2026-01-11, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syron
Döda demonstranter/folk som irriterar dem. Varför skulle det vara något annat? Sen kan vi ju snacka om det var mord eller dråp, men vad jag minns så kräver väl dråp att man anser sig ha gjort fel och ångrar sig.
Men då var det väl inte ett oprovocerat mord? De här två kvinnorna höll ju på med att obstruera myndighetsutövning, det är väl provokativt? Att dessutom försöka köra på en agenterna på uppmaning av sin fru ("Drive baby, drive drive!") är väl synnerligen provokativt? Det här visar tydligt att det är klokare att tänka själv än att blint lyda sin fru.
Citera
2026-01-11, 11:19
Medlem
Ling.Xiaoyus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Frågan om varför hon gjorde som hon gjorde tror jag man ser här:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1430289271998233&set=a.259981309029041

Hon har helt enkelt fått ett hjärnsläpp. Gått från att vara en kristen 3 barnsmamma, till att brinna för trans och immigration. Och den aggressiviteten, suck, ingen frid där.

Detta är en annan person som heter Deana Sherif, tog ca 10 sek efterforskning i kommentarerna samt 5 sek efterföljande googling att verifiera detta.
Citera
2026-01-11, 11:20
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syron
Varför skulle det göra någon skillnad exakt? ICE agentens sexuella läggning har väl inget med att göra med att de väljer att skjuta någon får man hoppas. I övrigt hade jag mindre sympati för SDaren men jag hade fortfarande haft empati, då jag vet att utövande av våld från myndigheters sida i en uppenbart felaktig situation är något som ska motstås. Det är ju inte precis som det var en Jan 6are som aktivt attackerar folk vi hade att göra med här.
Varför det skulle göra någon skillnad? För att du är politisk. Medan ICE agenten bara gjorde sitt jobb.

Det är ju helt klart att det slått slint i huvudet på denna Karen(!). Hon förlorar sin man och har inget jobb, och går därför in för att gapa på myndigheter. Fungerade säkert jättebra många gånger och hon kände väl att hon i sitt totalt misslyckade liv, hade kontroll.

Men så kom verkligheten i kapp.

Vad tycker du då om hennes fru? Som alltså säger till henne att köra och som senare då säger: "Det var mitt fel att hon blev skjuten"
Tycker du att hon var helt oskyldig?
Citera
2026-01-11, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Här nedan är väl ett exempel på konfirmeringsbias. Svårt att se klart när man redan valt sida och har en partisk "grundinställning" att brottas med.
Men bägge sidor i debatten lider uppenbarligen av samma problem, samma bias.

Man ser det man vill se på filmerna, man hänvisar till de Youtube-videor och artiklar som stödjer den egna uppfattningen. Konfirmeringsbias. Bägge sidor i denna farsartade tråd har uppenbarligen redan valt sin sanning.

För mig, som inte har några känslor investerade i ämnet, som inte är "för" eller "emot" någon här, är det kristallklart. Du är ena sidan av myntet, dina motdebattörer det andra.
Citera
2026-01-11, 11:26
Avstängd
Jämföra en hårdför brutal regim som Iran mot en demokrati USA

Pssst 2028 är Trump borta, mullorna är kvar sen 1979 och slår ner på allt som de anses hotar deras regims makt
.Skjuter på en kvinna som går på gatan är inte samma sak när en rabiat flata tror vara över lagen och försöka smita och ev skada en tjänsteman

Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Det du skrev har inget med det jag konstaterade att göra. Utan utgör bara ett papegojliknande upprepande av vad MAGA säger på X.

Och "ni rödingar"... suck. Är Kasselstrand också en "röding" enligt dig? Och är det inte bättre att bemöta argument än att spekulera om avsändarens politiska hemvist?

Är det "extremt allvarligt" när medborgare "hindrar myndigheter" i Iran också? Eller är det olika måttstockar för olika länder? Vad gäller i Sverige?

