2026-01-12, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det är man inte. Du kanske är, men inte man. Min, inte helt ringa, erfarenhet säger att dom soc håller extra tumme på, dom görs det på av en anledning.

Nej, det stämmer inte. Ingen människa förtjänar en sådan behandling. Om man stödjer det här tyranniet mot utsatta, då borde logiskt sett ALLA i hela Sverige få samma behandling. Att få varje kortköp granskat, tvingas redovisa varför man lämnar länet och förhöras om allt. Om man tycker att förtryck är okej så länge det finns en 'anledning', så har man argumenterat för att avskaffa friheten för alla medborgare. Det är ren diktatur.
Citera
2026-01-12, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilly28okt2009ober
Så jävla typiskt resonemang! 🙄 “Ge upp skattefinansierat försörjningsstöd om du inte jobbar” – vad fan är det för idiotlogik?! Vad ska människor då leva av?? Folk ska inte tvingas ut i slavarbete bara för att några tyranner med vanföreställningar vill ha korruption, diktatur och rikedom medan de pissar på de utsatta!!! Skattepengar ska inte användas som piska eller straff – ingen människa ska riskera sin överlevnad för att byråkrater tror de är gudar.

Folk blir förtryckta till försörjningsstöd, nekas alla sina rättigheter, styrda, kränkta och hotade konstant av tyranner! Människor DÖR, får allvarliga sjukdomar och hela deras liv förstörs när de behandlas som avföring. Ingen väljer försörjningsstöd!

Folk ska ha rätt till utbildning och jobb – och ändå få hög fet lön utan att behöva kränkas av ett diktatorsystem fullt av tyranner som styr och förstör. Slavarbete, tyranniska regler och moraliserande bullshit – det är 2026, inte medeltiden! Trots möjligheten att hjälpa folk upp ger makttyranner sig på folket för att kontrollera och förstöra.

Människor har rätt till värdighet utan att tvingas bli nyttiga idioter. Folk ska ha lön oavsett om de jobbar eller inte! Praktikplats är lika med full lön, plocka skräp är lika med full lön – allt arbete är arbete!!!! Ingen slavarbete ska existera! Ingen ska kunna tas ifrån sin ekonomi.

Så intressant att folk här tror att människor är avföring för att de går på försörjningsstöd!!!! Jag blev själv förtryckt dit och nekades fucking alla mina mänskliga rättigheter!!! Ingen upprättelse, ingen ekonomisk upprättelse, ingen rätt till utbildning, ingen rätt till vård, ingen rätt till erkännande – man blir pissad på!! Ta mig fan, ingen i detta land ska acceptera att bli förtryckt av maktfolk och tyranner.

Vi förtjänar ett land där tyranner inte bestämmer över våra liv – NU RÄCKER DET!
Mycket bra skrivet ! Vem fan är det som har bestämt att vi ska vara några slags slavar som bara arbetar äter och sover o sen dör ! Det kan ju naturligtvis inte vara meningen att det ska vara så ! Dessutom dom som gapar mest om att det är så jävla viktigt att arbeta är ju dom slöaste av dom slöa moderater liberaler titta bara på arbetsmarknadsministern Johan Britz totalt jävla rabiat han har aldrig haft ett riktigt arbete ?
Citera
2026-01-12, 00:40
Medlem
Tror vi kommer se sorgliga fall med fysiskt eller psykiskt sjuka som egentligen borde ha sjukersättning, men nekats det och därmed har socialbidrag, som nu kommer begå självmord.
Citera
2026-01-12, 01:28
Medlem
Ingen ska jobba för bidrag, man ska inte kunna neka riktigt jobb, mer normalt finns inte. Det andra är misstänksamhet eller elakheter.

Det gynnar bara idioter att folk jobbar billigt, med handledare som får 4 gånger mer i lön för att peka på var dom ska sopa

Jag säger inget om det är riktiga jobb som dom lär sig nått av.

Dum Jobb ska avlönas med riktig lön lite lågt kanske men säg 15 000 i månaden
Senast redigerad av troligengud 2026-01-12 kl. 01:44.
Citera
2026-01-12, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Om man nu säger att jobb ska ge mer än bidrag, vad räknas det som om man tvingar socbidragstagare till heltidsjobb? Ska de få mer i bidrag då? Eftersom att jobba ska ge mer?

