott, än att faktiskt vara den som gör dem?
Skönt ändå att allt alltid är nån annans fel.
Narcissism kallas det.
Citera
2026-01-14, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Kan se hans förklaring i HR:

"Jocke tvingade mig att sälja kepsar och videohälsningar."

😆😆😆

Ja för några här i tråden har omyndighetsförklarat honom vilket leder till att han tydligen inte kan ta egna beslut.
Citera
2026-01-14, 14:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
För oss som inte orkar lyssna, kan nån sammanfatta vad som framkommer...?
Sammanfattningen är enkel. De har sett eller hört något lika tydligt som när de fick se filmen på hoten från sockontoret.
Du vet den där filmen som inte existerar.

Det är ny tramskupp helt enkelt. Jocke behöver hjälp med gnället så media hör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in