2026-01-10, 23:13
Avstängd

Bete dig som en man vafan
Jag förklarade bara hur lagen fungerade ... har du mens eller??

Som jag sa

Det är inte vad du tror, det är vad du kan bevisa

Vad i den meningen förstår du inte din tröga fan....

Hon skulle väl accepterat att bli gripen så hade hon fått pröjsa borgen och fått knulla sin brud på lördagskvällen...men nu är hon på bårhuset...för hon satte sig i en position där ICE-man kunde känna sig hotad

Även om hon skulle bara åka ifrån och inte nuddat honom så kan du OMÖJLIGT veta hur han kände ...

om en SUV startar framför mig när en tokkärring säger "drive baby drive " så skulle jag nog inte kanske ha hunnit kolla hennes rattning...utan reagerat att bekämpa
..svårt att berätta nu vad som är bäst framför brasan...

Men flatan är mest skyldig i detta och fick betala priset

Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Du måste seriöst ha problem. Du är glad att hon blev avrättad, och du är glad att han kommer komma undan med det. Det är sjukt, oavsett om du gillade henne eller inte, oavsett vilken politisk sida du är på. Du behöver söka hjälp.
Citera
2026-01-10, 23:14
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Vad som triggar honom, tror jag, är när partnern säger till honom "you wanna come at us? go get some lunch big boy", det är exakt då han skiftar över mobilen i vänsterhanden, han är uppretad och vill frigöra högerhanden för att kunna dra vapen. Vilket han nu också gjorde.
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Han är fortfarande inte nära på att bli träffad. Hon körde vårdslöst, ja, men det är ju för att den andra killen kommer fram och börjar rycka i dörren, så hon försöker åka därifrån. Om det inte hade varit is så hade bilen fått fäste direkt och fortfarande inte träffat honom, eftersom man ser långt innan att båda hans fötter är till vänster om bilen och hon lägger fortfarande om ratten till höger, och däcken är vinklade höger. När han skjuter första skottet är hon solklart på väg höger och han är i absolut noll risk för att bli skadad.
Citera
2026-01-10, 23:14
Medlem
Du/Alla ska respektera poliser och inte som hemma i Sverige visa hur stora är pungkullorna är just då, diskutera kan du hemma....
Ordning, Arbete, Disciplin
Citera
2026-01-10, 23:16
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982

Som jag sa

Hon skulle väl accepterat att bli gripen så hade hon fått pröjsa borgen och fått knulla sin brud på lördagskvällen...men nu är hon på bårhuset...för hon satte sig i en position där ICE-man kunde känna sig hotad

Även om hon skulle bara åka ifrån och inte nuddat honom så kan du OMÖJLIGT veta hur han kände ...

om en SUV startar framför mig när en tokkärring säger "drive baby drive " så skulle jag nog inte kanske ha hunnit kolla hennes rattning...utan reagerat att bekämpa

Han var nog inte speciellt rädd, gick framför bilen ett par gånger med mobilen i handen.
Citera
2026-01-10, 23:21
Avstängd
Och åter " inte vad du tror, utan kan bevisa "

Så vad du tror kommer domarn torka röven med

Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Han var nog inte speciellt rädd, gick framför bilen ett par gånger med mobilen i handen.
Citera
2026-01-10, 23:29
Avstängd
Bara för visa vad jag menar

Du vittnar: "Han var nog inte speciellt rädd, gick framför bilen ett par gånger med mobilen i handen. "

Översättaren översätter din mening.

ICE advokat: Objection SPECULATION!!!

Domaren: Sustain

🥺fattar du?

Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Citera
2026-01-10, 23:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Ånyo; jag vet inte vad som gäller i USA, men i Sverige kräver "försök till mord" att det funnits risk för brottets fullbordan (och åtminstone likgiltighets uppsåt) vilket inte torde vara fallet här. Om hon INTE hade blivit skjuten i huvudet så kunde man frågat henne om hennes eventuella uppsåt, men det är ju svårt att göra nu...

"Försök till mord fullbordas när någon påbörjat utförandet av handlingen med uppsåt att döda, och det funnits konkret fara för att döden skulle inträffa, även om det av tillfälliga omständigheter (som att vapnet klickade) inte skedde, vilket regleras i 23 kap 1 § Brottsbalken."

"Mordförsök" kan det ALDRIG vara fråga om i det aktuella fallet. Den "brottsliga handlingen" KAN tänkas utgöra smitning, vilket som sagt jag i vilka fall INTE tycker borde resultera i att omedelbart skjutas i huvudet. GENOM att avrätta henne utsatte även "ICE-agenten" andra för fara då han omöjligen kunde veta vart hennes bil skulle ta vägen när hennes döda kropp tryckte gasen i botten, eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Vi snäppar upp juridiken då, visa att du kan istället.

