2026-01-12, 14:43
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans
Hon har säkert kontakter på NOA/NFC som både kan tappa bort prover och trolla fram druvsocker av kokain.

Jo det har hon säkert. Men vågar de göra det inför öppen ridå? Tidningarna ligger ju på som fan, och det finns ett stort allmänintresse.
Citera
2026-01-12, 14:48
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Jag tror som du.
Hela förbannade riksdagen är korrumperad och det finns idag inte ett enda jävla parti man kan lita på.
Om man inte står ut med verkligheten och inte tror sig kunna påverka den är alltid självmord en utväg.

Eller så slutar du lipa och engagerar dig för att stoppa de du inte står ut med.

Välj själv!

Citat:
Poliskåren har jag börjat förstå är mer och mer på sluttande riktning rakt ner i skiten.
Förr kallade GW svensk polis för " den fegaste i världen" nu för han lägga till även mest genomuselt och korrumperad och vem fan skulle ens vilja söka dit när de själva numera är värre än gängen.

Dags lägga ner polisen och kanske istället privatisera den. För uslare poliser än idag har jag aldrig varit med om.
Du är bara en gnällkärring. Fast du är man (vilket jag tolkar det som). Klagar och gnäller och lipar.

Inget försök att analysera och förstå och därmed förhindra och förebygga. Och inga ansatser att delta i samhället i detta avseende.

Att hacka på polisen är billigt. Men vem fasiken hade gjort bättre i deras situation?

Och du som föreslår att privatisera polisen, har du tänkt igenom det? Eller är det din gnälliga kärring-svada som bara inte kan hålla käften?

Den som tror sig göra bättre än polisen och inte söker till polishögskolan genast, är en gnäll-kärring i nivå med den jag svarar nu.
Citera
2026-01-12, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Jo det har hon säkert. Men vågar de göra det inför öppen ridå? Tidningarna ligger ju på som fan, och det finns ett stort allmänintresse.

Detta jag säger nu kommer bli 10000% det svaret som kommer under denna vecka....

Vi har nu mottagit provsvaren, men de visar dessvärre tecken på kontamination. På grund av detta är resultaten inte tillförlitliga.
Citera
2026-01-12, 14:52
Medlem
https://youtu.be/5NbZIqOXnqE?si=-hJHzJ-p2BJvfDC3

06:14

Där har vi en kloggad snok. Detta var alltså drygt en månad innan hon ertappades med kokain på sig.

Men hon kan ju vart förkyld.
Citera
2026-01-12, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Så därför är han ”förmodligen genomrutten”?

Argumentationen håller inte. Du har ingen argument hittills.

Du hittar på eller ”litar på din intuition”.

Han kör samma spår som Katja och ja, min intuition säger att han förmodligen spelar dubbelspel på ett eller annat sätt.
Citera
2026-01-12, 15:03
Medlem
Durgas avatar
Jag sätter min peng på att detta kommer att rinna ut i sanden, det bidde inte ens en tummetott.

Tidningarna får väl gräva djupare någon annanstans, ivrigt påhejade av "informatörer"

Som sagt valår, vi har inte ens sett början än.
Citera
2026-01-12, 15:10
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Om man inte står ut med verkligheten och inte tror sig kunna påverka den är alltid självmord en utväg.

Eller så slutar du lipa och engagerar dig för att stoppa de du inte står ut med.

Välj själv!

Du är bara en gnällkärring. Fast du är man (vilket jag tolkar det som). Klagar och gnäller och lipar.

Inget försök att analysera och förstå och därmed förhindra och förebygga. Och inga ansatser att delta i samhället i detta avseende.

Att hacka på polisen är billigt. Men vem fasiken hade gjort bättre i deras situation?

Och du som föreslår att privatisera polisen, har du tänkt igenom det? Eller är det din gnälliga kärring-svada som bara inte kan hålla käften?

Den som tror sig göra bättre än polisen och inte söker till polishögskolan genast, är en gnäll-kärring i nivå med den jag svarar nu.

