2026-01-13, 02:23
Medlem
Svidmyras avatar
Vad står det i häktningsbeslutet från igår?
Får Chrippa några restriktioner under häktestiden? Vilka i såna fall?
Ingen tillgång till nätet vore perfekt. Å andra sidan skulle det vara kul om han fortsatte med sin hobby och tjänade en hacka på den trots näringsförbudet Med tanke på att det lär vara jävligare att sitta i häkte än i fängelse vore det nyttigt för puckot att sitta i häkte så länge som möjligt.

Det är f.ö. mycket troligt att åklagaren får igenom sitt ursprungliga yrkande om ett längre fängelsestraff (4 år?). Med tanke på hur korkat Chrippa har agerat efter domen i december borde naturligtvis straffet skärpas, ungefär som en villkorlig dom ändras till t.ex. fängelse om brottslingen inte sköter sig.
Kanske åklagarens ursprungliga yrkande på fängelse för Linnéa också blir en realitet? Hur gör de förresten med kvinnliga fångar som föder barn under pågående straffperiod? Får de föda under bevakning av BB-vakter och vad händer sen med den nyfödda ungen?
Citera
2026-01-13, 02:27
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Kom och tänka på denna

Synd att inte Chrippa kan läsa nu men...

" Jättesnygga tjejer e re bästa som jag vet,
Jag blir så passionerad, Jag blir jättevarm å het, Du vet.
Å även om jag inte känner dom,
Å de gör man ju inte..
Så vill jag springa fram å ropa:
"Hejsan, Svejsan"
Men, Jag måste hej, Jag måste hej, Jag måste hejda mej,
När jag ser en tjusig tjej.
Jag måste hej, Jag måste hej, Jag måste hejda mej,
Annars kan polisen ta mej.

Nää som sagt. Jag kan inte förstå mig på dessa människor.
Jag kan inte.
Och varför sa inte advokaten till Chrippa????????
Citera
2026-01-13, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Men dom BÅDA har ju en MAMMA & PAPPA!
Då är dom lika korkade dom! Skrämmande!

Visst är det?! Tänk att två familjer som ”slås ihop”, är lika illa..

Åtminstone den ena pappan har ju t.om hjälpt till med brotten. Han försökte t.om få ut ett nytt pass till Christofer. Det lär ju ha varit ett led, för att hjälpa dem att dra från Sverige.
Citera
2026-01-13, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Det har hon, bland normalt funtat folk.

De enda som har sympatier för Linnea är barn och alkisar. Alla normalbegåvade människor ser att hon är en bekräftelsekåt mytoman, en brottsling som är oerhört otrevlig som person. Talar kaxigt nedlåtande till allt och alla och verkar av någon anledning tro att hon är bättre än alla ”brokies”. Hade jag sålt bilder på mitt rövhål och köpt mina följare hade jag inte kallat andra för diverse könsord och fattiglappar. Hon är så långt ner på samhällsstegen man kommer, ingen status att skryta om direkt. Mycket fula ord och otrevliga saker har kommit från den munnen, hennes internetuppkoppling borde ha barnlås. Att hon nu sitter hemma själv med karln inlåst och väntar på sitt eget straff är bara karma.

Hoppas hon också får fängelse så hon kommer ner på jorden och kanske kommer ut och beter sig som en vuxen.
Citera
2026-01-13, 02:28
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hawk.Tuah
Finns fup? Sökt i tråden utan resultat

Fup kommer först till rättegången.
Du kan beställa kopior av häktningsframställan och häktningsbeslut där förhandlingarna hölls..
Citera
2026-01-13, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Det var helt galet, att samma dag som domen kom dra igång med egen verksamhet precis tvärtemot näringsförbudet.
Tror dessvärre att de Chrippa omger sig med är extremt efterblivna ja sägare. Chrippa är inte smart, så han behöver verkligen bra folk omkring sig. Men det ser ut som att han endast nästlar med sin lika okunniga fru och hennes stora dröm är inte att leva pensionärslivet med Chrippa utan hon vill bli känd till varje pris.

