Citat:
Ursprungligen postat av
Upplyften
Varför gör inte du det ? Det är du som försvarar en inkompetent beväpnat tomte . Jag gör inte det
Rätt märkligt ändå hur två personer kan se så olika saker. Fenomenet borde studeras.
Jag ser klart och tydligt att han står rakt framför motorhuven och sedan drar pistolen när hon trampar på gasen. Om du tittar vidare märker du att videon är väldigt behjälplig och spolar om sekvensen flera gånger och zoomar in på relevanta delar.
Problemet är väl snarare att han som Irak-veteran var
för kompetent och hinner reflexmässigt agera mot vad hans reptilhjärna uppfattar som ett dödligt hot. Eftersom att jag till skillnad från övriga användare i tråden inte är kunnig inom fjärrskådning och svartkonst tänker jag heller inte tvärsäkert hävda att RNG medvetet försöker köra över honom, det är sannolikt att hon fick panik och bara ville därifrån ASAP. I denna panik hon befann sig i tror jag heller inte att hon han tänka "Inte en chans att han blir träffad nu när jag gasar för det är is på gatan". Hade det inte varit för isen hade tråden lika gärna kunnat heta "ICE-agent överkörd av kvinna i Minneapolis (2026-01-07)". ICE got saved by ice, poetiskt.