2026-01-11, 22:17
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Vadå för juridiska termer? Är nödvärnsexcess en komplicarad term för dig?

Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Du är för dum för att förstå din egen dumhet när du argumenterar emot dig själv i samma mening. Använd inte ord du inte förstår

Vore det inte bättre att du erkänner att du tycker termen nödvärnsexcess är komplicerad.
Citera
2026-01-11, 22:18
Avstängd
Ohh tuffingen är tillbaka...

GW är sist jag kollade inte en domare 😂 dem gamla geten haft många felaktiga antagande 😂 så ha honom som referens är ju sisådär

De som beslöt om hundförarens öde som jag pratade om är rådmän och kan lagen än din idol serru

Så jag vet inte med dig...men jag tror på hovrättens domare samt HD som inte tänkte pröva HDs beslut vad som gäller om bevisbördan i nödvärn än ett gammalt "has been"

Citat:
Ursprungligen postat av Bogotabanditen
??? Nå. Du klarar inte av engelskan som professorn skriver? Men som sagt, du vet ju bäst själv oavsett. Leif GW faller snart för åldersstrecket i tv4 så du fr ”livets hårda skola” kan ju ansöka om hans plats. Men tänk på att inte säga ”dumjävel” i rutan. Det ser inte så bra ut…paukapää
Senast redigerad av David1982 2026-01-11 kl. 22:27.
Citera
2026-01-11, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
Här sitter du på gammal info. Från borskungens tidigare inlägg:

https://youtu.be/bDda-L_ZOE8?si=gM-opP2DcMagDOJJ&t=394

6:37 Hjulen är riktade något åt vänster, mot agenten. Kvinnan gasar. Hjulen spinner pga. isen på vägen.
Några millisekunder senare ser man att agenten drar upp sitt skjutvapen med högerhanden. Hjulen är fortfarande riktade lite åt vänster, nästan rakt fram. Alltså INTE åt höger.

Efter det skjuter agenten samtidigt som hjulen vrids åt höger och kvinnan kör (på agenten).

Jomenvisst plonker! Blind faith🤣
Citera
2026-01-11, 22:21
Medlem
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Du drar fel slutsatser, problemet är att folk och ledare går emot en demokrati, som i sverige, regeringen ger återvarndringsbidrag men vi har kommuner som vägra framföra detta till folk i sina kommuner, likande i Usa, vi har guvernörer o ledande personer media som uppmanar till motstånd mot Trump som dess värre gick på val med att styra upp invandringen, Trump vann valet, dvs en fungerande demokrati där majoritet av befolkningen vill ha stramare invandrings politik.

Dessa ledare likt i sverige är dom största problem, man blir även uppbackade av media, som förvrängningen av Trumps tal, det är dessa som som medvetet skapar detta som händer, man uppmanar rent ut.

Problemet är inte ICE , det är människorna som vägra en demokrati, folk som inte kan acceptera att en annan politik vann, det är vad vi ser idag.
Det är inte på långa väger en majoritet i Usa som valt denna administration. Kom inte ihåg exakt hur stor del det va som röstade men typ 60% kanske och Trump fick då lite drygt hälften av det - runt 30%. Så 70% valde inte Trump.

Men spelar ingen roll ändå - man får ändå ogilla politiken som förs, och protestera mot den i demokratisk anda iom yttrandefriheten. Och Trump är den meSt odemokratiska ledare de haft och vill hellre va diktator och styra debatten med sina lögner och urkasa omdöme. Han är en liten cry baby som skickar ut Ice för att visa missnöje och för att provcera.
Citera
2026-01-11, 22:25
Avstängd
🥺🥺 sen när kan en president eller Vice för den delen stoppa poliser att gripa???

Men dina liberala vänner har inget och hade de vart smarta skulle de inte pratat som de gjorde så att FBI inte kunde undgå att jäv kan förekomma och tvingas att avvisa dem från utredningen. Inte ens du kan skylla Trump på det utan dina idoler: Waltz och borgmästaren kukade till det helt på egen hand 😂😂😂

Försöker du nu påstå att FBI = Maga?

