2026-01-13, 17:56
Medlem
Från TV4.SE

"– Jag har haft samtal med Katja och i övrigt så inväntar jag Jakobssons (åklagaren reds anm.) bedömning och de provsvar som jag tror vi alla väntar på. Utöver det har jag inga andra kommentarer i nuläget utan vi får helt enkelt sitta lite stilla i båten och inväntar de provsvar som finns, säger Linda Lindberg, Sverigedemokraternas gruppledare i riksdagen."

Hoppas fröken Katja kan få lite lugnande av sin läkare annars kommer hon inte sova en blund med den ångesten...
Citera
2026-01-13, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordmuser
Från TV4.SE

"– Jag har haft samtal med Katja och i övrigt så inväntar jag Jakobssons (åklagaren reds anm.) bedömning och de provsvar som jag tror vi alla väntar på. Utöver det har jag inga andra kommentarer i nuläget utan vi får helt enkelt sitta lite stilla i båten och inväntar de provsvar som finns, säger Linda Lindberg, Sverigedemokraternas gruppledare i riksdagen."

Hoppas fröken Katja kan få lite lugnande av sin läkare annars kommer hon inte sova en blund med den ångesten...
Ett prov tar en vecka att få svar på .
Katjas prov lämmnades in för 2 veckor sen
Citera
2026-01-13, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseH2O2
Tyckte det stod nåt om 2 gram.
Räknas det som "stora mängder"?

Det gäller att ta i, vet du.
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
En helkväll för flera personer, såvitt jag förstår.
Men 2 gram är kanske bara en färdknäpp för Katja.

Dock så kan man tycka att innehav av 2 gram kokain är stora mängder för nån som sitter i justitieutskottet.

Och kör så vårdslöst att hon blir stoppat och erkänner att hon druckit innan hon satte sig bakom ratten.

Hittade SD ingen bättre att sätta i justitieutskottet?
Har hon sagt att hon hade druckit? Har visst missat det. Det enda jag har sett är att hon sagt att provet som togs på polisstationen visade helt negativt.
Citera
2026-01-13, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Det gäller att ta i, vet du.

2 gram är en helkväll för 4-8 personer.

Rätt stora mängder koks att ha på fickan, i synnerhet om man sitter i justitieutskottet.

Sen har vi rattfyllan på det...
Citera
2026-01-13, 18:39
Medlem
Har sett Katja Nyberg propagera för hårdare straff och så är hon själv kriminell ironiskt hon anser nog inte att straffet ska vara hårt när det gäller henne själv
Citera
2026-01-13, 18:49
Medlem
Citat:
sossen satt ju inte i justitieutskottet, hade inte narkotika på sig och avgick dessutom

tror till och med partiledningen kommenterade händelsen.

Nu orsakade rattfylla dessutom en olycka.
Katja och SD har ju själv pratat mycket om hur narkotikan göder gängen.

Men om Katja avgår så får hon ju mindre pengar att köpa ladd med.

Tror inte hon går självmant av detta och partiet verkar inte tycka rattfylla och knark är så allvarligt bland deras representanter i justitieutskottet.
Hon var Gymnasieminister så viss skillnad och SD kvinnan skulle naturligtvis avgått direkt! Men smidigt att bara låta bli att vara där för lönen tickar in ändå till januari -27...
Citera
2026-01-13, 18:53
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Absolut, snabbtest kan ge utslag på Opium även om du bara ätit valmofrön.

Finns dock inget ämne som ger utslag på kokain förutom just kokain.

Men det finns inget snabbtest som kan säga vad det gett utslag på, bara att det gett utslag.
Det är inte särskilda kokain, heroin, amfetamin eller hasch tester, snabbtest är ett multitest.
Det är inte heller klarlagt vilket snabbtest som gjorts, på urinen eller på påsens innehåll?
Citera
2026-01-13, 18:55
Bannlyst
Ni behöver inte vänta, klart att hon är skyldig och kommer avgå med omedelbar verkan.

Alternativet skulle va att polis, åklagare och media ljuger och har förstört all trovärdighet för sig själva.

Vilket är mest troligt?

Att Nyberg nekar när hon vet att polisen har bevis tyder på allvar psykisk störning.
Citera
2026-01-13, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durga
Man är oskyldig till motsatsen bevisas , här på Flashback har "folkdomstolen" redan tagit sitt beslut innan skulden är satt utom allt tvivel.

Jag skulle inte förvånas om vi här har ett försök till drev som gick (går) åt helvete.
Det enda vi vet med säkerhet är det som journalisterna* har tolkat som "sanningar" och journalister
och sanning är inte två kommunicerade kärl.

*tredje part

Hur troligt är det att ett snabbtest visar fel och att hon blev blåst och fick mjöl i påsen? Det är så osannolikt att jag tycker media agerar korrekt.

Dessutom kan det knappast vara standard med drogtest, Katja led kanske av nästäppa och pupiller polisen reagerade på?
Citera
2026-01-13, 18:58
Medlem
Detta är hur skumt som helst. Händelsen skedde i december och idag är det 13 januari.....Vad håller man på med egentligen?

Har man schabblat bort bevisen eller vad är det som händer. Så här lång tid tar det inte (även om det varit helger).

Skandal!
Citera
2026-01-13, 19:11
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Detta är hur skumt som helst. Händelsen skedde i december och idag är det 13 januari.....Vad håller man på med egentligen?

Har man schabblat bort bevisen eller vad är det som händer. Så här lång tid tar det inte (även om det varit helger).

Skandal!

Helt ärligt, här kan man troligen skylla på julen etc. Allt bara stannar i Sverige så snart vi ska fira jul medmera.
Citera
2026-01-13, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Känns verkligen som att någon "håller på" och försöker med något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in