Citat:
Ursprungligen postat av
Ling.Xiaoyu
Ge gärna tidsstämpel där du hör det ljudet för jag hittar det inte.
Det är väl förmodligen 200 000 personer per dag som filmar något och sedan stänger av precis innan något händer. Han/hon som filmar kanske ville gå ut på gatan för att kunna filma det bättre, ni är alldeles för många här i tråden som verkar besitta övermagiska krafter där man kan fjärrskåda in i framtiden.
Högern släppte agentens mobilfilm själva. Vad skulle kunna synas från den vinkeln som inte kommer med där tror du? Hakkorstatuering i agentens nacke?
Det är nog omöjligt att veta utifrån filmen om den stängdes av precis innan eller om DHS har klippt, jag hör liknande oljud ett flertal tillfällen sista minuten men videon saknar tidsstämplar.
Det var isåfall väldigt klantigt av filmaren att stänga av inapelningen just då med tanke på att han hade kunnat sälja den dyrt till nyhetsbolagen annars.
Vad som är frågan här är ifall ICE-poliserna har varit oprofessionella och skapat faran eller inte och om Jonathan Ross med flit trollat fram en "nödvärnssituation" eller inte genom att gå ut framför bilen som han är övertygad om kommer försöka fly.
Jag tycker hans agerande tyder på att han skapat situationen för att kunna använda dödligt våld samtidigt som han spelar in en snuff-film för att sälja till nyhetsbolagen.
"The tactical doctrine is straightforward: don’t position yourself in front of a car as a tactic to control a suspect. If you do, you’ve created what law enforcement training calls putting yourself in danger unnecessarily—a situation that potentially weakens any legal justification for using lethal force later.
As one former senior Homeland Security Investigations agent with 25 years of experience put it: “I’ve been conducting stops and approaches for 25 years … I never ever wanted to be intentionally in front of the vehicle.”
https://govfacts.org/criminal-justice-public-safety/law-enforcement/police-accountability-oversight/what-legal-protections-apply-when-federal-agents-use-deadly-force/