2026-01-12, 14:27
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Hon rattar för fullt åt höger, det ser man ju på hans film. Vad tyder på att hon ville köra rakt fram?

Kvalificerad debattör med tunga argument, eller vad säger du Sobrilbil?

Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Du är inte seriös, det blir larvigt det här.
Citera
2026-01-12, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
I så fall, FAFO. Vänstern och meshögern har förstört USA genom massinvandring. Ska man låta dem stoppa processen genom civil olydnad, trakasserier och våld när en regering äntligen försöker göra det jobb som borde ha gjorts för länge sedan, så kan man gott bli skjuten.

Ja ger man sig ut i syfte att kaosa ska man slås ned oavsett om man är en kvinna med blått hår och nosring eller babbe från MENA.
Citera
2026-01-12, 14:28
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Du är patetisk, kolla filmen i min signatur.
Du ljuger utan skam.
Det är fel film han analyserar. man ser allt i ICE-mannens egen film

Den kanalen följer jag på youtube. Den är inte neutral. Han är anti-woke och har samma utgångspunkt som du, att alla woke kan få dö. Så naturligtvis väljer han film som passar hans agenda.
Citera
2026-01-12, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det är fel film han analyserar. man ser allt i ICE-mannens egen film

Den kanalen följer jag på youtube. Den är inte neutral. Han är anti-woke och har samma utgångspunkt som du, att alla woke kan få dö. Så naturligtvis väljer han film som passar hans agenda.

Sluta larva dig, finns massor av filmer som visar att du ljuger. Blir inte seriöst det här babbe-lover.
Citera
2026-01-12, 14:31
Medlem
Ling.Xiaoyus avatar
Citat:
Det var innan hon såg filmaren komma mot henne med draget vapen. KANSKE att det påverkade henne.

Pistolen stannar väl i hölstret till kvinnan gasar emot honom. Eller har du någon film som inte visats här ännu?
Citera
2026-01-12, 14:31
Medlem
Citat:
Jag är ändå förvånad att Trump, JD Vance, Noam fortsätter ljuga ytterligare en dag. De borde inse vartåt detta barkar och lögnerna förlänger bara deras lidande.

skulle inte förvåna mig om man låter Kristi Noem gå. hon verkar ju inte riktigt vara med i spelet tycker jag.
Citera
2026-01-12, 14:32
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Jag är ändå förvånad att Trump, JD Vance, Noam fortsätter ljuga ytterligare en dag. De borde inse vartåt detta barkar och lögnerna förlänger bara deras lidande.

Det är trots allt väldigt effektivt när de psykosljuger skamlöst dagligen, eftersom det inte går att nå dem. Men om ingen skulle ta dem på allvar, skulle det inte funka.
Citera
2026-01-12, 14:33
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
De har sett klippen så de vet hur illa det ser ut. Det är därför de varit så extremt defensiva från start.
Allt i tråden har ju i grunden en Trump-koppling eftersom han i onödan och i propagandasyfte skickade 2000 ICE-agenter till Minneapolis fast ingen lokalt frågat efter dem. Tanken var att hitta Somalier som äter upp hundar men det finns naturligtvis inga sådana och lokalbefolkningen skyddar somalierna.

Hela denna enorma meningslösa insats till stor kostnad för USA var tänkt att ge Trump lite goodwill ungefär som när Musk fick leda DOGE. Tyvärr väljer Trump ständigt inkompetenta personer och i detta fall avslöjades Noems inkompetens och hon kommer att få gå.

I grunden är det Trumps inkompetens som gör att dessa situationer ständigt uppstår. Vi får nu se om han klarar att hålla Iran utanför ett krig t.ex. Eller NATO.

Trump är den sjukaste president USA någonsin haft och när alla amerikaner vaknar upp efter den mardrömmen kommer de att djupanalysera vad som hände. Egentligen ett Hitler-moment och tyskarna analyserar fortfarande varför de valde Hitler 1934.
Citera
2026-01-12, 14:34
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Du tolkar lagen som djävulen tolkar Bibeln

Man fär kämpa mot staten om tyranni råder

Tyranni är inte när fel lag vinner valet

Skulle Trump inte lämna 2028 så får man bekämpa det, skulle han utse sig som kejsare så får du bekämpa det

När han förlorade valet så skrek han och gnällde men när dagen Biden svors in var han ute.... så han lyder konstitutionen

Så lagen säger inte du får slåss mot federala agenter bara de gör sitt jobb

fultolkar du eller bara dum i huvudet?

