2026-01-12, 17:35
Medlem
geytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det är lagligt att demonstrera.

Jonathan Ross har också massor med lagar att följa och utredningen får visa om han gjorde det.

Men det är väl knappast lagligt att hindra federala agenter med sin bil? Den här tråden har tappat det helt. Snart 7000 inlägg och vi diskuterar fortfarande samma saker.

Är det någon som vet något nytt? Från officiella källor som till exempel. Vad säger de i US?

Vad är det senaste från åklagare eller andra.
Citera
2026-01-12, 17:36
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Det finns ingenting i hans egen film som visar att han utförde något slags jobb. Han var upptagen men att filma en privatvideo, bröt mot flera ICE-regler, och sköt därefter en obeväpnad i ansiktet och kallade henne Fucking bitch och gick hem. En normal arbetsdag hos ICE enligt dig.
Det här är parodiska nivåer av lögner, klart han var där för att utföra ett jobb! Den enda anledningen till att du skriver såhär dumt är för att du hoppas kunna distrahera diskussionen från sakfrågan: sköt agenten flatan i nödvärn? Hittills pekar allt på ett solklart "Ja". Du vet om det, jag vet om det, alla andra med någon som helst insyn vet om det.
Citera
2026-01-12, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Protestera är en sak, bryta mot lagen och bråka med polisen är en annan sak.
De som tänker som du behöver utbildas i konsekvens.

Problemet du har här är att alla ser att det är en töntig liten lesbisk soccer-mom som flinar i sin bil innan hon försöker köra därifrån, något du försöker framställa som världens mördar-terrorist i sin mördar-bil som nästan mördar-mördar den stackars oskyldige statstjänstemannen.

Det får dig att framstå som det efterblivna fåret jag precis beskrev i inlägget du svarade på. Lurad helt enkelt.
Citera
2026-01-12, 17:37
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Men det är väl knappast lagligt att hindra federala agenter med sin bil? Den här tråden har tappat det helt. Snart 7000 inlägg och vi diskuterar fortfarande samma saker.

Är det någon som vet något nytt? Från officiella källor som till exempel. Vad säger de i US?

Vad är det senaste från åklagare eller andra.
Berätta vad du själv kan tillföra. Finns massor med nyheter t.ex länkade jag senaste analysvideos om vad de säger i US.
Citera
2026-01-12, 17:38
Medlem
geytos avatar
Citat:
Berätta vad du själv kan tillföra. Finns massor med nyheter t.ex länkade jag senaste analysvideos om vad de säger i US.

Jag tillförde lite sunt förnuft i ett tidigare inlägg, en före detta maffiaboss som berättade hur saker och ting fungerar. Men det var ingen som ville prata om det. Alla bara bråkar.
Citera
2026-01-12, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Men det är väl knappast lagligt att hindra federala agenter med sin bil?
Det kör förbi bilar och hon vinkar förbi ICE-bilen, så "hindra" är att överdriva.

Men ok, hon står lite olämpligt.

Tre skott i huvudet.
Citera
Avstängd
Sötnos

Kan garantera om det var MAGA straight Joe (vit) som gjorde EXAKT samma sak som denna rabiata flatan så hade jag tyckt likadant : Att ICE gjorde rätt

Om en svart bög snattar lite godis och blir skjuten på kuppen för sån skit grej utan utgjort ett hot så hade jag vart förbannad på snuten

Men om samma svarta bög hade åkt en jävla bil och fly på ett sånt sätt som kan få en polis känna sig hotad så ökar risken att ngn skadas

Så NEJ gullet det är inte hudfärgen eller läggningen som är problemet..det är individen jag tittar på

Jag tycker polisen som dödade Floyd ska fällas just pga Floyd var neutraliserad. Hansbojor etc så då är det polisens ansvar att hålla honom vid liv och vara lite lyhörd speciellt om syrebrist råder

Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Då har man återigen kunnat observera att principer är inget som högern håller fast särskilt hård vid.
Det var bra att polisen mördade George Floyd och denna kvinna, för Floyd var svart och denna kvinna var lesbisk och vänster.
Det var dock dåligt när polisen hade ihjäl den där kvinnan 6 januari för hon hade rätt åsikter.
Hade det varit Joe Bidens coronapoliser som var ute och Trump-anhängare hade protesterat mot dom, och det lett till en dödlig skjutning, hade högern nu skrikit i högan sky om övervåld och tyranni.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Det finns ingen fakta att finna i din dåliga svenska, bara nonsens.

Det är nästan som att du försöker undvika frågan. Precis som Epstein-filerna.
Nej då. jag ska ju rösta på vänster i år just för höja bidragen, a-kassa, sjukpenning, jag vill inte jobba heltid mer, ska passa på o bygga ett sista lite hus, då med a-kassa, bo billigt, största chans o lyckas är om sossarna vinner med stöd av vänstern, andra fördelar ser jag inte med dessa.

Liknade är det med er andra vänster, man ska försvåra polisers arbete, förhindra för migrations försvåringar osv. genom invandring kan man inte sänka bidragen, det vore emot rätten till ett socialsystem att folk far illa av skillnader.

ICE jobbar för att plocka ut dessa som olagligt befinner sig i landet, ni stöttar så folk får vara kvar olagligt, dvs ni stöttar att man ska skita i regler o lagar o moral. japp jag ger min röst till er i år, men det betyder inte att jag stödjer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Jo alternativet ser du i Sverige, när poliser knäböjer för babbarna eskalerar kaoset.
Jag föredrar hårda tag framför kaos.

Jag bor nu i ett land där Karen's inte skulle klara sig länge och då blir det ett bra och trevligt samhälle.

Nej. Det är inte alternativet. Det är inte ett val mellan poliser som knäböjer och poliser som inte kan ställas till svars om de bryter mot lagen.

Enda anledningen till att detta är en svår fråga för dig att svara på är för att du förstår att det är totalt sinnessjukt att ge ICE straffimmunitet men att säga det rakt ut skulle innebära att du inte tycker precis som daddy.
Citera
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlp
En till detalj varför väljer han att byta hand när han filmar med mobilen. Han filmar med höger hand när han går runt ett varv sen precis innan han ställer sig framför bilen byter han till vänster hand. Så högerhanden är fri att dra vapnet..
Du har själv besvarat din fråga. Det är mycket lättare att dra vapnet från hölstret utan telefon i samma hand. Han var där å yrkets vägnar och förutsåg vad som kunde komma att hända. Hon var en lallare som tyckte det var roligt att leva jävel.
Citera
2026-01-12, 17:40
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Det här är parodiska nivåer av lögner, klart han var där för att utföra ett jobb! Den enda anledningen till att du skriver såhär dumt är för att du hoppas kunna distrahera diskussionen från sakfrågan: sköt agenten flatan i nödvärn? Hittills pekar allt på ett solklart "Ja". Du vet om det, jag vet om det, alla andra med någon som helst insyn vet om det.
Hans film visar vad han gjorde och det finns ingenting i den att han ens är ICE-agent, t.ex ska han arbeta för att få bort Good. Däremot är han expert på att sätta sig i en utsatt position och den inkompetensen fick dödlig utgång.
Citera
2026-01-12, 17:40
Medlem
geytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Det kör förbi bilar och hon vinkar förbi ICE-bilen, så "hindra" är att överdriva.

Men ok, hon står lite olämpligt.

Tre skott i huvudet.

Det finns vittnesuppgifter som talar för att hon tidigare hade hindrat ICE bilar.

Det har länkats om och om igen i tråden. En kvinnas vittnesmål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in