2026-01-13, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Spelar ingen roll, en labbanalys är klar på 4-7 dagar

Det är kö
Citera
2026-01-13, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Jag är förvirrad, hur kan hon säga sig inte känna till detta och sen kablar man ut det som en nyhet. Nånstans måste ju informationen komma ifrån?
Hon sa väl sig inte känna igen sig i uppgifterna men har sagt att hon råkade ut för en vad hon kallar viltolycka (skulle nog en total novis på jakt och jaktlagar som jag också kallat det eller antagligen skulle jag ha sagt hare, katt, hund, grävling, (bäver? &#128513, räv eller vad för mindre slags djur det kan ha varit) - 28 eller 29 dec på Värmdö och fick testa för alkohol på polisstation vilket inte visade något.

Sedan var det annat också som vi vet.

(Har ni förresten någonsin sett en råtta på vägen när ni har varit ute och kört? Inte jag. Har peppar, peppar aldrig sett en riktig råtta öht. Min syster i Stockholm har varit nära att köra på en med cykel när den kilade emellan hjulen, det är det närmaste jag kommer. Skulle eventuellt vara min svåger då som med förtjusning berättar sina förbannade råtthistorier titt som tätt. &#129326
Citera
2026-01-13, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Inte tillräckligt mycket positiva svar?
Du syftar på denna del
– Vi har fått några svar, men långt ifrån alla de svar vi vill ha

Hur många (prov)svar har dom efterfrågat?
Senast redigerad av tjanska 2026-01-13 kl. 21:04.
Citera
2026-01-13, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Ur artikeln:
"Nyberg uppger att hon kontrollerats av polis i samband med en viltolycka. Anders Jakobsson delar dock inte bilden av förloppet.

– Det var ingen viltolycka. Vad jag har förstått så ska hon ha väjt för något mindre djur, en råtta eller något. Det var inget rådjur, älg eller något annat, säger han till Aftonbladet."

Åklagaren kanske definierar "viltolycka" som en olycka, där bilföraren kört på något djur av de anmälningspliktiga viltarterna såsom älg, rådjur, vildsvin, björn, varg, lo, utter, järv, dovhjort eller kronhjort.

Men påståendet att Nyberg väjt för "en råtta" (!) är ett väldigt tendentiöst uttalande av åklagaren.

Det troliga är väl att hon väjt för ett småvilt t.ex. en räv eller en grävling. Det kanske inte är en "viltolycka", som åklagaren ser det - men förmodligen kan gemene man betrakta en kollision med en räv eller en grävling som en viltolycka.

det troliga är väl isf att hon väjt för ingenting alls och körde rattonykter med en påse ladd nära till hands.
tycker jag iaf om vi nu ska spekulera.

Snabbtestet gav utslag för kokain och hon hade en påse med vitt pulver i handväskan
Citera
2026-01-13, 21:11
Medlem
pyroclasms avatar
Alltså "snabbtest" av kokain kan man inta ta vid vägkanten såvida man inte har något fysiskt kokain att testa på. Påsen hittades vid visitation på station. Snabbtestet borde därför ha varit ett ficklampstest och en allmän bedömning av polis på plats.

Hon fick då följa med till stationen vilket i sin tur tyder på att polisen var rätt så på det klara med att hon var påverkad (slicka runt läpparna, ta sig i ansiktet, allmänt "stissig", flacka med blicken et.c - just sådant som hon själv har haffat hundratals (åt minstånde tiotals) för på rave). På stationen får hon kissa och då kan man ta snabbprov på sticka, även svabba ansikte, händer och sådant med "kolasvabb" som markerar blått.

Hon lär ha nekat och då fått lämna blodprov. Kan oxå ha blivit avkrävd det för att polisen ville vara säkra på nykterhet om hon inte blåste rött kan ju blodprovet ändå visa hur promillen var vid olyckstillfället och inte när polisen testade.

Det blir spännande när provsvaren kommer. Men mest spännande är ju så klart eventuell koppling till langare och organiserad brottslighet.
Citera
2026-01-13, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Du syftar på denna del
– Vi har fått några svar, men långt ifrån alla de svar vi vill ha

Hur många (prov)svar har dom efterfrågat?

provsvar för blod och urin, gissar att dom kör tester för flera droger.
Analys av påsens innehåll. Möjligen också DNA och fingeravtryck på påsen då Katja verkar göra som sin partiledare och blåneka till allt, hur mycket bevisen än stirrar en i ansiktet.
Polisen har inte konfiskerat någon påse från hennes bil och hon är inte misstänkt för något påstod hon.

Att vänta någon dag och få in alla provsvar innan man bygger åtal låter i mina öron rimligt.
Citera
2026-01-13, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Analys av påsens innehåll. Möjligen också DNA och fingeravtryck på påsen då Katja verkar göra som sin partiledare och blåneka till allt, hur mycket bevisen än stirrar en i ansiktet.
Polisen har inte konfiskerat någon påse från hennes bil och hon är inte misstänkt för något påstod hon.

Att vänta någon dag och få in alla provsvar innan man bygger åtal låter i mina öron rimligt.
Samtidigt har du skrivit
Katja "hål!er på" med att neka fast hon med all sannolikhet kommer bevisas skyldig på torsdag då provsvar en förväntas vara färdiga
Låter rimligt att inte erkänna något man inte vet vad man är åtalad för, din ståndpunkt är klar
Citera
2026-01-13, 21:23
Medlem
Citat:
Samtidigt har du skrivit
Katja "hål!er på" med att neka fast hon med all sannolikhet kommer bevisas skyldig på torsdag då provsvar en förväntas vara färdiga
Låter rimligt att inte erkänna något man inte vet vad man är åtalad för, din ståndpunkt är klar

hon är misstänkt för drograttfylla och droginnehav.

Katja nekar till att polisen ens konfiskerat någonting eller att hon är misstänkt för någonting öht

det är inte bara en diskrepans i skuldfrågan utan i verklighetsuppfattning överlag.

Antingen ljuger Katja, eller så ljuger poliserna och åklagaren, eller så lider Katja av någon slags massiv psykos
Citera
2026-01-13, 21:24
Medlem
kontroll av "eftersupning" nuvarande apparater klarar det eller "eftersnorting" vet ej om det går
Citera
2026-01-13, 21:26
Medlem
Citat:
hon är misstänkt för drograttfylla och droginnehav.

Katja nekar till att polisen ens konfiskerat någonting eller att hon är misstänkt för någonting öht

det är inte bara en diskrepans i skuldfrågan utan i verklighetsuppfattning överlag.

Antingen ljuger Katja, eller så ljuger poliserna och åklagaren, eller så lider Katja av någon slags massiv psykos
Precis, och det är där vi är, ett suspekt ärende...
Senast redigerad av tjanska 2026-01-13 kl. 21:30.
Citera
2026-01-13, 21:36
Medlem
De kör nog hela programmet kokain, amfetamin, THC, Benso, opiater, alkohol mm.
Citat:

Citera
2026-01-13, 21:37
Medlem
Citat:
Precis, och det är där vi är, ett suspekt ärende...

isåfall är 99% av alla rättsärenden suspekta.
det mest suspekta i detta fall är väl isf att Katja inte vill tillstå att hon ens är misstänkt för något, min magkänsla säger att hon vill fortsätta plocka ut lön så länge som möjligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in