2026-01-11, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Själv ser jag dessa sk "ICE-agenter" som dåtidens SA i Nazityskland. Taktkänslan och förmåga att sköta saker och ting lite snyggt känns ungefär jämförbar.

I verkligheten är det dock den här kvinnan och hennes gelikar som är "SA".

Fast mycket fegare och med mindre makt. Ta din spruta nu, annars kommer män i vita rockar och hämtar dig.
Citera
2026-01-11, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Vem talar vi om här?
Den fentanylberoende våldsbrottslingen.

Citat:
Den aktuella kvinnan är en del av den gruppen, exempelvis.
Denna gruppen?

https://www.youtube.com/shorts/zfOj-tC25a4
Citera
2026-01-11, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Ingen har ju blivit skjuten för sina åsikter. Ingen bryr sig om den där äckliga flatan.

Hon försökte mörda människor genom att köra på dem och stoppades givetvis.

Annars hade ingenting hänt.

Finns i min mening ingenting i videorna som visar att hon hade för avsikt att köra på agenten. Hon svänger ju ratten åt höger, dvs i motsatt riktning från hans håll. Varje förnuftig person måste ju kunna se att hennes enda tanke var att smita från platsen.

Var det vårdslöst? Ja. Hade hon kunnat skada någon? Ja. Var hennes handlande brottsligt? Antagligen. Men förstår inte hur man kan rättfärdiga att hon fick en kula i huvudet. ICE-agenten var vid sidan av bilen när han sköt, skotten gjorde inte någon som helst skillnad för hans säkerhet.

Ditt språkbruk talar dock för att du låter dina åsikter styras av hat snarare än av förnuft. Lycka till i livet.
Citera
2026-01-11, 14:53
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Ingen har ju blivit skjuten för sina åsikter. Ingen bryr sig om den där äckliga flatan.

Hon försökte mörda människor genom att köra på dem och stoppades givetvis.

Annars hade ingenting hänt.

Det där är bara bullshit och det vet du också. Varför stod hon still mot bilen tvärs över vägen om hon hade för avsikt att köra på folk? Jag hade tagit sats minst 100 meter därifrån och siktat rakt på dem.
Det är HELT utan tvivel att hennes avsikt var att köra därifrån.

Om du går på en parkeringsyta utanför en stormarknad och en bil plötsligt backar ut från en p-ruta. Vad blir din spontana reaktion då?

A) Det måste vara en terrorist som tänker utsätta mig för ett mordförsök. Bäst jag drar pickan från hölstret och sätter tre snabba i huvudet på bitchen.

eller:

B) Föraren håller nog på att backa ut för att åka därifrån. Bäst jag flyttar på mig så jag inte blir påkörd.
Citera
2026-01-11, 14:54
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Den fentanylberoende våldsbrottslingen.

Ah, jasså han ja. Nej, han tog död på sig själv, så det fanns inget behov av det.

Citat:
Denna gruppen?

https://www.youtube.com/shorts/zfOj-tC25a4

Nej jag har svårt att tro att hon skulle uppskatta att jämföras med Elon Musk.
Citera
2026-01-11, 14:55
Medlem
Citat:
14 sekunder in i denna video drar han sitt vapen:

https://www.reddit.com/r/ICE_Raids/comments/1q6nurs/direct_view_of_ice_agent_murdering_woman_in/

Det syns tydligt att han drar vapnet innan han är i kontakt med bilen.

Sen är det så jävla efterblivna länkar ni eftertblivna dårar alltid envisas med. 11 minuter med en jävla youtuber som visar AI-videos

Fy fan vad lättlurade jävla dårar ni är, har ni någonsin tänkt en egen tanke? Jävla sheeple!
Vad du menar är agenten endas får skjuta om han blivit överkörd, när han ligger under bilen räknas det som dråp försök o han rätt att försvara sig, inte annars? det räcker inte med att köra emot man måste träffa med bilen innan någon får försvara sig,
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Mjaea, möjligen efter januari 1933.

Men visst, jag kan acceptera att vi ser olika på saken. Det är ju en del av den debatt som måste föras. Var går gränserna och vilka följder får det?

