2026-01-10, 02:11
Medlem
SkattefriZons avatar
Judarna är den största sponsorerna för att sprida massinvandring till väst. Bara SDare och KDare är för rädda och korkade för att titta närmare på det här.

Janouch som är en vänster mupp som sprider helt andra åsikter än henne. Hon blockar alla som har en annan åsikt om judarnas inflytande än SDare och KDare. Patetisk kvinna.
Citera
2026-01-10, 02:17
Medlem
Kvinnorna har makten, det dom som bestämmer vem som blir vald, det är därför sossarna har vunnit i hundra år. Först nu börjar kvinnor gå mot blå så vinner blå i hela väst.

Hellre sent än aldrig men jävlar vad mycket lidande som hade undvikits om de inte sovit i timmen.
Citera
2026-01-10, 03:35
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Jag har inte tittat på den länkade videon.

Vad som egentligen ska diskuteras är lite svårt att få grepp om.

En massa saker som sagts många gånger tidigare listas och sedan skylls det i vanlig ordning på fritt flödande information ("propaganda") och kvinnor. Informationsflödet är fritt och det finns goda möjligheter att utnyttja detta. Riks och Swebbtv (som nämns) är bara två exempel på ekokammare i mängden av andra.

Antifeministiska argument om våldtäkter förs fram. Jag antar att målet för dessa är feminister som antas ligga bakom invandring genom att de inte insett faran som den utgör för kvinnor. Feminister som gör en annan analys. Feminister som man vill rekrytera till sin sak, genom att dessas antagna privilegierade position som samhällsdebattörer ses som användbara av invandringsmotståndare.

Därefter är det en del fantasier om no go-zoner och somali towns. Förorter och bostadsområden, som dessa har kallats sedan miljonprogrammets uppförande. En typ av Nimby-elitism där sura gubbar ser kvinnor med huvudduk och känner obehag och sedan kollar Riks och Swebbtv och får fördomar bekräftade.

Våld och ökande våld sedan. Det pågår krig bland gängkriminella. En legitim kombattant är rättssystemet, som utgör en avgörande störningsfaktor. Det finns i historien om detta krig ett underliggande antagande om att de som strider är muslimer och att gängkriminalitet som fenomen på något sätt är en del av invandring eller direkt följer därav.

Tanten Janouch har fått känna av en del av rättssystemet genom hennes förtalsdom som relateras till hennes LibsOfTiktok-inspirerade mobbartilltag mot en intet ont anande ung kvinnlig lärare. Här har vi alltså en invandrad kvinna som har gjort en svensk kvinna till ett brottsoffer, men brottet var "mot islam" så då anses det legitimt av invandringsmotståndare och invandrarhatare. Här vill vissa också skriva om förtalslagstiftningen så att det inte ska räknas som förtal om det som yttrats är sant. Man vill göra det lättare att vara elak och minska andras skydd från det.
Citera
2026-01-10, 04:17
Medlem
brutenbryggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Jag har inte tittat på den länkade videon.

Vad som egentligen ska diskuteras är lite svårt att få grepp om.

En massa saker som sagts många gånger tidigare listas och sedan skylls det i vanlig ordning på fritt flödande information ("propaganda") och kvinnor. Informationsflödet är fritt och det finns goda möjligheter att utnyttja detta. Riks och Swebbtv (som nämns) är bara två exempel på ekokammare i mängden av andra.

Antifeministiska argument om våldtäkter förs fram. Jag antar att målet för dessa är feminister som antas ligga bakom invandring genom att de inte insett faran som den utgör för kvinnor. Feminister som gör en annan analys. Feminister som man vill rekrytera till sin sak, genom att dessas antagna privilegierade position som samhällsdebattörer ses som användbara av invandringsmotståndare.

Därefter är det en del fantasier om no go-zoner och somali towns. Förorter och bostadsområden, som dessa har kallats sedan miljonprogrammets uppförande. En typ av Nimby-elitism där sura gubbar ser kvinnor med huvudduk och känner obehag och sedan kollar Riks och Swebbtv och får fördomar bekräftade.

Våld och ökande våld sedan. Det pågår krig bland gängkriminella. En legitim kombattant är rättssystemet, som utgör en avgörande störningsfaktor. Det finns i historien om detta krig ett underliggande antagande om att de som strider är muslimer och att gängkriminalitet som fenomen på något sätt är en del av invandring eller direkt följer därav.

Tanten Janouch har fått känna av en del av rättssystemet genom hennes förtalsdom som relateras till hennes LibsOfTiktok-inspirerade mobbartilltag mot en intet ont anande ung kvinnlig lärare. Här har vi alltså en invandrad kvinna som har gjort en svensk kvinna till ett brottsoffer, men brottet var "mot islam" så då anses det legitimt av invandringsmotståndare och invandrarhatare. Här vill vissa också skriva om förtalslagstiftningen så att det inte ska räknas som förtal om det som yttrats är sant. Man vill göra det lättare att vara elak och minska andras skydd från det.

Ja men då kan vi väl börja gå in problemfrågorna sak för sak, som jag listade här förut. För Sverige. Om det inte är så hemskt ändå, får du eller någon annan gärna berätta hur detta är feltänkt eller inte så negativt som jag själv har fattat det tydligen.

Jag ser rakt igenom dig. Du slätar ut problematiken med väl valda ord. Jobbar du på SVT? Det finns inte en chans att du kan på ett begripligt och logiskt sätt förklara varför vi ska ha en enda punkt av problemen som jag skrev i min lista tidigare. Vi ser igenom denna naivitet. Så kom gärna med mer specifika tankegångar om hur landet ändå går så bra. Och då med sikte på "välfärden" som vi trodde var så trygg och fin.