Du tycker att hacka på polisen är billigt och en fasiken som hade gjort bättre än dem??
Jag kan ju garantera det att jag hade varit en avsvärt betydligt bättre polis än den här Katja och jag tror att de flesta faktiskt i den här tråden hade varit bättre poliser.

Du ser nog inte det för du verkar inte riktigt förstå ändå. Men ja jag står fast vid det jag tycker man skulle privatiserat polisen och blivit av med allt det här tjafset med kvinnor och andra oduglingar.

Jag förstår att du är en av Sverigedemokraterna för du verkar heller tycka att det är okej att vara påtänd och köra bil blir påkommen med narkotika och blivit av med körkortet ett par gånger tidigare.
Bara du och dina svärdemokratiska vänner slipper betala 38 kr per liter Diesel.

Du är lika smart som geniet som blev avstängd ungefär om du inte kan förstå och se problematiken med hela den här historian.
Citera
2026-01-12, 15:18
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
"SD-riksdagsledmoten Katja Nyberg har tagits för rattfylla och misstänks för narkotikarbrott. Men det är inte första gången Nyberg är i blåsväder. För tre år sedan avslöjade Dagens Arena att hon låtit skattebetalarna betala henne två gånger och vägrade betala tillbaka. En polischef uppgav att ”det är allvarligt att en polisanställd och politiker som felaktigt mottagit ersättning inte vill betala tillbaka”. Dagens Arena återpublicerar nu artikeln. "

https://www.dagensarena.se/innehall/sd-politiker-fick-dubbla-ersattningar-vagrar-betala-tillbaka/

En äkta parasit med andra ord. Uppenbarligen tycker Åkesson och co att detta är ok eftersom hon inte är utesluten än.
Citera
2026-01-12, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Men alltså, om hon visste att hon var skyldig och hon visste att det var kokain i påsen, så förstår hon ju att det kommer uppdagas när labbresultaten är färdiga. Så varför står hon på sig och nekar?

Hon kanske var opåverkad och det kanske var druvsocker eller vafan som helst i påsen?

Tycker hela grejen är skum.

Vore ganska korkat att föregå labbresultaten. Tänk om det visar sig att någon lurat henne när hon köpt och hon går ut och säger att det är kokain?

Tror även att hon filar på diverse bortförklaringar.
Citera
2026-01-12, 15:27
Medlem
Citat:
Du är bitter på Sverige verkar det som.

Men sabba inte för oss andra som vill veta sanningen istället för de bittra ”som redan vet att allt är kört”.

Vilken information är det du inte får in i huvudet?

Om du hängt med så vet du att den objektiva sanningen är att Katja gjort sig skyldig till rattfylla och innehav.

Gällande Martin så var det en intuition baserat på mönster. Det saknar egentligen relevans och kan sluta diskuteras.
Citera
2026-01-12, 15:28
Medlem
JeffDaviss avatar
Kan det bli torsdag nån gång så att vi får labbresultaten!
Citera
2026-01-12, 15:36
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Du tycker att hacka på polisen är billigt och en fasiken som hade gjort bättre än dem??
Jag kan ju garantera det att jag hade varit en avsvärt betydligt bättre polis än den här Katja och jag tror att de flesta faktiskt i den här tråden hade varit bättre poliser.

Det är många som tror sig vara bättre än poliser. Jag tror mig vara bättre än Sveriges regering. Och FN, snacka om att jag är bäst lämpad att sköta FN.

När man är långt borta från FN, regeringen eller polisen verkar det supersimpelt. ”Vad håller de på med?”

Svaret börjar alltid med ”Det är bara att…”.

Det är bara okunniga och naiva som tänker så där.

Det är rent av en förolämpning.

Om du tror dig vara bättre polis än dagens poliser som ska hantera:
- snattares jidder
- fulla bodybuildare som bråkar
- knarkare med potentiell kniv
- blattar med deras egon
- psykiskt sjuka med eller utan vapen
- gamla Rut som inte minns var hon är och bor
- medelsvensson som vägrar blåsa för ”borde du inte ta mördare istället för fulla medelsvenssons?”

Poliser är hjältar. Punkt.

De har orimliga krav på sig.
Senast redigerad av TyrgilScramasax 2026-01-12 kl. 15:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in