2026-01-14, 00:28
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Snark. Du brukar vara lite mer baserad än så här KAREN. Nu som gnäller över att en vänster flata med vilje tar sin bil för att störa federala agenter i sitt utövande och kör på en själv råkat illa ut är bara stört. Varför stödjer ni antidemokratiska krafter?

Antidemokratiska krafter är en bra beskrivning av Trump-adminstrationen.
Citera
2026-01-14, 00:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Till skillnad från er så kollar jag objektivt på vad som hände. Fakta är att hon försökte inte köra på honom, han var inte nära att bli påkörd, han kunde ha hejdat sig själv flera gånger innan han avlossade första skottet och resterande skott visar att han sköt för att döda. "Hotet" är uppenbarligen förbi när han avlossar skott 2 och 3, dom var alltså totalt onödiga. Om han sköt i nödvärn så hade han skjutit direkt, om han trodde att han skulle bli påkörd så hade han hoppat åt sidan i första hand.

Ni ser det här som en politisk händelse, jag ser det bara som en händelse mellan 2-4 individer och tittar objektivt.

Nej, du sprider lögner.

"han var inte nära att bli påkörd"
Man ser tydligt att han blev påkörd.

"Fakta är att hon försökte inte köra på honom"
Det är din spekulation och det spelar ingen roll juridiskt vad hennes uppsåt var. Det som spelar roll för nödvärn är om agenten uppfattade hennes vansinneskörning som ett allvarligt hot. Det ska bedömas utifrån hur en resonabel polis hade uppfattat saken där och då.
Citera
2026-01-14, 00:32
Avstängd
Citat:
Lagen har ingenting med hennes uppsåt att göra. Ni säger att hennes uppsåt var att köra över honom, när det uppenbarligen var att åka därifrån.

Nej, det säger jag inte. Jag har tvärtemot argumenterat för att det kan röra sig om likgiltighetsuppsåt snarare än avsiktsuppsåt.
Citera
2026-01-14, 00:56
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Första skottet skjuts genom vindrutan, dvs. han är framför bilen. Solklart nödvärn.

Alla skott skjuts inom en mycket kort tidsperiod, mindre än 0,5 s. Det är för kort tid för att han ska hinna uppfatta att hotet är undanröjt.

Praxis säger att man inte blir fälld för ett eller ett par skott "extra".

Och här visar du att du är totalt efterbliven som förnekar videobevisen.

Första skottet skjuts genom framrutan, längst ut i hörnet. Han sköt med höger hand. Och han lutade sig över motorhuven för att göra det. Man ser på hans video (som han filmar med vänster hand) att hans kropp redan är utanför bilens bana, oavsett om bilen åker rakt fram eller svänger åt höger.

Man ser mellanrum mellan honom och bilen på alla filmer när han skjuter första skottet.

Det tar mindre än 0,5 sekunder, men enligt dig hinner han förflytta sig från att vara framför bilen till att stå bredvid sin kollega och skjuta 2 skott till genom sidorutan. Fysiskt omöjligt, och alla videobevis säger emot dig.
Citera
2026-01-14, 00:57
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Till skillnad från er så kollar jag objektivt på vad som hände. Fakta är att hon försökte inte köra på honom, han var inte nära att bli påkörd, han kunde ha hejdat sig själv flera gånger innan han avlossade första skottet och resterande skott visar att han sköt för att döda. "Hotet" är uppenbarligen förbi när han avlossar skott 2 och 3, dom var alltså totalt onödiga. Om han sköt i nödvärn så hade han skjutit direkt, om han trodde att han skulle bli påkörd så hade han hoppat åt sidan i första hand.

Ni ser det här som en politisk händelse, jag ser det bara som en händelse mellan 2-4 individer och tittar objektivt.

Nej det är inte fakta att hon inte försökt köra på en federal agent. Det är din tolkning.

Allt annat är känslosås.
Citera
2026-01-14, 00:58
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Antidemokratiska krafter är en bra beskrivning av Trump-adminstrationen.

Detsamma kan jag säga om vänsteraktivister.
Citera
2026-01-14, 00:58
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Nej, du sprider lögner.

"han var inte nära att bli påkörd"
Man ser tydligt att han blev påkörd.

"Fakta är att hon försökte inte köra på honom"
Det är din spekulation och det spelar ingen roll juridiskt vad hennes uppsåt var. Det som spelar roll för nödvärn är om agenten uppfattade hennes vansinneskörning som ett allvarligt hot. Det ska bedömas utifrån hur en resonabel polis hade uppfattat saken där och då.

Vill påminna om att du pratar om en bil som rullade i 5 km/h.

Jag ställde en fråga till dig om kulhålet och vinklar. Vore intressant att se din förklaring.
Citera
2026-01-14, 01:05
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Nej det är inte fakta att hon inte försökt köra på en federal agent. Det är din tolkning.

Allt annat är känslosås.

Jo, det är fakta eftersom det var det som hände.

1. Hon lägger om ratten innan och samtidigt som hon gasar
2. Han står redan på sidan om bilen
3. Han lutar sig över för att skjuta

Det vill säga om det var så att hennes avsikt var att köra över honom så misslyckades hon brutalt eftersom hon svängde åt fel håll.

Citat:

Jag ställde en fråga till dig om kulhålet och vinklar. Vore intressant att se din förklaring.

Bilen rullade i 0 km/h när hon "körde mot honom", däcken började spinna som dom alltid gör på halt underlag. När hon blev avrättad av mördaren som redan var ur bilens väg, då rullade den i 5 km/h.
Citera
2026-01-14, 01:08
Medlem
Inkommers avatar
Citat:

Allt annat är känslosås.
Din fakta kan du stoppa upp i röven. Vad som är viktigt är hur det kunde och uppfattades av ICE.

Svarade fel inlägg. Det skulle vara till idioten du svarade.
Citera
2026-01-14, 01:08
Avstängd
Citat:
Och här visar du att du är totalt efterbliven som förnekar videobevisen.

Första skottet skjuts genom framrutan, längst ut i hörnet. Han sköt med höger hand. Och han lutade sig över motorhuven för att göra det. Man ser på hans video (som han filmar med vänster hand) att hans kropp redan är utanför bilens bana, oavsett om bilen åker rakt fram eller svänger åt höger.

Man ser mellanrum mellan honom och bilen på alla filmer när han skjuter första skottet.

Det tar mindre än 0,5 sekunder, men enligt dig hinner han förflytta sig från att vara framför bilen till att stå bredvid sin kollega och skjuta 2 skott till genom sidorutan. Fysiskt omöjligt, och alla videobevis säger emot dig.

Första skottet skjuts genom vindrutan, ja. Dvs. han är framför bilen. Lite snett framför.

"men enligt dig hinner han förflytta sig från att vara framför bilen till att stå bredvid sin kollega "
Det är snarare bilen som rör sig. Den svänger högerut sent omsider.
Citera
2026-01-14, 01:09
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Har du fastställt det? Tänk om det var 20 eller 40. Spelar farten roll när hon kör på en federal agent?
Citera
2026-01-14, 01:10
Avstängd
Citat:

Det ser ut att gå betydligt snabbare än så. Och det spelar inte så stor roll om du hamnar under en flera ton tung SUV. Du riskerar att klämmas ihjäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in