2026-01-12, 21:14
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det är så sjukt så att jag har svårt att greppa det, jag blir typ yr. Vad "kul" de haft när de förnedrat henne, hela julen
Ja, visst är det. Det gör ont i själen.
Citera
2026-01-12, 21:28
Avstängd
Hur kunde det gå så här långt? Jo, allt fler sitter instängda i sina hem, dränkta i ensamhet och oförlöst begär. Åtrån jäser under ytan, dag efter dag, tills den spricker som ett sår. Och när den till slut briserar är det brukarna som får smaka på efterdyningarna, den uppdämda lustens skoningslösa konsekvenser.
Senast redigerad av lumen99 2026-01-12 kl. 21:30.
Citera
2026-01-12, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lumen99
Hur kunde det gå så här långt? Jo, allt fler sitter instängda i sina hem, dränkta i ensamhet och oförlöst begär. Åtrån jäser under ytan, dag efter dag, tills den spricker som ett sår. Och när den till slut briserar är det brukarna som får smaka på efterdyningarna, den uppdämda lustens skoningslösa konsekvenser.

Nä. Bara för att folk sitter ensamma går de inte och våldtar pensionärer så snart de får tillfälle. Du får nog sätta dig på kammaren och finslipa på din analys.
Citera
2026-01-12, 21:47
Medlem
Skafferns avatar
"Jak ska knolla dinn mamma!"

Det är inte bara en blattig sak som de vräker ur sig.
De menar det
Citera
2026-01-12, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det är så sjukt så att jag har svårt att greppa det, jag blir typ yr. Vad "kul" de haft när de förnedrat henne, hela julen

Instämmer men du minns säkert: ”Vad har den personen varit med om för någonting? Vilka omständigheter har den killen växt upp under? Vad är det för trauma han bär med sig?”

Och fortsättningen blev: Det är också tråkigt för kollegorna och arbetsgruppen.

Någon som tror på utvisning om han döms för våldtäkt?
Citera
2026-01-12, 22:36
Avstängd
Du tar orden bokstavligt men missar vad som jäser under ytan. Ensamheten är inte en ursäkt den är ett tecken på hur något i människan håller på att vittra.

När närhet förvandlas till skärm och begären stängs in bakom väggar börjar allt sakta förvridas. En del exploderar, andra tynar bort men båda är uttryck för samma tomhet.

Du kan avfärda det som överdrivet men det är redan här mitt ibland oss.

Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Nä. Bara för att folk sitter ensamma går de inte och våldtar pensionärer så snart de får tillfälle. Du får nog sätta dig på kammaren och finslipa på din analys.
Citera
2026-01-12, 22:39
Avstängd
Att både äldre och yngre svenskar utsätts för sexuella övergrepp av invandrare, var det någon som verkligen förutsåg detta?
Citera
2026-01-12, 23:01
Medlem
Vad är det exakt som har hänt
Citera
2026-01-12, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Manliga anställda på äldreboenden kan vara bra, eftersom det förekommer tunga lyft.
Men har inte träffat på många manliga skötare jag gillat. Under min fars sista år låg han inne på ett boende för palliativ vård och det var fler gånger han låg och grät när jag kom för att besöka honom. En manlig skötare hade upprepade gånger förnedrat min far muntligen. Den skötaren brukade mest skälla och domdera över de boende, vilket jag blev vittne till flera gånger. Eftersom det tydligen var brist på personal tror jag inte ledningen brydde sig nämnvärt. De flesta som jobbade där verkade inkapabla och ointresserade.

Vad gäller våldtäkt mot brukare beror det inte alltid på könsdrift utan även mycket på att få känna sig i maktställning över offret.

Vidrig syn på människor som inte längre kan klara sig själva. Att bli förnedrad och våldtagen när man är gammal och sjuk är det sista man önskar på sluttampen av sitt liv. Man har ju ändå inte mycket kvar att se fram emot i livet så att få bli väl bemött av personalen borde vara A och O.
Skötare heter de enbart inom psykiatrin. Det var väl inte där din far vårdades?
Citera
2026-01-12, 23:26
Avstängd
Mormor får helt enkelt få en puffra
Citera
2026-01-12, 23:35
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Ja vad fan säger man? Är det inte dags för våra politiker att verkligen kartlägga vilka grupper som gör sådana här saker? Hur ska de annars upphöra?
Detta är en bra idé. Men det verkar som att våra politiker inte bryr sig om att gamlingar våldtas. Eller att folk våldtas överlag.
Citera
2026-01-13, 00:01
Medlem
Vännäsby har nämnts. Nån som har koll babbeluringtätheten i äldrevården i Vännäs ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in