Och en av de största anledningarna att man fastnar i bidrag är ju att man inte får planera sin ekonomi själv. Hade du fått en klumpsumma som ensamstående, hade du själv kunnat styra vart pengarna går. Nu får du inte ens spara pengar. Sparade pengar räknas som inkomst och dras bort nästa månad. Och att DE bestämmer vad du får äga och köpa, gynnar inte självständighet heller. Att du måste känna dig som en brottsling och varje månad redovisa allt du köpt, gjort, hur mycket du skitit osv.

Detta med att redovisa och söka extra för varje smågrej fostrar hårt inlärd hjälplöshet. Kan det vara så att politiker bara låtsas att de önskar folk ut i arbete, medan de utformat bidraget för att göra illa och låsa fast människor?

Om man måste arbeta heltid, söka jobb varje dag och samtidigt troligen inte få ett öre mer, kommer det öppnas fler arbetstillfällen till en?

Och vem ska dra nytta av dessa stackare? Det blir väl troligen som Fas3, att arbetsgivaren får både arbetsprestation och pengar helt gratis.
Mycket bra inlägg, nu är jag INTE socialbidrags beroende (men jag skulle behöva det) men däremot långtidsarbetslös
Citera
2026-01-12, 07:59
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Nej, det stämmer inte. Ingen människa förtjänar en sådan behandling. Om man stödjer det här tyranniet mot utsatta, då borde logiskt sett ALLA i hela Sverige få samma behandling. Att få varje kortköp granskat, tvingas redovisa varför man lämnar länet och förhöras om allt. Om man tycker att förtryck är okej så länge det finns en 'anledning', så har man argumenterat för att avskaffa friheten för alla medborgare. Det är ren diktatur.
Vadå stämmer inte? Jag går på soc och har så gjort i fyra kommuner. Ingen har sagt något om när jag länet eller haft åsikter på mina utgifter.
Fortsättningsvis så sa jag inget om huruvida jag tycker att det är okej eller inte, jag bara konstaterar hur läget faktiskt är.
Citera
2026-01-12, 08:15
Medlem
Sereenas avatar
Citat:

Nog för att att dom kan vara lite smådryga och petiga ibland, men dom granskar inte alla köp, det enda dom "granskar" är att man inte haft några inkomster man inte redovisat, och att man betalat sånt man fått pengar specifikt till, tex hyra, el och hemförsäkring.

Dom bryr sig om man "lämnar länet" så länge det inte är under så lång tid att det påverkar ens planering eller huruvida man anses stå till arbetsmarknadens förfogande eller påverka vilken kommun man anses tillhöra.

Detta iof sålänge man inte har en historik av att fuska/försöka fuska.
Att köra rättshaverist köret och trilskas och ha sig är också ett bra sätt att få dom att klämma tillbaka.
Citera
2026-01-12, 08:41
Medlem
Pinoputchins avatar
Aktivitetskrav på de som har socialbidrag? Höööh, den här skitregeringen går verkligen från klarhet till klarhet. Snart så kommer dom väl att införa jobbkrav för att få A-kassa. Idioter...
Citera
2026-01-12, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Nog för att att dom kan vara lite smådryga och petiga ibland, men dom granskar inte alla köp, det enda dom "granskar" är att man inte haft några inkomster man inte redovisat, och att man betalat sånt man fått pengar specifikt till, tex hyra, el och hemförsäkring.

Dom bryr sig om man "lämnar länet" så länge det inte är under så lång tid att det påverkar ens planering eller huruvida man anses stå till arbetsmarknadens förfogande eller påverka vilken kommun man anses tillhöra.

Detta iof sålänge man inte har en historik av att fuska/försöka fuska.
Att köra rättshaverist köret och trilskas och ha sig är också ett bra sätt att få dom att klämma tillbaka.

Det stämmer inte. Mängder av tyranner arbetar inom försörjningsstöd – det är verkligheten. Minsta lilla man har köpt utanför länet ska, enligt dem, granskas och följas upp med rena tyranniska polisförhör av biståndshandläggare, om precis allt i ens privatliv.

Det som är intressant med Sverige är att många inte ens är medvetna om, eller mottagliga för, verkligheten i landet – tyranniet, omänskligheten och diktaturen som styr. Galningar sitter på mängder av maktpositioner och ingen vill se det.

De digitala systemen och det kontantlösa samhälle som så många tyranner vill ha i Sverige finns enbart till för att förtrycka, neka människor deras rättigheter och värdighet och trycka ner dem åt det grövsta.

