2026-01-12, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Ja.

(FB) Kvinna ihjälskjuten av ICE-agent i Minneapolis (2026-01-07)

Jag känner inte till deras straffimmunitet och med tanke på hur mycket du ljuger utgår jag inte ifrån dina påståenden om det.
Citera
2026-01-12, 18:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Det handlade om sekunder som sagt ! Människor reagerar fel när de stressade 🙄
Exakt så. Ungefär som stressade gängkrimminella snorungar som skjuter hederliga och oskyldiga människor av misstag i söderort skjuter en ICE-agent också ihjäl demonstranter i USA. Också påverkan av upplevd stress. Men inte så stressad att han inte tog sig tid att skjuta ihjäl en kvinna. Avsiktligt mord.
Jonathan "Rambo" Ross är en Traumatiserad Irak-veteran, Jag undrar hur många människor han hade ihjäl där för att berättiga sin lön från USA.
Citera
2026-01-12, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Se på varenda blockering av vägar som skett världen över av "klimataktivister".
Ok. Är det "problemet med samhället"?
Citat:
Se på det faktum att människor anser att de har rätt att slå sönder städer för miljarder och mörda tjogtals människor för att polisen ingripit på ett sätt som de inte gillar.
Ok. Är det "problemet med samhället"?

Anser du att det finns några exempel där polisen ingripit på ett sätt som inte riktigt är korrekt och möjligtvis kunde förutses orsaka protester, eller anser du att polisen är felfri?

Citat:
Se på det faktum att samma människor som gråter om folkmord i Gaza är de som ropar högst om att staten Israel inte har någon rätt att existera.
Jag vet inte riktigt vad relevansen är här. Jag anser att vem som helst har rätt att gråta för vilken anledning som helst, och det är definitivt inte det som är "problemet med samhället".
Citat:
Det är väldigt mycket motsägelser och rena intellektuella felaktigheter, där man, återigen, tror att ens egna känslor ska kunna stå över lagar och regler och att man på det sättet ska kunna bygga fungerande samhällen.
Du anser inte att ovan stycke gäller dig, Maga, ICE eller Trump?

Citat:
Man lever av frukterna som objektiva och rättvisa människor skapat, men är inte beredd att vara objektiv eller rättvis själv.
Ren klyscha. Typ "Eat, pray, love!".
Citera
2026-01-12, 18:15
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto
Ett välförtjänt skott i ansiktet på dig hade varit mycket bättre värdelösa människa

Gråt mer

Renee var en vänsterhäxa som försvarade mördare och våldtäktsmän och som vägrade lyssna på federala agenters uppmaningar.

Att vänsterhäxan sedan bestämde sig för att stå på gaspedalen med en ICE-agent framför bilen visar också hur lite hon brydde sig om ICE-agenternas hälsa.

Hon gjorde verkligen allt hon kunde för att förtjäna tre skott I nyllet.
Citera
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Man kan se på hans knepiga gång hem, som filmades, att det där inte kändes riktigt bra 1 minut senare och hans hjärna var full med ånger och jag tror han är dödsdömd och att han även tänker det. Och att hans liv i princip är slut. Han skulle inte varit med på platsen alls.

I princip otroligt synd om honom och det är ledningens fel som har sådana anställda som han.

Ja han vet väl djupt inom sig att han agerade överilat och kände väl inte någon direkt identitetsförstärkning i riktning mot ett eftersträvat machoideal utan upplevde nog mer insikt om sin inre osäkerhet och bristande självkänsla.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Rambo

Ja, vi har sett alla soccer-moms få sina skallar bortblåsta i Rambo-filmerna.

Du beskriver Teasle!

Hon var ju hon en galen vänsterextremist som låtsades vara en ofarlig soccer mom.

Dvs. hon seglade under falskt flagg.
Citera
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Det som du saknar är respekten för människor, för liv och "man ska inte döda", och därför kommer du fel i alla frågor.

Så de som blockerar människor som kanske har livshotande sjukdomar från att komma fram på vägen har respekt för människoliv, medan jag saknar den respekten?