Tycker det går sådär för bägge två just nu med deras livsmål

Det lustiga är att han själv trodde han var så jääävla smart, som att han hackat systemet och skulle komma undan med allt. Väldigt underhållande att läsa hans kommentarer på Tiktok nu i efterhand. Oavsett vilka korkade saker han än gör verkar han själv tro att han är ett geni, jag förstår inte hur någon kan vara så verklighetsfrånvänd? Frun är lika korkad, så de taggar säkert upp varandra.

”Catch me if you can 😎!” - Famous last words från Chrippa
Citera
2026-01-13, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
De enda som har sympatier för Linnea är barn och alkisar. Alla normalbegåvade människor ser att hon är en bekräftelsekåt mytoman, en brottsling som är oerhört otrevlig som person. Talar kaxigt nedlåtande till allt och alla och verkar av någon anledning tro att hon är bättre än alla ”brokies”. Hade jag sålt bilder på mitt rövhål och köpt mina följare hade jag inte kallat andra för diverse könsord och fattiglappar. Hon är så långt ner på samhällsstegen man kommer, ingen status att skryta om direkt. Mycket fula ord och otrevliga saker har kommit från den munnen, hennes internetuppkoppling borde ha barnlås. Att hon nu sitter hemma själv med karln inlåst och väntar på sitt eget straff är bara karma.

Hoppas hon också får fängelse så hon kommer ner på jorden och kanske kommer ut och beter sig som en vuxen.

Håller med dig! Och värre kommer hon låta i kommande live’s och video’s. En fjortis med attitydproblem.
Citera
2026-01-13, 02:37
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Deras korkade föräldrar sa inte till dom.
Näe.. Och det gjorde TYDLIGEN INTE deras advokater heller SÅ!!!!!
Den dom kan skylla på ÄR... Advokaterna då!
Men jag tror.. båda valde att INTE lyssna.
Och INGEN av dom kollade upp det dom inte visste så de har bara sig själva att skylla!

Så ere med det!
Citera
2026-01-13, 02:41
Medlem
Citat:
Deras korkade föräldrar sa inte till dom.
Näe.. Och det gjorde TYDLIGEN INTE deras advokater heller SÅ!!!!!
Den dom kan skylla på ÄR... Advokaterna då!
Men jag tror.. båda valde att INTE lyssna.
Och INGEN av dom kollade upp det dom inte visste så de har bara sig själva att skylla!

Så ere med det!

De kan bara skylla sig själva. Det är de som satt sig i skiten. Och nu är ju Christofer, där lilla frun ville ha honom. Hon lovade ju att ta ifrån honom allt och förstöra hans liv.
Citera
2026-01-13, 02:45
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
De kan bara skylla sig själva. Det är de som satt sig i skiten. Och nu är ju Christofer, där lilla frun ville ha honom. Hon lovade ju att ta ifrån honom allt och förstöra hans liv.

Ja jooo men jag kan ju tycka att advokaterna har en del i detta också.
Ja menar .. dom måste ju fattat att dom där 2 saknade många skruvar.

Edit
Fast egentligen. Det är ju inte deras fel heller.
Är man så jävla dum att man inte kollar upp en sådan självklar sak.
- Ja då får dom fan skylla sig själva
Senast redigerad av Tarmstuvning 2026-01-13 kl. 02:52.
Citera
2026-01-13, 02:53
Medlem
Citat:
Ja jooo men jag kan ju tycka att advokaterna har en del i detta också.
Ja menar .. dom måste ju fattat att dom där 2 saknade många skruvar.

Njae, advokaterna sa säkerligen till dem, och andra har gjort detsamma, men de lyssnar inte på sånt och tror att de kan fortsätta, utan att något händer. Gick så där..
Citera
2026-01-13, 02:55
Medlem
HeligaBrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coffeez
Tror det är du som är lite efterbliven här. ingen ultraljudsstav då? Utan en ultraljuds stav.
Ja vi fokusförflyttar genom att fastna på en särskrivning när man inte har annat att komma med. Pinsamt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in