2026-01-11, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Vad fan surrar du om? Finns inget ”reglemente” som vare sig förbjuder eller påbjuder var någon ska stå. Allt är händelsestyrt.

Jo det gör det, de tar en utbildning som lär ut att ställ dig INTE framför en bil är på.
Verkar givetvis sunt. INGEN gör det oavsett allt annat. Jag lär mina barn det för det finns alltid en risk att föraren inte sett att du står där, eller gått dit och trycker på gaspedalen.
Eller att att föraren missar en växel, missar handbromsen.

Stå inte framför en bil. Punkt.
Citera
2026-01-11, 18:01
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Jo det gör det, de tar en utbildning som lär ut att ställ dig INTE framför en bil är på.
Verkar givetvis sunt. INGEN gör det oavsett allt annat. Jag lär mina barn det för det finns alltid en risk att föraren inte sett att du står där, eller gått dit och trycker på gaspedalen.
Eller att att föraren missar en växel, missar handbromsen.

Stå inte framför en bil. Punkt.

Nu är det ju ingen i denna händelsen som ställt sig framför en bil.

EDIT: Eller iofs. Kvinnan som blev skjuten ställde sin bil framför andra bilar om man ska vara petig.
Senast redigerad av SugaredThoughts 2026-01-11 kl. 18:03.
Citera
2026-01-11, 18:01
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Jag fattar inte riktigt vad som hände. Hörde hon inte att hon blev tillsagd att stanna och kliva ur bilen?

Bra fråga!

Vem tror du kan svara på den?
Citera
2026-01-11, 18:02
Medlem
Citat:
Jag fattar inte riktigt vad som hände. Hörde hon inte att hon blev tillsagd att stanna och kliva ur bilen?

Skulle tro att hon kände sig kränkt som kvinna och vänster när en man säger åt henne så då väljer hon att försöka köra över honom istället!
Citera
2026-01-11, 18:02
Avstängd
Du får ursäkta...trodde inte ngn var så snabb

Men mitt syfte med min text var att syna Paris att han INTE har läst ett skit så ville bara ge lite bete till honom för sen ta honom

Men klart du har rätt

Inte fan står det någonstans vart polisen inte får stå.... de får stå vafan de vill

Jag hoppas jag förtydligade men hade inte räknat att ngn kom in så fort

men detta skrev jag till Paris

"Vill gärna se vad du fick din källa för du avslöjade just dig själv

Du har inte läst ett skit

Klart det inte finns ett reglemente som säger vad du ska stå.😂😂😂

Jag ville bara se hur du reagerade

En polis får stå vafan han vill

Men du avslöjade dig själv att du inte läst ett skit "

Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Vad fan surrar du om? Finns inget ”reglemente” som vare sig förbjuder eller påbjuder var någon ska stå. Allt är händelsestyrt.
Citera
2026-01-11, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Bra fråga!

Hennes fru?
Citera
2026-01-11, 18:03
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Bra fråga!

Hennes fru.

”Hej, hade din fru problem med hörseln?”
Citera
2026-01-11, 18:05
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Hennes fru.

”Hej, hade din fru problem med hörseln?”

Tror inte frun hörde din fråga?
Citera
2026-01-11, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Nu är det ju ingen i denna händelsen som ställt sig framför en bil.

Mr Ross gick runt bilen och hamnade framför bilen, där han stannade.
Han hade kunnat fortsätta runt, men valde att byta hand på kameran och sedan dra sitt vapen.

Så han hade tid att flytta sig från bilen, eftersom han tydligen "kände" nåt när han bytte hand på telefonen. Då hade han tid att kunna flytta sig ur vägen med.
Citera
2026-01-11, 18:06
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Du måste hålla ögonlocken öppna när du tittar på videos från händelsen.
https://www.youtube.com/watch?v=bDda-L_ZOE8

Det syns tydligt både att hjulen spinner, och att bilen sedan får grepp och rullar framåt, och träffar agenten med vänstra hörnet och pusha honom längs isen.

Du kan inte ha tagit körkort för halkkörning är obligatoriskt.
Alla kan se att bilen inte spinner någonstans i videon.
Videon visar tydligt att IS-flingan står framför bilen och han höjer vapnet och sträcker ut armarna mot bilen innan hon kör iväg.
Hans hand eller arm träffas av bilen eftersom han redan har dragit vapnet och riktar den mot föraren.
Sen skjuter han. Med tidstämpel: https://youtu.be/bDda-L_ZOE8?t=398
Senast redigerad av RadioGaGa 2026-01-11 kl. 18:08.
Citera
2026-01-11, 18:11
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Mr Ross gick runt bilen och hamnade framför bilen, där han stannade.

Nope. Han ställde sig till höger om bilens framsida. Sedan backade bilen åt vänster och riktades mot honom. Innan han själv hann förflytta sig till vänster om bilen (för han ville inte stå framför den.) så gasar kvinnan på. Agenten hade dock en lyckodag, för däcken spann på isen.
Senast redigerad av SugaredThoughts 2026-01-11 kl. 18:35.
Citera
2026-01-11, 18:12
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Jonathan Ross has lived just outside of Minneapolis since 2015, where neighbors say he displays
pro-MAGA symbols outside the home.
One resident of Ross’s cul-de-sac told the publication that until recently Ross had flown pro-Trump flags and a “Don’t Tread On Me” Gadsden Flag.

Ross was identified by the Minnesota Star Tribune after Kristi Noem said during a press conference that the unnamed officer had been dragged in another vehicle incident during an ICE enforcement operation in 2025. This detail was enough to enable journalists to discover his identity.
Bara redan denna blunder av inkompetenta Noem borde hon ju sparkas för. Om Ross nu faktiskt är så oskyldig som hon påstår och "vänsterextremisterna" (dvs alla som inte ser tRump som en ofelbar Gud) är farliga terrorister, så har hon ju nu utsatt Ross för livsfara. Mördas Ross, så är det Noem som har blod på sina händer.

F ö är Ross gift med en filippinska som iaf numera är där helt lagligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in