Citat:
Ursprungligen postat av
tobbeskinhead
Du får det att låta som att Trump är någon galen diktator och att USA inte har yttrandefrihet??
Fast hon är på besök där och sitter och hatar på amerikanska myndigheter och deras lagar. Hon anser ju att illegala invandrare inte ens ska utvisas och att ICE inte har någon rätt att avvisa människor som bryter mot lagen. Hon är en high profile och därmed en risk med tanke på hennes räckvidd. Inte en risk på riktigt naturligtvis, men säkert enligt Trump.
Men låt oss vända på det. Vill vi ha hit folk som säger "FUCK SVENSKA LAGAR" tex? Nej, du kanske vill det, men det är inte särskilt klokt att välkomna den sortens människor som tydligt uttrycker att svenska lagar inte ska följas.
Zara Larsson är inte kriminell, och nej jag anser inte heller att hon nödvändigtvis bör portas. Min poäng är att det var ganska korkat att uttrycka sig så som hon gjorde med tanke på den nya administrationen. Jag kan dock förstå att en del amerikaner tänker att hon lika gärna kan åka hem om hon nu inte anser att amerikanerna får bestämma över sitt eget land.