Jag tolkar inte lagen överhuvudtaget, jag tolkar ut situationen i USA. Som du inte verkar känna till, men kanske du aldrig har varit där?

Jag har en släkting som studerade på Kansas U, och både pappan och "granddad" (som var WW2-veteran) i familjen hen bodde hos var med i Posse Comitatus. Jag har varit där och hälsat på två gånger, och sen dess framstår den nordiska "ytterhögern" som lipsillar & sillmjölkar. PC hade inget mot "invandrare", de såg upp till Sverige, Norge, Danmark och framförallt Finland (för att finnarna trots enormt underläge stod upp mot kommunisterna under WW2 och de hade Simo Häyhäs inramade fotografi på väggen i "the gun room").

Enligt dem var "nordborna" ok eftersom de hör till de få samhällen som ännu hade kvar traditionella "wilderness skills" (i princip att om man tvingas flytta ut i vildmarken bortom all civilisation såp fixar man det). Majoriteten av amerikanerna var däremot förklenade och hade sålt ut sig (och sin frihet) till "mammon". Jag upplevde dem inte som utflippat våldsamma och de var helt öppna med vad de höll på med, och hur de höll kontakt med andra liknande organisationer. De ansåg sig vara sanna patrioter (i direkt nedstigande led från den amerikanska revolutionen). Det enda som var litet obekvämt (som ung gäst i deras hem) var att de också öppet var övertygade om att den amerikanska regeringen var köpt av "sionister". De var inte antisemiter (som jag uppfattade det hade de inget specifikt mot judar), men det största hotet på deras radar var den sionistiskt fjärrstyrda federala regeringen...

Men just därför har jag aldrig haft några problem med att förstå varför just "the right fringe" kontinuerligt rankas som USAs största interna hot. Min släkting håller ännu kontakt (men PC lär ha infiltrerats av ärkekristna och "försvunnit"). Och jag kan lugnt säga att de skulle ha sett ICE som ett hot och som "fiender", vilket inte hade haft nånting att göra med invandring utan med tanken att det amerikanska politiska etablissemanget på det viset skulle kunna sätta in beväpnade agenter mot sin egen befolkning (det är inte ett långt steg att tänka sig "federala agenter" mot "paramilitära patrioter"). Det är också litet skojigt att de hade tagit sitt namn ("Posse Comitatus") från nån gammal lag som (enligt dem) uttryckligen förbjöd federal militär att agera mot amerikaner inom USAs gränser. Och redan på 1980-talet så var det vad de var rädda för. De skulle aldrig ha accepterat att den federala regeringen satte in militära trupper på amerikansk mark (som Trump nu också gjort), tvärtom var det för att kunna försvara sig mot sånt som de beväpnat sig och tränade i lokala förband. Jag tror de kanske skulle gilla grundtanken i "America First", men de skulle definitivt INTE gilla Trump. Och inte hans rumpslickare heller. Och definitivt inte Trumps maktfullkomliga sätt att "weaponize" federala trupper (som de såg som det grundläggande hotet mot den amerikanska friheten).

Summa summarum: det är när Trump-idioternas agerande blåser liv i den svalnande glöden som det börjar hända grejer...
Citera
2026-01-12, 14:35
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Det var innan hon såg filmaren komma mot henne med draget vapen.
Han drog vapnet först efter att hon började köra mot honom. Som tur är för agenten så slirade som sagt däcken, annars hade agenten haft mindre tid på sig att reagera, och hennes färdriktning hade varit längre till vänster.

Allt det här är enkelt att se på film. Så varför ljuger du om något som är så enkelt att kontrollera?
Citera
2026-01-12, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Tar du att man preja av någon av vägen o personen dör av händelsen o ingen åtal väcks kan ses som immunitet.

Nej. Vår kung har straffimmunitet. Vår polis har det inte. Vance hävdar att ICE har straffimmunitet. Tycker du det är bra?
Citera
2026-01-12, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
🥺men då behövs ingen utredning eller hur?

FBI är ju kvar så pissa inte på dig sötnos
Vad en politiker säger och vad som verkligen sker är 2 olika ting

MEN detta kommer inte tas upp precis som i Sverige då polisen har dödat ngn så är det en RAPPORT men inte per automatik gå till domstol , för då måste man vara misstänkt för ett brott 😊

Varsågod....så mkt kunskap du får...

Men du undviker att svara på frågan. Vad tycker du om att Vance säger att ICE har straffimmunitet och är det nåt du vill att svenska poliser också ska ha?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in