Vi kan ta skrikamannen 2020 dvs inte det han dömdes för 2017. utan här vart en polisman gått ut på vägen försökte stoppa men man körde 1 meter vid sidan om polis, sedan vet vi hur poliser höfta med sin meter kan lika gärna handlat om 3 meter.

Han döms bland annat för försök till dråp och olovlig körning. viss inte mord ,men dråp menas man dör.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/skrikamannen-forsokte-kora-pa-polis-doms-till-fangelse-i-4-ar

Likande blir det iUsa, kvinna valde o köra fast hon viste att ICE stod framför likt plisen i sverige ställde sig framför skrikamannen, dvs lika medvetet placera sig framför

"snäpper upp juridiken"??? Du har uppenbarligen inga som helst juridiska kunskaper, eller grundläggande förståelse av densamma, t.ex. vad gäller uppsåt.

Nej, "likande blir det" inte "iUsa"... "kvinnan" kommer inte att dömas för något då hon blev skjuten i huvudet, eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Vi har släppt mord, försök till dråp, mord är överlagt inte försök till dråp, det är likande i Usa som i sverige. Utgången är det samma, dråp någon dör för personen utfört en handling som orsakat att personen dog.

Kvinnan i bilen gjorde sig skyldig till försök till dråp genom att köra mot agenten, agenten försvara sig, handlingen har ett mycket snabbt händelse förlopp som även tas i beaktning för agenten.

Kvinnan skulle aldrig ha utsatt sig för detta, hon visste inte vad hon utförde för brott, precis som du inte förstår vad hon gjorde för fel.

Jag förstår mycket väl vad kvinnan "gjorde för fel". Som tidigare nämnt borde hon inte ha varit där överhuvudtaget, men nu var hon det, och "gjorde felet" att försöka smita från platsen, vilket inte borde renderar omedelbar avrättning. "Försök till dråp" kräver som sagt reell fara för brottets fullbordan, i.e. att "offret" dör, vilket inte var aktuellt i förevarande fall. "Agenten" "försvarade" sig inte, han sköt henne i huvudet när bilen passerade honom, och det således inte fanns något att "försvara" sig emot. Som tidigare sagt skapade "agenten" även fara för annan genom att skjuta henne i huvudet då den "herre" lösa bilen med gasen i botten p.g.a. hennes döda kropp mycket väl kunde ha träffat någon annan.
Citera
2026-01-10, 23:33
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Bara för visa vad jag menar

Du vittnar: "Han var nog inte speciellt rädd, gick framför bilen ett par gånger med mobilen i handen. "

Översättaren översätter din mening.

ICE advokat: Objection SPECULATION!!!

Domaren: Sustain

🥺fattar du?

är du så god att skriva din kommentar under det du citerat ?
Citera
2026-01-10, 23:37
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:

Som jag sa

"Bete dig som en man" och du sitter och skrattar åt att en person blev brutalt avrättad helt i onödan. Jag tar inte illa upp av att du gör det, men du behöver uppenbarligen hjälp. Det är solklart att han ville skjuta, om han på riktigt trodde att han skulle dö så skulle han göra allt han kunde för att komma ur vägen för bilen. Hans sätt att "bekämpa" en bil som är på väg att döda honom är alltså att stå kvar och skjuta, inte hoppa undan?
Citera
2026-01-10, 23:42
Medlem
angelamerkels avatar
Självklart orimlig reaktion - tragiskt.

Den stora frågan är: Kommer vänstern fortsätta störa ICE i sitt arbete eller tror ni de kommer tänka en omgång till nu (eller tänka en gång, menar jag), innan de försöker störa outbildade, aggressiva personer med pistoler och automatvapen i fortsättningen?
Citera
2026-01-10, 23:42
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Det var ju påläst må jag säga. Men visst är det så att just detta HD-utslag ger stöd för att avlägsna någon ur sin bil för att säkerställa "reasonable caution". Alltså, man kan inte åberopa 4th amendment?
Självklart. Men först råder "officer has to articulate a reasonable suspicion of crime before starting his investigation where" interfering with an active investigation doesn't meet this threshold "

Att be henne kliva ut ur bilen för fortsatt utredning av brott = polisen måste först identifiera sig , uttala vilket brott hon misstänks för, samt läsa hennes Miranda rights innan denne börjar förhöra den misstänkta
Citera
2026-01-10, 23:43
Medlem
Frågan är nog varför kvinnan ställer sig tvärs över vägen
Det är i sig en aggressiv handling. Som skapar en situation
Tittar man på filmen. Så ler kvinnan också ganska lurigt när hon kör iväg
Jag skulle definitivt anta att hon hade något lömsk på gång
Kanske tom vara knarkpåverkad
Samma sak skulle kunna hända här i Sverige.
Att polisen skjuter en flyende bilist. Som kör mot en polis
Bilen är ett mordredskap i fel händer

Däremot är jag emot Trump och ICE. Men det här är något helt annat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in