Citat:
Ursprungligen postat av
Llardrose
Tills hennes attackflata till husband skrek "drive bby drive(and dont care whos infront of you)
Att hindra federala agenter i en operation är per definition hotfullt.
Att du använder nedsättande ord om homosexuella gör ju att du förlorar debatten, eftersom du lägger in personliga värderingar i vem som förtjänar att dö eller inte. Försök uttrycka dig lite mer moget så kan vi höja nivån på det här forumet.
Citat:
Jesus är det såhär ni personer påriktigt tänker? Finns det fler saker vi kan tumma på tycker du ? hur skulle det vara att aldrig ställa sig på tvären nånsin mitt i en väg oavsett orsak? Hela den här skiten är ännu en pink or blue dress-test. Ni försöker anpassa verkligheten efter era politiska läger ist för tvärtom.
What? Jag säger bara att det inte fanns några synliga tecken på att situationen borde vara så värst uppskruvad, eller måste eskaleras. Dom hade kunnat anteckna hennes reg-nummer och kontakta den riktiga polisen efteråt.
Citat:
Hon gasar när han står framför och efter det vrider på ratten. Ingen is, agenten hade flygit. Hade kanske varit bättre så ni kunde hållit käften om en sån oviktigt detalj.
Jag tittar och tittar och ser inte vad du ser. Det ser ut som att hjulen möjligtvis slirar några centimeter, men farten i början är väldigt låg. Det handlar inte om speciellt mycket gaspådrag förrän efter att han skjuter.
https://youtu.be/mS3caI3di8c?t=6
Citat:
Bilen skulle inte färdas nånstans för hans kollega var påväg att arrestera henne. Hon hade ingen rätt att färdas en cm oavsett håll. Agenten ska i detta läget kunna lägga sig under hennes däck om han så vill. Hon skulle stiga ur bilen men sket i hans order.
Absolut, håller med (förutom att ICE-agenter har en väldigt begränsad jurisdiktion när det gäller vad vanligt folk sysslar med). Men detta gör inte att hon förtjänar att skjutas i huvudet på en meters avstånd. Han hade kunnat låta henne åka, och låta den riktiga polisen åka hem till henne med en warrant efteråt.
Citat:
Gör du den analysen såhär i efterhand armchairballisticsexpert. Själv tar jag agentens som hade 0.5 sekunder på sig att ta ett beslut sida.
Ok, fast det var ju ett felaktigt beslut.
Jag har en fråga till alla Trumpsupportrar; tycker ni att det var rätt av Trump att bara minuter efter händelsen gå ut offentligt med att kvinnan var en "domestic terrorist", och att ICE-agenten var en hjälte? Eller borde man vänta tills efter en utredning för att fastställa skulden?
Ifall den här kvinnan var en terrorist som förtjänar att avrättas, hur är det med dom här demonstranterna:
https://www.youtube.com/watch?v=CvL4sXhGrYs
Förtjänade alla dom att skjutas av polisen? Jag bara undrar, för Trump benådade dom ju allihop efteråt. Här tycker jag att uppsåt och intentioner känns mycket tydligare, vad tycker ni?