2026-01-12, 16:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Nu vet vi inte om han fått restriktioner. Men i början kommer han att vara inlåst 23h/dygn. Får endast träffa advokaten och prästen. Han får en timme i tårtbiten om dagen. Dusch varannan dag. Alla måltider i cellen. Tillgång till böcker. Förmodligen tv med basutbudet. Endast kontakt med KV och inga intagna. Men efter ett tag kommer han så småningom få röra sig i allrummet där det finns spel etc, när de andra är inlåsta, ev använda gymmet. Och om det drar ut på tiden kan han få en "samsittare" efter ett tag.
Nej, varför skulle han vara inlåst 23 timmar/dyng om han inte har restriktioner?
Om du fick sitta så utan restriktioner så var det sannolikt för att du luktade illa och det kan irritera medintagna.
Citera
2026-01-12, 16:37
Medlem
Men Chrippa, du skulle ju åka slalom runt oss som vill att rättvisa ska skipas. Hur ska du göra det från häktet?

Förresten måste jag gratulera till den otroliga succén med kepsarna! Hela 46 kepsar har du sålt. Snart dags för TED talk, antar jag? Sveriges främsta entreprenör genom tiderna osv. Men det får väl bli efter du släppts ut från finkan då.
Citera
2026-01-12, 16:42
Medlem
Chipsochcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Den ingår inte i den här häktningen.

Nej, jag vet?! För han är fortfarande under utredning för 2025, tråkigt va?
Citera
2026-01-12, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmarterThanYou
Hur är käket i Jönköpingshäktet? Jag har hört att man får glass på söndagarna om man sjunger du store gud med pingstkyrkans missionärer där med?

Eller är det transport upp till Stockholm och HR nu? Han kommer gilla Kronoberget, där vet man att man är i Hades så man kan f-n glömma att duscha varje dag och så mellan självmordsförsöken och skriken.

Ett par månader där är bra för att hitta sig själv. Hoppas de har någon bra bok om mindfulness i bokvagnen.
Tror han blir kvar i Jönköping. Är väl där hovrätten ska hålla i förhandlingarna. Känner endast till Malmö häktet. Men vilket häkte som helst är katastrofalt för en sådan som Christoffer som inte kan vara stilla i 5 minuter. Han kommer sakta dö inombords!
Citera
2026-01-12, 16:46
Medlem
https://www.expressen.se/noje/joakim-lundells-reaktion-efter-chrippas-haktning-jaaaaaaaa/
Citat:
Christofer ”Chrippa” Lundström häktas.

”JAAAAAAAA!”, skriver Joakim Lundell på Instagram.

– Fuck Joakim Lundell, ropade ”Chrippas” fru Linnea Lundström i rätten.
Citera
2026-01-12, 16:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Tror han blir kvar i Jönköping. Är väl där hovrätten ska hålla i förhandlingarna. Känner endast till Malmö häktet. Men vilket häkte som helst är katastrofalt för en sådan som Christoffer som inte kan vara stilla i 5 minuter. Han kommer sakta dö inombords!

Har han bra advokat så slipper han transport tills det är dags. Kronobergshäktet är för oss stockholmare och inte fjollor från landet.
Citera
2026-01-12, 16:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipsochcola
Vad svamlar du om?
Han kan inte få restriktioner för ett ärende som inte omfattas av häktningen.
Citera
2026-01-12, 16:49
Medlem
Jofs avatar
En fifflare med färg. Och hans attityd påminner om Runar Sögards. Tror sig flyta ovanpå. Och denne svindlare har också fått göra det länge. Statens kvarnar mala sakta.
Citera
2026-01-12, 16:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Chipsochcola

Utredningen för 2025 tar nog ett tag till att färdigställa.
Citera
2026-01-12, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevinkimraymond93
Frukost brukar serveras runt 07-08.00
Lunch 11-12.00
Middag 16-17.00
Kvällsfika runt 20.00

En timmes promenad om dagen.
Sen vet jag inte om han sitter i gemet, eller ensam. Är han ensam, så är han inlåst 23 timmar om dygnet.

Är han i gemet, så är han ute på avdelning med andra intagna och kanske spelar spel

Kommer hans ständiga pladder att uppskattas, eller får han lära sig att hålla tyst?
Citera
2026-01-12, 16:53
Medlem
CoachFattys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukka
Fuck staten! Staten kan bränna miljarder på skit utan straff. Men jävlar om en medborgare fifflar lite.

Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.expressen.se/noje/joakim-lundells-reaktion-efter-chrippas-haktning-jaaaaaaaa/

Hahahaha allt är Jockes fel!
Citera
2026-01-12, 16:58
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Men Chrippa, du skulle ju åka slalom runt oss som vill att rättvisa ska skipas. Hur ska du göra det från häktet?

Förresten måste jag gratulera till den otroliga succén med kepsarna! Hela 46 kepsar har du sålt. Snart dags för TED talk, antar jag? Sveriges främsta entreprenör genom tiderna osv. Men det får väl bli efter du släppts ut från finkan då.

Hahahaa! Han som ser livet så positivt snyftade ”jag klarar inte att sitta häktad, jag orkar inte”…., fast han kan ju ”simma som en kräfta”, han simmar säkert bort från hela eländet…

Så roligt så man får skrattkramp! Vilka jävla riksfjantar!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in