Då kan jag säga Minnesota polis = Terrorist vänstern

Men som tur så vet Minnesota och MAGA att när poliser /agenter skjuter ngn så är det FBI som har befälet

Det har gått bra förut, lär gå bra nu

Citat:
Skillnaden är väl att mördaren arbetar åt Maga och har J.D Vance m.fl. bakom ryggen, och därmed betraktas som en lagmedlem.
Citera
2026-01-11, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1437944

Det demonstreras redan mor skjutningen. Vad kan vi vänta oss härnäst?
En ren avrättning för bilen fortsatte att rulla iväg från agenten?
Citera
2026-01-11, 22:32
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
18 U.S.C. § 111 makes it a federal crime to forcibly assault, resist, impede, intimidate, or interfere with federal officers or employees (or former ones) performing official duties, with penalties varying from fines/imprisonment for simple assault to much longer sentences for using deadly weapons or causing bodily injury, protecting the function of government by prosecuting interference with its agents.
?

Vill du förklara hur det är relevant eller står över det jag länkade?
Citera
2026-01-11, 22:35
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
För min del tror jag han tänkte gå över till vänster och filma agenternas agerande, och kvinnans. Dock befinner han sig som sagt till höger om bilens framsida när den backar vänster och riktas mot honom. Sedan gasar kvinnan, men han har lyckans goda fé med sig och hjulen spinner på isen.
Så vi är överens om att ICE-agenterna utförde ett dåligt polisarbete?
Citera
2026-01-11, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Ohh tuffingen är tillbaka...

GW är sist jag kollade inte en domare 😂 det gamla fyllot haft många felaktiga antagande 😂 så ha honom som referens är ju sisådär

De som beslöt om hundförarens öde som jag pratade om är rådmän och kan lagen än din idol serru

Så jag vet inte med dig...men jag tror på hovrättens domare samt HD som inte tänkte pröva HDs beslut vad som gäller om bevisbördan i nödvärn än ett gammalt "has been"

Precis, du borde tillfrågas, expert som du är i juridikens snårskogar serru🤣.Men språket (”Fyllot” och ”flatorna”) avslöjar ditt förakt för människor rent generellt, så då får du fortsätta må dåligt p g a att ingen tycks uppmärksamma din genialitet! Men heder till din farfar dock, som stred för Finland…(om det nu är sant?) God natt.
Citera
2026-01-11, 22:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Exakt går inte, men vi kan nog vara hyggligt säkra på att första skottet inte tog i huvudet i vart fall om hon inte var jävligt kort i rocken. Skulle gissa på att det finns en hygglig sprutbild på höger sida i bilen.
Skulle säga att han är ganska rökt. En domstol måste vara jävligt korrupt för att få detta till självförsvar. Unikt också att filmbevisen finns över hela världen.
Ska bli intressant att se den politiska och rättsliga hanteringen fortsättningsvis.

Då förstår du inte hur lagen fungerar.

Bilen utgjorde ett allvarligt hot i stunden när han tog upp pistolen. Då har han rätt att skjuta i nödvärn enligt Tennessee v. Garner.

Sannolikheten att han blir fälld är i princip noll.
Citera
2026-01-11, 22:43
Avstängd
Citat:
Men det justerade säkert agenten, f.d. soldat i Irak, med två skott genom den öppna sidorutan. Han prickade två snabba och siktade noggrant och hängivet så att hon verkligen skulle dö.

Han blev ju påkörd samtidigt och de tre skotten är i en mycket snabb serie.

Något "noggrant siktande" är det inte fråga om.
Citera
2026-01-11, 22:44
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Då förstår du inte hur lagen fungerar.

Bilen utgjorde ett allvarligt hot i stunden när han tog upp pistolen. Då har han rätt att skjuta i nödvärn enligt Tennessee v. Garner.

Sannolikheten att han blir fälld är i princip noll.

Knappast om man studerar bildruta för bildruta där han sträcker sig fram och lutar mot bilen.

Men men...

Hur förklar du det andra skottet genom sidorutan då? Eller det tredje skottet som avlossas snett bakifrån samtidigt som han springer efter bilen och ropar "fucking bitch". Är det också nödvärn? Nej, jag skulle nog säga att han sitter med arslet i brödrosten rätt duktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in