2026-01-10, 19:21
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minfagel
Nix, men han har en trovärdighet nära noll

Nämn någonting han haft fel om tidigare. Han har tjänstgjort som strategisk kärnvapenofficer, personer som inte är trovärdiga får aldrig jobba med sånt.
Citera
2026-01-10, 19:31
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demotrash
Nej jag menar bara att om USA vill ha Grönland så borde de ta Grönland. Vem fan bryr sig om lilla Danmark? Inte jag iaf

Nej, varför ska vi ha något så korkat som länder, gränser och internationell lag för?

Citera
2026-01-10, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Källa på det kära extremist?
Det är old nytt
and he has personally claimed authority over those profits
https://www.msn.com/en-us/money/news/trumps-venezuela-move-looks-like-a-private-equity-takeover/ar-AA1TXFli
Citera
2026-01-10, 19:36
Medlem
LuluBrooksies avatar
Läste en intressant analys - tror frågan kan vara rätt att ställa här i politik.
Vad tror ni vetare om detta?:

"Trump hatar egentligen NATO och vill bli kvitt bojan runt foten som är NATO. Han vet precis vad han gör med Grönland. Detta kommer bli dödsstöten för Nato - precis som Trump vill."

Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Danmark har inte mycket att sätta emot. Skulle USA ockupera Grönland vore det slutet för NATO.
Visst står jag med danerna, de är våra kusiner.

Det fetade: precis vad jag är rädd för, se ovan!

Citat:
Ursprungligen postat av Tratten52
Stackars efterträdare till Donny, vilken jävla soppa den personen får att städa upp 🕶️

Ja herregud! Vi får hoppas att han inte utnämner sig till diktator!
Senast redigerad av LuluBrooksie 2026-01-10 kl. 19:42.
Citera
2026-01-10, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det är inte mord om det sker i krig.
Amerikanarna skulle kalla det mord och ge Vance sitt fulla stöd, i alla fall den republikanska sidan.
Citera
2026-01-10, 19:46
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Amerikanarna skulle kalla det mord och ge Vance sitt fulla stöd, i alla fall den republikanska sidan.

Möjligt men det tror jag inte om det är Trump som startar kriget.
Citera
2026-01-10, 19:56
Medlem
LucNNs avatar
USA var väl dom som sanktionerede den oljindustrin som dom nu ska "fixa" i Venezuela? Men ok, som dansk kan jag väl säga:

USA tar grönland, och vi tar Konstantinopel.
Citera
2026-01-10, 20:37
Medlem
Varför tror Danmark att de har rätt till Grönland, en landmassa långt bort.

Det är väl upp till de som bor på Grönland.
Citera
2026-01-10, 20:40
Medlem
qrzds avatar
Citat:
Varför står du bakom Danmark? De gör inget för säkerheten på Grönland mer än att skicka hundslädar. Danmark är svagt
Läs på, du framstår som lågbegåvad, kanske du har svårt att ta till dig fakta, gå i skolan ånyo.
Citera
2026-01-10, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qrzd
Läs på, du framstår som lågbegåvad, kanske du har svårt att ta till dig fakta, gå i skolan ånyo.

Vad är det för fakta du syftar på? Jag tror USA:s president sitter på mer fakta än vad du gör och det var han som hånade Danmark med att de skickat en till hundsläde för att öka säkerheten.
Citera
2026-01-10, 21:16
Medlem
Vanligtvis är jag positiv till danskarna, men i detta fall så överskattar dem sin betydelse när dem säger att ett amerikanskt övertagande av Grönland blir slutet för NATO. Jag tror knappast att länder i östeuropa som Polen kommer offra sin allians med USA för att Danmark ska behålla Grönland. Danmark kan då träda ut ur NATO, samt andra länder om dem bryr sig tillräckligt, men jag är skeptisk till de länder som är i behov av amerikanskt stöd mot Ryssland kommer agera. Sen vore det inte första gången två länder inom NATO är i konflikt med varandra, Grekland och Turkiet var ju det 1974.
Citera
2026-01-10, 23:41
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Jag värnar amerikanska intressen som pro -amerikan. Danmark tillhör EU-territorium och jag skiter i EU-territorium
Du verkar inte allt för bright....

Du bor i Sverige och är pro-amerikan? Flytta dit då? Trump skiter i Sverige och dig. Så varför bryr du dig om honom din blåsta cuck....

För övrigt det enda som skyddar Sverige mot USA och Ryssland är Europeiskt samarbete genom Nato(kanske döps om nu när USA lämnat dock)...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in