De som kravallar och slår sönder människors livsverk, mördar tjogtals människor och mordbränner åt höger och vänster har respekt för människoliv, men jag saknar den respekten?

De som propagerar för att ett helt land med miljoner invånare ska utraderas har alltså respekt för människoliv, medan jag saknar den respekten?

I see...

Citat:
Din cyklonB-avatar säger allt och du outar dig själv som människohatare.

Din historielöshet är inte förvånande.
Citera
2026-01-12, 18:16
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Det finns ingen gräns för vem han kan benåda. Bara att kolla vilka han benådat hittills.

Var det inte Biden som benådade sin multikriminella son? Trump benådade några politiska fångar, det är jag medveten om.
Citera
2026-01-12, 18:16
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Det finns ingen gräns för vem han kan benåda. Bara att kolla vilka han benådat hittills.
Någon borde göra en lista över hans benådningar och sedan försöka ta reda på Trumps vinst av benådningen. Som naturligtvis är hans enda syfte. Fast kanske även samma med Biden, hela systemet är öppet korrupt med för mycket makt till presidenten.
Citera
2026-01-12, 18:17
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Det här handlade inte om någon laglig demonstration. De obstruerade tjänsteutövning vilket definitivt inte är lagligt, vare sig i USA eller Sverige.
Vad jag vet har ingen demonstrant fängslats. Så vad menar du "olaglig"?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DemosthenesNu
Att du använder nedsättande ord om homosexuella gör ju att du förlorar debatten, eftersom du lägger in personliga värderingar i vem som förtjänar att dö eller inte. Försök uttrycka dig lite mer moget så kan vi höja nivån på det här forumet.

Jag har inga problem med homosexuella fram till att dom själva använder det som politiskt slagträ att förminska min makt i mitt land som vit svensk hetro man. Nu råkar väldigt många göra det men det finns även dem som inte gör det och dom vill bara böga inget mer. Denna kvinna var fd. kristen med 3 barn och på nått sätt omvändes hon till TDS-demonerna och hon tyckte väl att bli lebb skulle öka hennes status för i hennes värld är vit kvinna det sämsta man kan vara så hon försökte väl samla lite poäng genom att lajva lebb. Var inte så naiv.

Citat:
What? Jag säger bara att det inte fanns några synliga tecken på att situationen borde vara så värst uppskruvad, eller måste eskaleras. Dom hade kunnat anteckna hennes reg-nummer och kontakta den riktiga polisen efteråt.
Grip henne på plats istället för att låta henne köra runt och blockera deras väg ist. Hon ahde fortsatt tills nån stoppade henne.

Citat:
Jag tittar och tittar och ser inte vad du ser. Det ser ut som att hjulen möjligtvis slirar några centimeter, men farten i början är väldigt låg. Det handlar inte om speciellt mycket gaspådrag förrän efter att han skjuter.

Går jag efter hans egna film så hör jag nästintill inget mellanrum mellan smällen när hon kör på han och hans skott. Ska han vänta tills däcken är 1cm från hans kranie innan han får skjuta?

Citat:
Absolut, håller med (förutom att ICE-agenter har en väldigt begränsad jurisdiktion när det gäller vad vanligt folk sysslar med). Men detta gör inte att hon förtjänar att skjutas i huvudet på en meters avstånd. Han hade kunnat låta henne åka, och låta den riktiga polisen åka hem till henne med en warrant efteråt.
Om du visste nått om situationen i usa så hade inte ett skit hänt med henne och nån warrant. i Democratic states släpper man ut brottslingar som har 75 domar på gatan.
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Vilken skillnad. Fyfan, självklart bryter man ihop över att ha tagit en annan människas liv, även som polis. Agentens onormalt coola reaktion tyder än mer på att han har något slags PTSD problem.
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Ross försökte inte ens låtsas vara ledsen eller upprörd av det inträffade utan släppte på aggressionen fullständigt och måste tvunget kallsinnigt okväda offret efter att ha pepprat henne.

En mer adekvat reaktion efter att ha nödgats avfyra tjänstevapnet.

"DashCam Shows Cop Break Down After Shooting Man | NBC News" https://www.youtube.com/watch?v=9WGLkQDy3Jk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in