2026-01-06, 19:18
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Det är en smaksak. 3D World är mera varierat medan Odyssey handlar om att spela samma banor flera gånger om än med andra syften än tidigare.
Flera gånger om? Varför det?
Citera
2026-01-06, 19:19
Medlem
Ledsensomfans avatar
Ser att Super Mario Galaxy 2 finns också
Citera
2026-01-06, 20:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ledsensomfan
Flera gånger om? Varför det?

En värld i Odyssey är helt öppen och man springer runt var man vill och samlar saker, vilket kan beskrivas som att "spela om". 3D world handlar mer om att ta sig till slutet av en värld.
Citera
2026-01-06, 22:11
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alit
En värld i Odyssey är helt öppen och man springer runt var man vill och samlar saker, vilket kan beskrivas som att "spela om". 3D world handlar mer om att ta sig till slutet av en värld.
När jag kollar på youtube så verkar man komma till olika världar och sådär. Ungefär som i Super Mario 64.
Citera
2026-01-07, 00:07
Medlem
Citat:
När jag kollar på youtube så verkar man komma till olika världar och sådär. Ungefär som i Super Mario 64.

Ja Super Mario Odyssey är en fortsättning på Super Mario 64 och Super Mario Sunshine vad gäller design, så ja det påminner om dessa två spel hur det är strukturerat. Vad gäller Super Mario 3D World på Switch, så finns det en liten expansion kallat Bowser's Fury vilket är rätt annorlunda men minst lika roligt som Super Mario Odyssey om du frågar mig. Det är det närmaste open world som Marioserien har kommit (nej jag räknar inte Mario Kart). Inga laddningsscener utan allt hänger ihop.
Senast redigerad av Patch1 2026-01-07 kl. 00:09.
Citera
2026-01-07, 06:32
Avslutad
Citat:

Ja, precis.
Citera
2026-01-07, 19:14
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Bättre än Super Mario Odyssey?
Båda är "3D Mario spel" men kunde inte vara mer olika. 3D world är ett rent plattformsspel, bäst med en annan spelare som sagt. Odyseey är upptäckarglädje, ensam sugas in i Mario magin och leta månar. För egen del så hade Mario Odyseey gärna fått ha mer och svårre platformsdelar. Men det är så bra i sig, på det som spelet gör, att jag lätt hade rekomenderat Odyseey också.
Citera
2026-01-11, 09:49
Medlem
Ledsensomfans avatar
https://www.gamereactor.se/nintendo-switch-2-dyr-svag-och-trakig-1520913/

Gamereactor uttrycker stark besvikelse över Nintendo Switch 2, som upplevs som dyr, tekniskt svag och fantasilös. De kritiserar att gamla och självklara funktioner marknadsförs som stora nyheter, att spelen inte visar tydliga förbättringar, samt att prisnivån är orimligt hög i förhållande till vad konsolen erbjuder.

Är den verkligen så kass?
Citera
2026-01-12, 17:23
Medlem
Ledsensomfans avatar
Fy fan vilka osköna kontroller! Köper ni till en kontroll som ser ut som typ en xbox-kontroll istället?
Citera
2026-01-12, 18:07
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Fy fan vilka osköna kontroller! Köper ni till en kontroll som ser ut som typ en xbox-kontroll istället?
Jag kör vid längre sessioner med min gamla Switch (1) pro kontroller.

Angående hur prisvärd SW2 kommer kännas i år så hänger det på kvalitén av Nintendos egna släpp.
Citera
2026-01-12, 21:10
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ja pro controllern. Den till Switch 1 tyckte jag var bra. Härligt klick ljud som även Supernintendo hade.
Citera
2026-01-12, 21:14
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
https://www.gamereactor.se/nintendo-switch-2-dyr-svag-och-trakig-1520913/

Gamereactor uttrycker stark besvikelse över Nintendo Switch 2, som upplevs som dyr, tekniskt svag och fantasilös. De kritiserar att gamla och självklara funktioner marknadsförs som stora nyheter, att spelen inte visar tydliga förbättringar, samt att prisnivån är orimligt hög i förhållande till vad konsolen erbjuder.

Är den verkligen så kass?

Citat:
Jag kan inte göra annat än att både döma ut dagens konsolpresentation som den enskilt tråkigaste jag någonsin sett och konsolen som too little, too late. Detta borde Nintendo ha rullat ut för minst tre år sen, till ett klart lägre pris.

Håller med om tidsaspekten. Nintendo vill inte att vi ska kunna räkna men 8 år med Switch 1 var riktigt sunkigt. Det sänker Switch 1 eftermäle och sätter en press på Switch 2 att leverera precis hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in