2026-01-10, 17:14
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeaelmcfadden
Trodde du syftade på dig själv, att du är multisjuk. Multisjuk är man om man har flera samverkande kroniska sjukdomar.

Vad gör du hela dagarna?

Varför skulle jag syfta på mig själv i ett svar gällande hur måna arbetssökande det finns jmf hur många jobb som finns?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeaelmcfadden
Du själv, såklart.
Hahaha har du själv sökt jobb
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-Rex
Då borde dom få 40 timmars arbetsvecka och en lön på minst 175 kr i timmen. Det ger en månadslön (21 dagar arbetsmånad) 29800 kr och då kommer han eller hon inte behöva sitt jävla försörjningsstöd. Jobben kan utföras inom kommunen.
Varför skulle de ”få” detta?
Citera
2026-01-10, 17:15
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Ja, precis.

Sedan tror ca 20 i tråden att det är väldigt bra om de rensar, sopar och skottar. Men i väldigt många socfall har de soc just för att de inte kan utföra vissa jobb. De kan kanske göra saker som inte kräver fysisk styrka, men de kan jobba med annat, bara att det inte finns tillräckligt med sådana jobb.

T ex många som är 60-ish går med rollator, ska man verkligen skicka ut dem i skogen???

Problemet är inte 60-åringar i rollator eller alkisen Bengan som knarkat och supit i 50 år. Våra äkta Svenska socfall kostar inte mycket för oss skattebetalare.

Nej det är Mohammed och hans vandrande tält Khadija med deras 8 barn som får 40k i bidrag varje månad. En miljon Abdullah som tagit sig hit och suger ut pengar ur systemet.
Citera
2026-01-10, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ps
Nu är jag inte i den situationen
Men vet hur lite de gör på AF för att matcha
Citera
2026-01-10, 17:16
Medlem
Citat:
Du har väl rätt att köpa det du vill på det sättet att de inte vet om exakt vad du köper, ens kontoutdrag är bara specificerat var du handlat. Sedan kan du ju även ta ut kontanter och spara. Du kan ju inte ta ut i en uttagsautomat, men gör du det i samband med matinköp i kassan, så kommer det se bra ut på kontot, inget skumt.

Finns ingen klädnorm numera vad jag vet. Förr räknade man att man skulle ha endast ett par byxor och två tröjor. Men om du vet hur mycket pengar som är menade åt kläder så säg det.
Vet du hur mkt en frisör kostar? Inget för låginkomsttagare
Citera
2026-01-10, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurifax1337
Herregud vilka lögner igen det sprids våra politiker. Det är tamefan inte alls mot prestations löst att man går o lyfter bidrag utan göra någonting, man ska bara inskriven hos AF,söka jobb,gå AFs aktiviteter , visa att man försöker hitta en annan inkomst , annars dras bidraget in. Det är inte mindre krav än om när man har a-kassa eller vanlig aktivitetsersättning. Helt sanslöst va det ska överdrivas och ljugas om alla som inte jobbar.

Inom en av de största invandrargrupperna i Sverige råder permanent 80 % arbetslöshet. Nedanstående citat indikerar att orsaken till den monumentala arbetslösheten inom gruppen är bristande vilja att bestrida sina egna levnadskostnader (så länge "någon annan" tvingas till detsamma). Dessa individer synes tycka att "prestationerna" är värt "besväret", eller hur?

Tolken Abdulahi Mohammed använder ett exempel från nomadlivets Somalia för att belysa det svenska bidragssystemet passiviserande inverkan:
"- När det regnar och är grönt och kamelerna ger mjölk behöver nomaderna inte anstränga sig. De diskuterar och snackar och på nätterna spelar man spel. Men när torkan kommer jobbar nomaderna hårdare än någon svensk bonde och ser till att kamelerna och korna och getterna överlever i öknen. När samma människor kommer till Sverige så regnar det hela tiden - socialbidrag, barnbidrag, bostadsbidrag och alla andra bidrag. Så det blir som i nomadlivet när det regnar och är grönt, folk sitter och tar det lugnt. Och här i Sverige kan man ta det lugnt hela året, sitta på kafé och snacka. När man har det så bra, varför ska man då jobba?
- Men, säger han, placera samma människor i England eller USA, då kickar nomadsystemet in och de blir väldigt företagsamma.
" http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/28-10-07-g%C3%B6teborgs-somalier-ett-folk-i-kris-1.1179853
Citera
2026-01-10, 17:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Varför skulle jag syfta på mig själv i ett svar gällande hur måna arbetssökande det finns jmf hur många jobb som finns?

Det var nog för att någon annan i tråden syftade på att du var multisjuk. Sorry om jag missuppfattade.

Vad gör du hela dagarna?
Citera
2026-01-10, 17:24
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Du har väl rätt att köpa det du vill på det sättet att de inte vet om exakt vad du köper, ens kontoutdrag är bara specificerat var du handlat. Sedan kan du ju även ta ut kontanter och spara. Du kan ju inte ta ut i en uttagsautomat, men gör du det i samband med matinköp i kassan, så kommer det se bra ut på kontot, inget skumt.

Finns ingen klädnorm numera vad jag vet. Förr räknade man att man skulle ha endast ett par byxor och två tröjor. Men om du vet hur mycket pengar som är menade åt kläder så säg det.

Varför skulle du inte kunna ta ut kontanter i en automat?

Det enda dom kollar på kontoutdragen är om du haft några inkomster, och att du betalat hyra el och annat du fått specifika pengar till.
Om du har en massa poster från typ systembolaget eller spelsidor så kanske dom vill titta lite närmare, men annars så skiter dom i om du så tar ut rubbet efter det och bara handlar kontant.

I riksnormen ingår en bunt olika poster baserat på konsumentverkets beräkningar, bla mat och kläder ie "matnormen" och "klädnormen".
Kläddelen var iaf strax under 600kr sist jag kollade (det är dock en av dom delarna som ofta offras för att täcka upp när det inte räcker till på andra områden).
Citera
2026-01-10, 17:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av popll

Ja, jag har ett välbetalt arbete och har förstås själv sökt och fått det. Lever du i någon fantasivärld där någon ska fixa jobb åt dig? Är du inte vuxen? Du har väl inte ens LinkedIn, din imbecill.
Citera
2026-01-10, 17:27
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
- Men, säger han, placera samma människor i England eller USA, då kickar nomadsystemet in och de blir väldigt företagsamma.[/i]" http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/28-10-07-g%C3%B6teborgs-somalier-ett-folk-i-kris-1.1179853

Ja extremt företagsamma. Somalierna startar upp dagis och sysslar med skattefinansierad färdtjänst. Extremt företagssamma bedragare:

https://m.youtube.com/watch?v=r8AulCA1aOQ
Citera
2026-01-10, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Problemet är inte 60-åringar i rollator eller alkisen Bengan som knarkat och supit i 50 år. Våra äkta Svenska socfall kostar inte mycket för oss skattebetalare.

Fast det är dessa man kommer piska på, de andra får pass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in