Citat:
Ursprungligen postat av
Kallis
Jag tycker att ambassaden skall läggas ned, vi svenskar ska inte ha någon anknytning med regimen i Pyongyang.
Även om ambassaden fungerar som skyddsmakt för USA och att ambassaden fungerar som konsulär representation för Australien, Kanada, Italien samt de nordiska länderna.
Jag håller inte med. Ambassaden används för att väst ska kunna någon koll på Kimpa och hans gäng. Plus hålla kommunikationen öppen. När senast Sverige ville stänga den på grund av sparkrav så bad USA Sverige att hålla den öppen. Varje gång det fnurr mellan USA och NK så vinner Sverige poäng hos USA.
Sverige gott rykte i både SK och NK. Det härstammar från Koreakriget.
Om nu 12000 ligger nära sanningen så ser jag det svårt för Trump att inte agera. Gör han det inte så ser han ut som en Obama. Även vid 2000 borde han agera.
PS Olof Palme borde ha varit utrikesminister i stället för Statsminister. Det är lite som för Bildt. Sverige var för litet för dem.
Jag tycker det är bra att du informerar om både 2000 och 12000. Det är väldigt svårt att veta vilka siffror som är korrekta. Jag tycker det är intressant att regimen erkänner 2000 personer. Det visar att de inte helt lever i det blå.