2026-01-12, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Det rör sig om Granlidens Äldreboende i Göteborg. Bråken mellan personalen har pågått under en längre tid och har nu eskalerat så väktare måste patrullera på äldreboendet. Hur sjukt är inte detta? Vad fan händer I den svenska äldreomsorgen?

Låst artikel men någon kanske hört något?

https://www.gp.se/politik/eskalerande-konflikt-mellan-anstallda-vaktare-patrullerar-granlidens-aldreboende.fa9e308b-35f1-4852- a679-13fb569aca22
Berikning. Precis det här är resultatet av invandring av lågintelligenta.
Citera
2026-01-12, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Ja, det vore en dröm. Tänk om det gick att ordna.
Går tyvärr inte. De etniskt svenska barnbarnen är alla känslomässigt för sköra för jobbet och studerar hellre hittepå ämnen på Södertörn.
Citera
2026-01-13, 02:16
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Kanske allt för många arbetstimmar och sömnlösa nätter? Minsta lilla räcker för att det ska bli våldsamma konflikter. Detta p.g.a tidöklanen. Rösta rätt nästa gång.

Kriget har bara flyttat från Mellanöstern till våra äldreboenden, vem är förvånad? Vindunken M(H)aggan Andersson, Svetsaren och Reinfeldt borde alla ställas inför krigsrätt! (Ta med Annie Lööf oxå!)
Citera
2026-01-13, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Det rör sig om Granlidens Äldreboende i Göteborg. Bråken mellan personalen har pågått under en längre tid och har nu eskalerat så väktare måste patrullera på äldreboendet. Hur sjukt är inte detta? Vad fan händer I den svenska äldreomsorgen?

Låst artikel men någon kanske hört något?

https://www.gp.se/politik/eskalerande-konflikt-mellan-anstallda-vaktare-patrullerar-granlidens-aldreboende.fa9e308b-35f1-4852- a679-13fb569aca22

Blir inget bra när man kvoterar in invandrare på sådana jobb,
Mer än hälften som jobbar inom äldreomsorgen vill inte jobba med det, dom har blivit tvingade av kommunen att ta dom jobb som ev finns och för att statistiken ska se bra ut, se så många vi har fåt i jobb!
Blir skit om man tvingas att gå till ett jobb man inte själv valt och inte trivs med, man bryr sig helt enkelt inte!!
Citera
2026-01-13, 12:05
Medlem
Mindbusinesss avatar
Finns det ingen presentation av personalen?
Citera
2026-01-13, 12:29
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torst3n
Finns språkkrav på de som skall arbeta inom vården i de flesta kommuner idag (blir lag i år). Flertalet prov och utbildningar skall genomföras innan du får arbeta där.

Har varit verksam inom området och har dessutom insyn. Majoriteten av USKor är idag kvinnor från Norden och östra Europa (Polen + Balkan). Sen kommer araber, afrikaner, thailändskor och sista plats sydamerikanskor (detta utesluter inte att det finns individer från andra platser, de är bara ovanliga).

Jag vet om flertalet arbetsplatser där det blivit handgemäng mellan personal. Aldrig har detta handlat om arabiska kvinnor, dom gissar jag skickar brushorna på problemet.
Utan det har handlat om Balkaneser, white trash svenskar och Thai. Kan tänka mig att afrikaner kan lacka hårt på varandra också.
Där jag arbetar är arabisk och afrikansk personal i majoritet.
De få svenskar som finns där är äldre och går snart i pension.
Den utländska personalen har ett annat temperament än svenskar men jag har inte varit med om att personalen har bråkat helt öppet med varandra.
Citera
2026-01-13, 12:51
Medlem
Samma upplevelse här! Många socialt handikappade människor som hamnar inom vården och som ingen vettig arbetsgivare vill ha
Citera
2026-01-13, 13:31
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralWaste
Berikning. Precis det här är resultatet av invandring av lågintelligenta.
Jag tycker nästan synd om de äldre som måste vara på vårdhem idag. Fyfan vilken karma.

Men kanske de skördar vad de sått en gång i tiden.

Men det måste vara ett helvete. Tänk när dessa ohygieniska aggressiva lågpannor skall göra massa saker som att laga mat, tvätta de äldres kön, ge de äldre piller, se till att de har lugnt och trevligt och se till att kommunikationen fungerar när de till exempel har massiv smärta och behöver hjälp.

Jag tror allt ovan fungerar uselt och jag tror det är extremt mycket lidande som följd.
Citera
2026-01-13, 13:39
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Åtta sidor av människor som delar med sina av erfarenheter och tankar om äldreboenden i största allmänhet. Ingen som vet något över huvud taget om händelsen som tråden handlar om.

Finns det ens en moderator här?
Citera
2026-01-13, 13:53
Medlem
Drapåtrissors avatar
En olåst artikel på DN
https://www.dn.se/sverige/larmen-fran-aldreboendet-som-en-skrackfilm/
Citera
2026-01-13, 14:10
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Detta är ju helt sjukt! Är det ett dagis eller en arbetsplats?
Sparka dom som håller på med trakasserierna. Kan man inte sköta sitt jobb professionellt så har man inget där att göra.
Citera
2026-01-13, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
En olåst artikel på DN
https://www.dn.se/sverige/larmen-fran-aldreboendet-som-en-skrackfilm/
Tyvärr är den nu låst. Det hade varit otroligt fiffigt om du citerat lite medans den var olåst.
Igenlimmade skåp, skurna bildäck och trakasserier. En anställd har fått personlarm efter hos som bedöms som ”allvarliga och konkreta”. Sedan i maj har larm från anställda på Granlidens äldreboende strömmat in till Göteborgs stad.
Senast redigerad av Stiffinger 2026-01-13 kl. 14:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in