2026-01-13, 20:41
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin...
Jag tror att stora minusvarianten i OS blir Moa och plusvarianten blir Linn (om hon inte bryter benet i matsalen eller något liknande)

Även om jag älskar Linn Svahn härifrån till månen och tillbaka så törs jag inte tro på att hon kommer ”fit” till OS.

Kärlek vid första ögonkastet blev när Linn vann supersprinten i Östersund i november 2018 - wow vilken speed hon hade denna dag!
I finalen hoppskateade Linn 100m och besegrade världsrekordsinnehavaren (från Norge) och Jonna Sundling samt Maja Dahlqvist. Galet!

Men, sedan kom junior-VM i januari 2019 och Linn blev stängd in på upploppet av Frida så att Stavås-Skistad vann…
Just där och då började Linns mästerskapsförbannelse - sedan har det hållt på, år efter år.
Så, jag har inga förväntlingar på Linn detta OS, om hon ens får köra något lopp?
Citera
2026-01-13, 20:47
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Fan va kul med världscupen i Ulricehamn igen 👍

SportVärldscupen i längdskidor återvänder som väntat till Ulricehamn nästa säsong. Internationella skidförbundet Fis planerar för tävlingar där 19–21 mars 2027.
Underbart. Var på plats där en gång och det var helt galet mycket folk och vilken stämning också.
Citera
2026-01-13, 20:47
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hextern
Tror säkert han siktar på Falun

Klart Calle satsar mot VM i Falun 2027!

Efter målgången kommer det enligt rykten delas ut världens största täljda Dalahäst till Calle från SSF och SOK/FIS - en 500kg tung trähäst gjord av en 400 år gammal Ornäsbjörk!
Citera
2026-01-13, 20:50
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Underbart. Var på plats där en gång och det var helt galet mycket folk och vilken stämning också.

Ja har nån svenska chansen att ta världscupen och/eller om det går bra i OS så kommer det nog vara ännu fler nästa gång. Jönköping är ju typ hyfsat nära för 7 miljoner svenskar och en miljon norrmän och Ulricehamn är bara ett par mil ifrån
Citera
2026-01-13, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Klart Calle satsar mot VM i Falun 2027!

Efter målgången kommer det enligt rykten delas ut världens största täljda Dalahäst till Calle från SSF och SOK/FIS - en 500kg tung trähäst gjord av en 400 år gammal Ornäsbjörk!

Målgång? Det är Calle vi pratar om här, han bryter väl ett sprintkval om han känner sig lite törstig.
Citera
2026-01-13, 20:57
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ja har nån svenska chansen att ta världscupen och/eller om det går bra i OS så kommer det nog vara ännu fler nästa gång. Jönköping är ju typ hyfsat nära för 7 miljoner svenskar och en miljon norrmän och Ulricehamn är bara ett par mil ifrån
Dessutom Göteborg - Ulricehamn 1 timma och 15 min.
Citera
2026-01-13, 21:14
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Dessutom Göteborg - Ulricehamn 1 timma och 15 min.

Och världscuppremiär för Malva Nisén. 🙏(Önsketänkande, men Sverige har väl extra platser)
Citera
2026-01-13, 21:21
Medlem
SPORTNERD888s avatar
TDS börjar alltså så sent som nyårsafton men slutar då 10 januari, vilket förhoppningsvis innebär fler och längre etapper än denna upplagan!
Citera
2026-01-13, 21:54
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Fan va kul med världscupen i Ulricehamn igen 👍

SportVärldscupen i längdskidor återvänder som väntat till Ulricehamn nästa säsong. Internationella skidförbundet Fis planerar för tävlingar där 19–21 mars 2027.

Ingen som reagerar på datumet?
19-21 mars har väl våren kommit till Ulricehamn så att vitsippor och tussilago sticker fram lite varstans i spåret?
Citera
2026-01-13, 22:05
Medlem
SwingaDeVilts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Det blev väl som Eddie antydde kvällen innan. Alvar hade svårt att ta sig fram från sin startposition. Det var skate dessutom.

Varför Alvar var nöjd kan man undra. Nu hade Eddie en dålig dag så det kvittade att Alvar inte var uppe och drog.

Mm jo han hade ju det förstås. Men det var en märklig sekvens i programmet det där.
Citera
2026-01-13, 22:22
Medlem
vackertsvin...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Även om jag älskar Linn Svahn härifrån till månen och tillbaka så törs jag inte tro på att hon kommer ”fit” till OS.

Kärlek vid första ögonkastet blev när Linn vann supersprinten i Östersund i november 2018 - wow vilken speed hon hade denna dag!
I finalen hoppskateade Linn 100m och besegrade världsrekordsinnehavaren (från Norge) och Jonna Sundling samt Maja Dahlqvist. Galet!

Men, sedan kom junior-VM i januari 2019 och Linn blev stängd in på upploppet av Frida så att Stavås-Skistad vann…
Just där och då började Linns mästerskapsförbannelse - sedan har det hållt på, år efter år.
Så, jag har inga förväntlingar på Linn detta OS, om hon ens får köra något lopp?

Linn får köra sprinten. Och antagligen lagsprinten.
Citera
2026-01-13, 22:26
Medlem
Teobald Thors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Ingen som reagerar på datumet?
19-21 mars har väl våren kommit till Ulricehamn så att vitsippor och tussilago sticker fram lite varstans i spåret?
Ulricehamn 19-21 mars - Är vintern över?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in