Det kanske bara är de som står i vägen för Donald Trumps coola ICE-snutar som förtjänar att dö?
Citera
2026-01-11, 11:27
Medlem
esprit21s avatar
Jag tycker iof att man kunde agerat annorlunda - men är det inte märkligt att samma typer som kritiserar ICE, däremot hyllade avrättningen av Charlie Kirk enbart för att han hade "fel åsikter"?

Men det är väl en bekräftelse på hur polariserat samhället blivit.
Senast redigerad av esprit21 2026-01-11 kl. 11:34.
Citera
2026-01-11, 11:31
Medlem
Detta fall återigen visar vem som är folket fiende nr 1 , som Trump haft rätt om hela tiden: medier . Deras lögner får igång folk att hata varandra och begå dessa misstag
Citera
2026-01-11, 11:33
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Varför det skulle göra någon skillnad? För att du är politisk. Medan ICE agenten bara gjorde sitt jobb.

Det är ju helt klart att det slått slint i huvudet på denna Karen(!). Hon förlorar sin man och har inget jobb, och går därför in för att gapa på myndigheter. Fungerade säkert jättebra många gånger och hon kände väl att hon i sitt totalt misslyckade liv, hade kontroll.

Men så kom verkligheten i kapp.

Vad tycker du då om hennes fru? Som alltså säger till henne att köra och som senare då säger: "Det var mitt fel att hon blev skjuten"
Tycker du att hon var helt oskyldig?

Till att agenten sköt hennes fru i huvudet oprovocerat? Ja? Klart man skyller på sig själv när man är i en sån situation, om man har någon mänsklighet, därav varför ICE-agenten troligen är oberörd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Röstboskap åt det Demokratiska Partiet, klart de vill behålla dem i landet.
Men det just dem som en stor majoritet i USA har röstat för att städa bort. Att den här kvinnan stryker med när hon försöker sabotera myndigheternas verksamhet är ingen förlust för samhället.
Det enda jag beklagar är att hon inte föll offer för en av dess kriminella invandrare. Det hade varit himmelsk rättvisa. Nu blev tyvärr en oskyldig offentliganställd inblandad i hennes kaosande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ling.Xiaoyu
Med ICE-agenter som har tatuerade hakkors och Renee & Rebecca som gråtandes vädjar om att bli skonade om jag känner Hollywood rätt.

Dålig take.

Självklart blir det en fin berättelse om deras liv men när det kommer till händelsen så blir det till 100% som på filmerna.

Kanske får man parallellt följa Ice-killarnas dag fram till händelsen.
Citera
2026-01-11, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Om Ajs går klädda som militärer så kommer det göra folk mer rädda och i slutändan provocera folket, med konsekvenserna att de får stora demonstrationer och motangrepp. En mer fredlig framtoning hade gått hem bättre. Och det ju ffa inte kriminella busar Ajs söker upp, utan vanliga immigranter som saknar tillstånd, mor och far med barn som de hotar med automatvapen och aggression.
Du drar fel slutsatser, problemet är att folk och ledare går emot en demokrati, som i sverige, regeringen ger återvarndringsbidrag men vi har kommuner som vägra framföra detta till folk i sina kommuner, likande i Usa, vi har guvernörer o ledande personer media som uppmanar till motstånd mot Trump som dess värre gick på val med att styra upp invandringen, Trump vann valet, dvs en fungerande demokrati där majoritet av befolkningen vill ha stramare invandrings politik.

Dessa ledare likt i sverige är dom största problem, man blir även uppbackade av media, som förvrängningen av Trumps tal, det är dessa som som medvetet skapar detta som händer, man uppmanar rent ut.

Problemet är inte ICE , det är människorna som vägra en demokrati, folk som inte kan acceptera att en annan politik vann, det är vad vi ser idag.
Citera
2026-01-11, 11:35
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esprit21
Är det inte märkligt att samma typer som kritiserar ICE, däremot hyllade avrättningen av Charlie Kirk enbart för att han hade "fel åsikter"?

Men det är väl en bekräftelse på hur polariserat samhället blivit.

Ja vänsterextremisterna är helt sjuka i huvudet, det finns seriöst film på hur hon kör på ICE-agenten, det finns liksom ingenting att diskutera här, solklart fall av självförsvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in