2026-01-11, 17:52
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Står inte alls så

Enl regelverket : Du "bör" inte stå framför ett fordon

Det står inte " Du "skall" inte

Så läs igen lilla du
Vad fan surrar du om? Finns inget ”reglemente” som vare sig förbjuder eller påbjuder var någon ska stå. Allt är händelsestyrt.
Citera
2026-01-11, 17:53
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Det var halt på gatan. Bilens hjul spann. ICE fingorna lyckade hålla balansen, men agenten som träffas av bilen blir pushad en 30 cm längs isen.

Om bilens hjul spann på hal is hade bilen inte kört därifrån som den gjorde.
Då han bilen stått och spunnit, vilket den inte gjorde.
Citera
2026-01-11, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Ja om aktivister tillåts stoppa demokratiskt fattade beslut så är det fascism ja.

Jag tror inte du vet vad fascism är...

"Fascism is a far-right, authoritarian, ultranationalist political ideology centered on a dictatorial leader, strict social/economic regimentation, and prioritizing the nation above the individual, suppressing opposition and dissent through force, militarism, and aggressive nationalism, often with racist or exclusionary elements, famously exemplified by Mussolini's Italy and Hitler's Germany. It opposes democracy, liberalism, communism, and individualism, seeking national rebirth through unity, strength, and often a mythical glorious past, creating "us vs. them" narratives with scapegoats."
Citera
2026-01-11, 17:55
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Länka själv du får jobba lite för en ggn skull

Ni vänstern får börja läsa lite...jag ger dig en dag...så ska vi se vad du egentligen kommit fram...

😊 jag lovar du inte sett en sida av det påstående du just sa eller hur?
Så jag är en idiot som inte länkar källan och du är smart som inte länkar källan. OK.

Jag vet att du hittade på. Du sitter faktiskt i tråden och ljuger och skämmer därmed ut alla Trumpister.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Du tror det va? då är du en korkad fan

Så Trump styr nu alla domstolar säger du?

Det är du som är korkad och framförallt okunnig, men det hänger väl ihop.

Presidenten utser domarna i högsta instans (du vet, man sågar inte av den hand som föder en). Dessutom kan presidenten benåda vem eller vilka han vill. Han har exempelvis redan benådat de som dömdes för att ha stormat capitolium.

Så för att svara på din fråga. Ja han styr.
Citera
Medlem
Inte regelverk men rekommendation , finns ja men som vänstern försöker säga att de "skall inte " och det stämmer inte... det står däremot att det är rekommenderat att inte stå framför men det är flytande...ingen lag

Men ska låta Paris leta lite...för han verkar tro veta allt

Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Vad fan surrar du om? Finns inget ”reglemente” som vare sig förbjuder eller påbjuder var någon ska stå. Allt är händelsestyrt.
Citera
2026-01-11, 17:56
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Om bilens hjul spann på hal is hade bilen inte kört därifrån som den gjorde.
Då han bilen stått och spunnit, vilket den inte gjorde.

Du måste hålla ögonlocken öppna när du tittar på videos från händelsen.
https://www.youtube.com/watch?v=bDda-L_ZOE8

Det syns tydligt både att hjulen spinner, och att bilen sedan får grepp och rullar framåt, och träffar agenten med vänstra hörnet och pusha honom längs isen.
Citera
2026-01-11, 17:57
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Då får vi se vad den visar så småningom, men jag tvivlar på att ICE agentens bodycam var påslagen när han gick och filmade med sin egen mobil.

"It is ICE policy to utilize BWCs according to the processes, procedures,
requirements, and limitations set forth in this Directive and Department of Homeland
Security (DHS) policy, including activation as soon as practicable at the beginning of an
Enforcement Activity and deactivation when the activity is concluded.

Authorization. This Directive requires ICE LEOs to use BWCs subject to the guidelines
set forth herein. ICE LEOs will use BWCs to collect audio and video recordings of
interactions with the public during Enforcement Activities according to procedures set
forth in this Directive."
Citera
2026-01-11, 17:58
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Enligt reglemente ska en polis inte stå framför en bil, vilket förklarar varför alla polis-bil-filmer visar poliser bakifrån.

Enligt reglemente ska inte ICE-agenter mobilfilma eftersom handen blir upptagen.

Yttrandet Fucking Bitch visar att ICE inte uppträdde professionellt utan känslomässigt.

ICE hade nyligen blivit utsatt för bil-brott och han var olämplig i sin position, ledningen gjorde fel.

Du hoppar väldigt snabbt över de två sista skotten, när ICE inte längre kan bli påkörd. De bevisar att det inte något försvar utan en hämnd på en soccer mom som irriterat honom.

Han får 45 år i fängelse, när pressen från media blir för stor så kommer ICE och Trump att offra skytten.

Troligen tar han sitt liv i fängelse. Jag tror han är en vettig man som till slut kommer att förstå vad han gjort och hans ångest blir outhärdlig.

Det fetmarkerade stämmer.
Citera
2026-01-11, 17:58
Medlem
Vill gärna se vad du fick din källa för du avslöjade just dig själv

Du har inte läst ett skit

Klart det inte finns ett reglemente som säger vad du ska stå.😂😂😂

Jag ville bara se hur du reagerade

En polis får stå vafan han vill

Men du avslöjade dig själv att du inte läst ett skit

Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Så jag är en idiot som inte länkar källan och du är smart som inte länkar källan. OK.

Jag vet att du hittade på. Du sitter faktiskt i tråden och ljuger och skämmer därmed ut alla Trumpister.
Citera
2026-01-11, 17:59
Medlem
barkeepers avatar
Jag fattar inte riktigt vad som hände. Hörde hon inte att hon blev tillsagd att stanna och kliva ur bilen?
Citera
2026-01-11, 17:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Vilken fantastisk Secretary of Homeland Security Kristi Noem is. Röjd av självaste ministern.
Tur att hon inte är head för CIA, men det där var illa nog.
Jättebra gjort av henne att outa så att det gick att i identifiera dåren Jonathan Ross, jag skulle själv vilja veta ifall jag har en så skjutglad galning till granne! Om det var en avsiktligtlig outning hedrar det henne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in