2026-01-12, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skenninge
Du skrev det som att Jocke inte skulle vara patetisk när han är ännu mer patetisk själv, bara det jag anmärkte på.

Det var din alldeles egna tolkning. Jag skriver om lilla paret.
Citera
2026-01-12, 22:58
Medlem
Iaftondanss avatar
Fokusförflyttning GRANDE // SVT bidrog till Chrippas dom och den blir hårdare hovrätten, Chrippa 4 år , Linnea 1 år

någon som vet vilka från Chrippas familj eller hade han några vänner där idag ? eller är han övergiven även av de närmaste?
Citera
2026-01-12, 23:11
Medlem
Nu är det väl bara att vänta in att lilla frun sörjer färdigt och sen lär hon bli samma olidliga, katiga snoris, som hon var, när han satt i Spanien.
Citera
2026-01-12, 23:17
Medlem
Det har hänt galet mycket bakom kulisserna som tidsnog kommer att få se dagens ljus. Finns en orsak till att sekten varit relativt passiva mer än att besvara dokumentären. Familjen Berg och Lundström har startat något som de sent kommer att få glömma, skammen dom kommer få dras med är sinnessjuk och Snean kommer nog hellre vilja sitta inne själv.
Citera
2026-01-12, 23:23
Medlem
Taebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iaftondans
Fokusförflyttning GRANDE // SVT bidrog till Chrippas dom och den blir hårdare hovrätten, Chrippa 4 år , Linnea 1 år

någon som vet vilka från Chrippas familj eller hade han några vänner där idag ? eller är han övergiven även av de närmaste?
Det framgick inte i media att någon anhörig till Chrippa skulle ha varit där. Med andra ord, övergiven som en hund.
Citera
2026-01-12, 23:24
Medlem
FruKrokodils avatar
Jag är genuint besviken på att Chrippa häktades, för jag älskar kaxiga människor som går emot systemet.
Självklart är det enligt lagen rätt att han sitter där han sitter men han är bra mycket mer underhållande utanför gallret än innanför. Och när det gäller Chrippa så är det underhållningen jag är ute efter, inte någon som hjälper mina barn med nästkommande högskoleprov.
Citera
2026-01-12, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeligaBritta
Jag skrollade hennes Instagram och hittade inte den röda nyansen på hennes naglar inte ens kring jul förens under hösten 2023..så ev över 2 år gammal bild då hon varit besatt av fransk manikyr väldigt länge nu.
Oavsett berättar jag fakta.
Man kan göra ultraljud på magen från tidigast v.8

Stämmer inte, familjemedlem gjorde i V6, och såg hjärtslag!
Citera
2026-01-12, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backshot
Det har hänt galet mycket bakom kulisserna som tidsnog kommer att få se dagens ljus. Finns en orsak till att sekten varit relativt passiva mer än att besvara dokumentären. Familjen Berg och Lundström har startat något som de sent kommer att få glömma, skammen dom kommer få dras med är sinnessjuk och Snean kommer nog hellre vilja sitta inne själv.

Har dom varit tyst pga rädsla eller strategi?
Citera
2026-01-12, 23:35
Medlem
Lova33s avatar
Vilken otrolig lättnad att Chrippa är inlåst några år framöver (lär fällas även i hovrätten), nu har hans dotter en ärlig chans att få tillbaka sin pappa. Dvs hans folie ā deux/sjukliga hjärntvättssymbios med psykopatäckelförövaren kommer att brytas i samband med att kontrollen upphör.

När avprogrammeringen är ett faktum och han ser klart igen kommer han att känna en överväldigande smärta över vad han gjort mot dottern.
Han kommer även att känna vrede och ilska mot psykopatäckelförövaren innan han kommer till insikt vem det är som har det faktiska ansvaret för ALLT han själv gjort: han själv.
Det finns ingen ursäkt till att han låtit sig förgiftas av psykopatäcklet då det i grunden är hans egna själviska behov som styrt och satts före dotterns självklara behov av säkerhet och omsorg.

Jag hoppas att dottern får träffa sin pappa regelbundet nu (när det äntligen är möjligt under kontrollerade och trygga former) och återskapa en sund och giftfri relation att bygga vidare på inför hans frigivning om några år.
Citera
2026-01-12, 23:44
Medlem
Vilken fantastisk dag hörni

Sen gällande bilden på Linnea där de verkar som hon gör ett ultraljud är det en gammal bild från typ oktober. Christofer har bekräftat själv att de under 2025 gjort 2 aborter i ett kommentarsfält. Sen varför hon la ut det nu är väl för att skapa spekulationer.

Edit: gissar att det var därför bröstoperationen inte blev av.
Citera
2026-01-12, 23:46
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Vilken otrolig lättnad att Chrippa är inlåst några år framöver (lär fällas även i hovrätten), nu har hans dotter en ärlig chans att få tillbaka sin pappa. Dvs hans folie ā deux/sjukliga hjärntvättssymbios med psykopatäckelförövaren kommer att brytas i samband med att kontrollen upphör.

När avprogrammeringen är ett faktum och han ser klart igen kommer han att känna en överväldigande smärta över vad han gjort mot dottern.
Han kommer även att känna vrede och ilska mot psykopatäckelförövaren innan han kommer till insikt vem det är som har det faktiska ansvaret för ALLT han själv gjort: han själv.
Det finns ingen ursäkt till att han låtit sig förgiftas av psykopatäcklet då det i grunden är hans egna själviska behov som styrt och satts före dotterns självklara behov av säkerhet och omsorg.

Jag hoppas att dottern får träffa sin pappa regelbundet nu (när det äntligen är möjligt under kontrollerade och trygga former) och återskapa en sund och giftfri relation att bygga vidare på inför hans frigivning om några år.

Hoppas detsamma, jag tror också att Chrippa gjort ett helt galet val när det kommer till sin toxiska "fru".
Han var en helt annan person innan han lockades in i honungsfällan.
Citera
2026-01-12, 23:48
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nalawow
Vilken fantastisk dag hörni

Sen gällande bilden på Linnea där de verkar som hon gör ett ultraljud är det en gammal bild från typ oktober. Christofer har bekräftat själv att de under 2025 gjort 2 aborter i ett kommentarsfält. Sen varför hon la ut det nu är väl för att skapa spekulationer.

Edit: gissar att det var därför bröstoperationen inte blev av.

Tänkte exakt samma sak men hon har ljugit så otroligt många gånger om graviditet så man tror henne aldrig.

Troligtvis så har hon påstått sig vara gravid varje gång Chrippa velat lämna henne, och han fattar inte bättre än att gå på världens äldsta mansfälla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in