Citat:
Ursprungligen postat av
T-80U
Det handlar inte om att vara förhärdad eller cynisk, utan om "naturlagen" att alla reaktioner får en motreaktion. Det förstod man redan från början när woke-vansinnet växte att det inte skulle hålla för evigt, att pendeln skulle svänga tillbaka, och det gör den nu. Åtminstone delvis.
Det verkar inte längre vara möjligt att, utifrån egna känslor och förvirrade politiska teorier, ignorera lagar, regler och statliga tjänstemän på det vis vi blivit vana vid att se de senaste 20 åren, i eskalerande takt. Det ser jag inget fel med. Den vänsterliberala woke-världen bygger på principer alla sunda människor lärt sig inte fungerar redan för 50 år sedan.
Men nu bekräftar du ju bilden av att det pågår ett krig mellan höger/vänster och det finns ett helt annat samhällsklimat när "woke-världen" nu ska bonkas ner med hjälp av rediga medborgare som slickar stövel enbart för att hämnas ett tidigare system som de menar har skadat dem personligen.
Frågan är när lyfter stöveln från Trumpadmin. och hur mycket skada hinner regeringen ställa till med innan pendeln svänger tillbaka - än en gång ?
Det som är en enorm besvikelse med MAGA U.S. är att de är besjälade av hämnd . Ett effektivt sätt att söndra och härska en hel nation.
Det här mordet på en obeväpnat kvinna i en bil gör det så tydligt som det någonsin hade gjort. Man kan klaga på "Woke-världen" ( Jag är ingen anhängare av den idiotin) Men det som håller på att utvecklas är sju resor värre.
Jag hade ett försiktigt hopp om att Trump och hans Miljadärskompisar hade kunnat gå fram med betydlig mer finess , men nej det hände aldrig. Vad vi ser en en kopia av Putins oligarksystem , lika korrumperade och lika mycket smygimperialister .