Det digitala systemet och det kontantlösa samhället är ett vapen mot de utsatta.
Citera
2026-01-12, 09:27
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Det stämmer inte. Mängder av tyranner arbetar inom försörjningsstöd – det är verkligheten. Minsta lilla man har köpt utanför länet ska, enligt dem, granskas och följas upp med rena tyranniska polisförhör av biståndshandläggare, om precis allt i ens privatliv.

Det som är intressant med Sverige är att många inte ens är medvetna om, eller mottagliga för, verkligheten i landet – tyranniet, omänskligheten och diktaturen som styr. Galningar sitter på mängder av maktpositioner och ingen vill se det.

De digitala systemen och det kontantlösa samhälle som så många tyranner vill ha i Sverige finns enbart till för att förtrycka, neka människor deras rättigheter och värdighet och trycka ner dem åt det grövsta.

Det digitala systemet och det kontantlösa samhället är ett vapen mot de utsatta.

Har ca 20 års erfarenhet av hur det fungerar, och dom granskar inte inköp på det viset, iaf inte för personer som inte har en historia av fusk/försök till fusk, och dom granskar definitivt inte inköp baserat på var i landet dom gjorts (annat än möjligtvis om det är relevant, tex om du sjukanmält dig från nåt i din planering och inköp visar att du var bortrest vid tidpunkten).

Visst finns det många olämpliga som jobbar där, inkl en hel del som är ute efter maktpositionen det ger, men fullt så illa som du målar upp saker är det inte.
Undantaget som sagt möjligtvis om man har en historia av fusk/försök till fusk, då håller dom ju ganska naturligt, och som dom ska, ett hårdare öga på personen.
Citera
2026-01-12, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Om man nu säger att jobb ska ge mer än bidrag, vad räknas det som om man tvingar socbidragstagare till heltidsjobb? Ska de få mer i bidrag då? Eftersom att jobba ska ge mer?

Och en av de största anledningarna att man fastnar i bidrag är ju att man inte får planera sin ekonomi själv. Hade du fått en klumpsumma som ensamstående, hade du själv kunnat styra vart pengarna går. Nu får du inte ens spara pengar. Sparade pengar räknas som inkomst och dras bort nästa månad. Och att DE bestämmer vad du får äga och köpa, gynnar inte självständighet heller. Att du måste känna dig som en brottsling och varje månad redovisa allt du köpt, gjort, hur mycket du skitit osv.

Detta med att redovisa och söka extra för varje smågrej fostrar hårt inlärd hjälplöshet. Kan det vara så att politiker bara låtsas att de önskar folk ut i arbete, medan de utformat bidraget för att göra illa och låsa fast människor?

Om man måste arbeta heltid, söka jobb varje dag och samtidigt troligen inte få ett öre mer, kommer det öppnas fler arbetstillfällen till en?

Och vem ska dra nytta av dessa stackare? Det blir väl troligen som Fas3, att arbetsgivaren får både arbetsprestation och pengar helt gratis.

Allting kommer att gå ut på att företagssvin ska få gratis personal och även betalt för det!
Citera
2026-01-12, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Har ca 20 års erfarenhet av hur det fungerar, och dom granskar inte inköp på det viset, iaf inte för personer som inte har en historia av fusk/försök till fusk, och dom granskar definitivt inte inköp baserat på var i landet dom gjorts (annat än möjligtvis om det är relevant, tex om du sjukanmält dig från nåt i din planering och inköp visar att du var bortrest vid tidpunkten).

Visst finns det många olämpliga som jobbar där, inkl en hel del som är ute efter maktpositionen det ger, men fullt så illa som du målar upp saker är det inte.
Undantaget som sagt möjligtvis om man har en historia av fusk/försök till fusk, då håller dom ju ganska naturligt, och som dom ska, ett hårdare öga på personen.

Jag är förtryckt till ekonomiskt bistånd. Jag har egen erfarenhet, bevis och vittnen som styrker att det jag beskriver om situationen och om försörjningsstöd stämmer.

Det du gör nu är att gaslighta mig och den verklighet som faktiskt pågår. Så nej – det du skriver stämmer inte.

Och om vi nu ska väga ”erfarenhet” mot varandra: jag har över 18 års direkt erfarenhet av detta system och tyranni, som utsatt och mycket mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in