Vet du vad jag trodde den innebar? Att man kunde få vård, ringa 112 och förvänta
sig hjälp, att äldreomsorgen kunde tala svenska så dom inte råkar ge en döende mamma fel medicin, eller att det ekonomiska skyddsnätet för arbetslösa och faktiskt rent ut sagt svenska människor på gatan, och vård till alla i en rimlig tidsperiod, och en skola som fungerar. Tänk om skolan inte behövde segregeras utifrån religiösa van-ting, för att vi alltid egentligen hade en bra jävla skola! Det här är allt man skiter på om man röstar på något rött/grönt idag. Oavsett om man tänker på att plantera mera träd, så får man allt detta på köpet.

Tänk på det en stund och fundera igenom om du egentligen önskar den inriktningen av samhället som vi är på väg mot. Eller redan är i. Kanske ännu svårare att inse.

Var är svaren på problemen? Och vart får man ens diskturera dessa problem idag? Hur många kommuner tillåter en sån debatt tro?

Du försöker bara blanda bort korten och få folk att hålla med dig. Skäms! Och titta på videon jag länkade i trådatarten. Själv är jag bara rent konsekvent och väntar fortfarande på en ärlig äkta upplyselse.

Vem kan inte känna äktheten om vad som sägs i videon? Det är min frågeställning från början. Så det är bäst att kolla på den först, sen tänka efter.
Senast redigerad av brutenbrygga 2026-01-10 kl. 05:02.
Citera
2026-01-10, 06:00
Medlem
brutenbryggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intressgruppen
Kvinnorna har makten, det dom som bestämmer vem som blir vald, det är därför sossarna har vunnit i hundra år. Först nu börjar kvinnor gå mot blå så vinner blå i hela väst.

Hellre sent än aldrig men jävlar vad mycket lidande som hade undvikits om de inte sovit i timmen.

Jag hoppas du har rätt! Vi känner av det i vindarna som viner. Upp till kvinnorna att rannsaka sig själva och sin uppfattning. 100 år har gått och 100 år har vi framför oss!
Citera
2026-01-10, 09:43
Medlem
Janouch var modig när hon först gick ut och kritiserade regeringen. Det är väl 10 år sedan nu - 2016.

När hon i tjeckisk TV berättade om hur invandringen medfört ökad kriminalitet och hur många svenskar var rädda.

Och då gick Aftonbladet ut med texter på engelska och jag tror även på tjeckiska med innehållet "Aktchually Sviden is säjfer thän äver"...

Och statsministern kände sig tvungen att gå ut och fördöma vad en barnboksförfattare och sexolog sagt i tjeckisk TV! Något 99.9% av alla svenskar aldrig hade fått höra om inte makten gett det sådan enorm uppmärksamhet i sitt försök att knäcka Janouch och statuera exempel.

Woketanter som arbetade i bokhandel gick ut på sociala medier och skröt med hur de hade plockat bort "rasisten" Janouchs böcker.

All respekt till Janouch för att hon stod på sig och inte pudlade. Det var starkt och modigt av henne.

Som samhällsdebattör 2026 är hon däremot ganska ointressant. Alla muslimer är dumma, Israel är jättebra. De agerar humant i Gaza. Och Donald Trump är supercool... ungefär så...suck.

Så två saker kan vara sanna på samma gång. Janouch är värd all respekt för hur hon vågade stå upp mot makten. Men hennes åsikter är inte så intressanta.
Citera
2026-01-10, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Som samhällsdebattör 2026 är hon däremot ganska ointressant. Alla muslimer är dumma, Israel är jättebra.

Det finns en anledning till att hon kritiserar araberna, älskar israel och inte klagar på Barbara Lerner Specter och judarnas planer att fylla europa med bruna människor.

Katarinas engelska wikisida är klassad under "Swedish jews".
Citera
2026-01-10, 14:24
Medlem
glockenreins avatar
Vaknade upp när invandrarna kom hit 2015 och några kvinnor i min kommun blev antastade och kallade horor. Insåg då att det var en dålig idé att importera folk från kulturer med rutten kvinnosyn.

Tror utvecklingen går att vända men det förutsätter att de vänsterblivna ideologerna inte vinner valet och återkallar de bra åtgärder nuvarande regering börjat genomföra.

Eventuellt hade situationen inte varit densamma om vi inte utgått från en sådan efterbliven kulturrelativism som vi gjorde när vi släppte in amöbor men våra politiker hade eventuellt haft samma paternalistiska syn som alltid och rövknullat folket med massinvandring ändå eftersom deras självbild är viktigare än att ta folkets oro på allvar.
Senast redigerad av glockenrein 2026-01-10 kl. 14:27.
Citera
2026-01-10, 22:43
Medlem
senhackarens avatar
Äh. Hon är som hon är. Totalt dum på riktigt.
Citera
2026-01-11, 07:16
Medlem
Allt hon säger är bara saker hon läst på flashback.

Redan i första meningen häver hon ur sig ett påstående som inte har någon förankring i verkligheten. "Kvinnor röstar på de goda".
Ja ska de rösta på dem som vill dra in deras rösträtt eller? Då kan de ju lika gärna flytta till valfritt talibanland på heltid.

Hon är bara en kärring som upprepar saker för att framstå som intelligent bland likasinnade. Inte en enda originell tanke där.
Citera
2026-01-11, 16:11
Medlem
StudiumValors avatar
Vad gör hon ens i Sverige?
Kan hon inte utnyttja återvandringsbidraget själv?
Citera
2026-01-11, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intressgruppen

Det finns väl mer män än kvinnor i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in