Citat:
Ursprungligen postat av
Kommunist.spindeln
Vet inte äns var jag ska skriva. Jag är så trött...
Jag har ett heltidsjobb där jag alltid måste vara på plats och har till och med svårt att få komma loss för vårdmöten. Jag har nått en punkt där jag knappt orkar gå till jobbet alls. Går med tunga steg och kan knappt resa mig när jag sitter själv. Jag började jobba här hösten 2024 och uppmärksammade redan några månader in på jobbet för min chef att arbetsbördan är för hård men fick i svar att "jag kommer inte ihåg de första 3 åren när jag jobbade inom det här yrket". Jag har gått en jävla 4 år lång universitetsutbildning för detta men vill känner redan 1½ år in att det inte går längre. Vad ska man göra? Bara säga upp sig och hoppas att man får a-kassa? Försöka (antagligen för jäves) att få sjukskrivning?
Innan jag började jobba här var jag redan på svagare anti-dep och jag känner mer och mer att jag helst skulle vilja sova för evigt i en säng av jord.
Jag söker genuina svar på vad jag faktiskt skulle kunna göra och stöd. (Nej jag är inte svenska lärare jag vet att jag skriver bedrövligt, ni behöver inte kommentera det).
Leta efter ett jobb du trivs med, även om din utbildning då känns bortkastad. Jag känner inte dig men det kanske är så att du känner dig tillfredsställd av andra saker än du föreställer dig att du gör.