Personligen tycker jag att det vore avsevärt värre för samhället om sådana som den aktuella kvinnan tillåts skrika och obstruera sin vilja igenom, än det faktum att hon blev skjuten när hon sysslade med sådant.

Jag säger inte att hon hade rätt att bete sig på det vis hon gjorde. Absolut inte, men det var fel att skjuta skallen av henna för att hon parkerat sin bil tvärs över vägen.
Citera
Medlem
Polisen är nog främst vana att hantera kriminella, de här kvinnorna var något helt annat.
De ville förändra världen, de var inte kriminella
Två kvinnor som först försöker sig snacka sig ur situationen, då kvinnor ofta är verbalt överlägsna
män. Poliser är inte vana vid sådant, de kopplar på de riktiga våldsmetoderna direkt.
Citera
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glasnost1
Genom att döda människor som försöker förhindra staten från att genomdriva sina beslut? Låter inte som en demokrati i mina öron. Vi har dessutom gott om lagstiftning som skyddar blåljuspersonal - blåljussabotage, våld mot tjänsteman med mera. Dessa lagar torde säkerställa att beslut kan genomdrivas och att personer som t ex försöker försvåra polisens arbete kan åtalas för brott. Att ge polisen rättslig befogenhet att i den här typen av situationer döda gärningspersonen på plats är en otroligt radikal tanke. Vill du verkligen ge staten den typen av maktmedel?

En bil anses vara ett dödligt vapen. Manövrerar man en bil mot en polis har polisen rätt att skjuta. Det är ingen radikal tanke utan har funnits i det amerikanska lagrummet väldigt länge. Det händer titt som tätt att personer vid trafikkontroller försöker köra på poliser som då har rätt att skjuta i nödvärn. Väldigt få av dessa händelser leder till att folk dör men det är likväl samma princip som ligger bakom. Att man som medborgare inte tar med detta i sin beräkning utan tror att man kan göra som man vill när polisen ger order är ju extremt naivt/hjärntvättat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glasnost1
Finns i min mening ingenting i videorna som visar att hon hade för avsikt att köra på agenten. Hon svänger ju ratten åt höger, dvs i motsatt riktning från hans håll. Varje förnuftig person måste ju kunna se att hennes enda tanke var att smita från platsen.

Var det vårdslöst? Ja. Hade hon kunnat skada någon? Ja. Var hennes handlande brottsligt? Antagligen. Men förstår inte hur man kan rättfärdiga att hon fick en kula i huvudet. ICE-agenten var vid sidan av bilen när han sköt, skotten gjorde inte någon som helst skillnad för hans säkerhet.

Ditt språkbruk talar dock för att du låter dina åsikter styras av hat snarare än av förnuft. Lycka till i livet.

Det finns ett likgiltighetsuppsåt också, skiter man i konsekvenserna av att man stampar gasen i botten och kör över en person så är det uppsåt.

Den här videon går igenom lagen och vad som hände på ett mycket bra sätt:
https://youtu.be/bDda-L_ZOE8?si=xeTXE7QGSPbFjybS
Citera
2026-01-11, 14:56
Medlem
Ling.Xiaoyus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Titta på det igen, han har handen på vapnet när hjulen stannar. Tänk på att han var på väg att ta vapnet när hon backade, han hade en intention, att mörda och letade efter en ursäkt.

Amerikanska regimen har gett ok till proud boys medlemmar maskerade som ice att döda amerikanska civila.

Att vi ens sitter och klyver hår om ett förlopp som tar millisekunder tyder väl ändå på att man inte kan förvänta sig att agenten magiskt ska veta att hon inte backar för han ska bli lättare att köra över, eller att han ska uppfatta rattrörelsen åt höger. Det du efterfrågar är verklighetsfrånvänt.

Ska man hänga honom för detta som du vill blir polisyrket helt meningslöst. Att sätta ur tjänst och utreda är en annan sak.
Citera
2026-01-11, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Vad du menar är agenten endas får skjuta om han blivit överkörd
Nej, jag menar att man ljuger om man säger "Hon körde rakt honom, först då drog han pistolen och sköt."

Men du tycker väl att ljuga är fint, det är ju en taktik både av ryssen och muslimer. Det är resultatet som räknas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in