Citat:
Vi diskuterar inte VARFÖR.
Alla involverade gör extremt mkt problematiskt kontent.
Nu är det som det är . Och det jag ville ha understruket är att när någon ber om ursäkt eller visar sig ärligt sårbar och vågar möta skuld - konsekvenserna av snedsteg/brott ,- som ett exempel : När Chrippa faktiskt talade ut om den sjuka tid han upplevt med L, som jag tror är den RIKTIGA sanningen. Det var så, när han blev hjälpt ur häktet första rundan.
DÄR och DÅ var alla team Chrippa, även vi som haft svårt för honom INNAN det. Vi kunde börja känna och ömma lite för pojken, som han är.
Och DÄR kunde han faktiskt vänt på skutan helt och hållet , fick möjlighet att återförenas med dottern, boende och möjlighet att städa upp ekonomin.
Och där är beviset på den mentala mognaden (eller avsaknad av förmyndare ) eftersom han valde att gå HELT EMOT den guld-chansen.
Och han hade med den hjälpen, förmodligen aldrig suttit där han gör idag.
Men som vi alla vet så är alla de som straffas hårdast just NU - (med all rätt )- även samma personer som tidigt och till slut valt den falska, brottsliga, hämndlystna, egoistiska, mest omogna och långt ifrån ansvarstagande delen -av hela kalaset.
Då kostar det också!
Alla involverade gör extremt mkt problematiskt kontent.
Nu är det som det är . Och det jag ville ha understruket är att när någon ber om ursäkt eller visar sig ärligt sårbar och vågar möta skuld - konsekvenserna av snedsteg/brott ,- som ett exempel : När Chrippa faktiskt talade ut om den sjuka tid han upplevt med L, som jag tror är den RIKTIGA sanningen. Det var så, när han blev hjälpt ur häktet första rundan.
DÄR och DÅ var alla team Chrippa, även vi som haft svårt för honom INNAN det. Vi kunde börja känna och ömma lite för pojken, som han är.
Och DÄR kunde han faktiskt vänt på skutan helt och hållet , fick möjlighet att återförenas med dottern, boende och möjlighet att städa upp ekonomin.
Och där är beviset på den mentala mognaden (eller avsaknad av förmyndare ) eftersom han valde att gå HELT EMOT den guld-chansen.
Och han hade med den hjälpen, förmodligen aldrig suttit där han gör idag.
Men som vi alla vet så är alla de som straffas hårdast just NU - (med all rätt )- även samma personer som tidigt och till slut valt den falska, brottsliga, hämndlystna, egoistiska, mest omogna och långt ifrån ansvarstagande delen -av hela kalaset.
Då kostar det också!
Jag håller med i det mesta.
Det blir lite svårt att skriva om det nu när allting har totalt ballat ur.
Jag personligen tkr inte att han var tvungen att vara med Julia. Tkr man inte om en person så gör man inte det.
Att han valde Linnea var minst sagt konstigt efter vad han hade sagt i Anjos video. Lögn eller inte, fortfarande ett konstigt val efter en sådan video.
Angående lägenheten och Jockes krav på vad som gällde. Jag tkr inte att det var helt orimligt.
Rätta mig om jag har fel här (förutom Micro eller slutspel1 för ni är efterblivna) men Jocke fixade lägenhet, telefon, var på häktningsförhandlingen och kanske ngt mer som jag inte minns. Då tkr jag nog inte att det är helt orimligt att sätta vissa krav när ens bror är uppenbarligen efterbliven. Tyckte han inte om kraven då kan han fixa sin egna lägenhet med mera.
Att Anjo sedan gått så extremt hårt åt Linnea i början när chrippa gick tillbaka till henne tkr jag faktiskt inte är helt okej eller rättvist för den delen. För då var jävligt hård ord och påståenden som flög runt. Jag fattar ff inte vad det här med att hon skulle vara med i ngn sekt var om. Nu idag så spelar det ingen roll för båda sidor har slängt så mkt skit på varandra och riktigt elaka saker har sagts inför storpublik.
Alla som varit delaktiga i detta dramat har agerat omoget mer än en gång. MEN MED DET SAGT!
Chrippa har bränt så många broar. Man beter sig bara inte så som han har gjort.
Vem bara skiter i sin dotter på det sättet? För att sedan i senaste häktningsförhandling dra upp henne som ngt ”get out of jail free card”? Egoistisk minst sagt.
Att han hela tiden har sagt ”jag kör mitt race”. Jo visst men är det olagligt och allmänt oskönt så kommer det konsekvenser.
Och på tal om konsekvenser.
Jag tror att när chrippa var ung så blev det aldrig några riktiga konsekvenser.
Han stannade hemma från skolan och spelade CS. Föräldrarna verkar ju inte gjort ngt med det. Chrippa har sagt i gamla videos ngt i stil med ”tar man kokain så ska man ha på sig solglasögon. Det har farsan lärt oss”.
Sant? Kanske inte men efter vad som kommit fram efter Jackes medverkan I stream där de pratar om när de var yngre eller om det var podden med Nemo) så låter det inte osannolikt.
Chrippa har aldrig fått riktiga konsekvenser för sitt skitiga beteende. Det händer nu och han verkar inte greppa att denna gång kan han inte bara ignorera och göra som han vill.
Jag tkr han förtjänar att sitta inne. Inge snack om saken.
Han är vad han har kallat andra genom åren. En parasit.
Det är inte synd om honom och han förtjänar noll sympatier. En riktig idiot.